Gå til innhold

Kan jeg spør hvorfor han ikke har dame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har holdt på med en fyr i et par måneder. Vi bor ikke på samme sted, og sees derfor i helger/ferier. Snart sees vi igjen, og det er noe jeg har tenkt på en stund: jeg forstår ikke hvordan han er singel. 

Han er veldig kjekk, høy og mørk, kjempemorsom, utrolig snill, er sosial, har bra jobb, egne interesser som han både kan ha selv og dele med andre (både innen- og utendørs). Jeg tror ikke han er typen til å ha masse ONS, men jeg tror aldri han har vært sammen med en dame -- type hatt kjæreste, iallfall ikke mer enn et par måneder. Vi har ikke pratet om dette, fordi jeg vet ikke hvordan jeg skal prate om det uten å virke needy/intens og overvelde han.

Jeg er definitivt interessert i et forhold med vedkommende, og selv om vi ikke bor på samme sted, er jeg i en situasjon hvor jeg står veldig fritt til å reise/flytte fremover (en eller annen gang, vil ikke være for intens med potensiell flytting foreløpig), sånn at selv om det er et avstandsforhold nå, så ville det ikke vært avstand for alltid. 

Så spørsmålene er da:

Kan jeg spør om hvorfor han er singel? 

Hvordan bør jeg spør, for å ikke virke needy og intens?

og bonus: hvordan ha en samtale hvor jeg åpner for at han kanskje kan ta stilling til om vi skal være kjærester?

Anonymkode: ce804...34f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han velger nok selv å være singel. Så han har nok noen ons her og der, selv om han kanskje ikke er spesifikt ute etter det. Eller så vil han kun ha ons, uten at det virker sånn for deg. Noen menn viser respekt uten at de er for pågående, selv om de kun er ute etter sex. Så selv om det ikke virker slik for deg, kan du få deg en overraskelse etterpå

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville nok heller ha tatt det opp på en mer indirekte måte, for eksempel hvis dere snakker litt generelt om deres livssituasjoner. Dersom du stiller spørsmålet så direkte, og ut av intet, virker det litt anklagende. Det er jo ikke en selvfølge at man skal være i et forhold selv om man ikke har et problem med å få en partner. Det er antakeligvis ut av eget ønske, og dette kan igjen skyldes så mangt. 

Anonymkode: dccb7...92f

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit å spørre hvorfor han er singel. Det blir litt hardt, liksom.

Anonymkode: 4d769...bfd

• Liker 5
Skrevet

Spør hvor lenge han har vært singel... 

Anonymkode: 8f759...953

• Liker 3
Skrevet

Nei, det synes ikke du bør spørrer om. Det blir som om å spørre hva det er for noe galt med han. Merker det selv, at enkelte mennesker synes det er rart at jeg har vært lenge singel, som om det skulle være noe galt med meg. Og da vil jeg bare komme meg unna vedkommende.

Anonymkode: fda4e...8a3

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det synes ikke du bør spørrer om. Det blir som om å spørre hva det er for noe galt med han. Merker det selv, at enkelte mennesker synes det er rart at jeg har vært lenge singel, som om det skulle være noe galt med meg. Og da vil jeg bare komme meg unna vedkommende.

Anonymkode: fda4e...8a3

Jeg vil definitivt ikke at han skal tro noe er galt med han, eller at jeg tror det er det, det er bare.. vet ikke. Jeg lurer jo litt.

Som andre nevner over, så er det jo alltids en mulighet for at han ikke har villet (eller vil) ha et forhold. Hvordan kan jeg finne ut om han vil det med meg?

Det var jeg som måtte ta det første skrittet for at vi skulle "hooke", og min teori er kanskje at han ikke liker så godt å ta det første skrittet (som mange kvinner forventer at mannen skal gjøre). Samtidig trodde han ikke at jeg var interessert i han på den måten da det skjedde.

Anonymkode: ce804...34f

Skrevet

Nei, det virker litt anklagende etter min mening. Du finner nok ut av det etter hvert tenker jeg. 

Gjest Else-Britt
Skrevet (endret)

Om dette er noe du genuint lurer på, så bør det da være helt i orden å spørre om det. Det kan være interessant å få hans perspektiv på dette. Tåler han ikke at du spør, ja så vet du at dette er en person som er i forsvarsposisjon, og som du kommer til å måtte trø på eggeskall rundt. Og i så fall har du også svaret ditt på hvorfor han ikke har dame.

Endret av Else-Britt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...