Gå til innhold

Proteinpulver og effekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes mange forskjellige  proteinpulver å få kjøpt. 

Men har disse greiene egentlig noe særlig effekt, eller er det stort sett bare over-priset søppel?

Anonymkode: 708e5...5ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer egentlig an på hvor mye du trener. Hvis man trener svært hardt og rutinert vil proteinpulver ha effekt på restitusjonen og muskelbygging, men ellers er det ikke nødvendig. Jeg hadde en periode for 1 år siden der jeg trente svært tung styrke (men er godt trent fra før for å understreke det) og hadde ekstremt god fremgang den perioden jeg brukte proteinpulver. Hovedårsaken er ikke proteinpulveret i seg selv, men at om jeg ikke hadde drukket det så hadde jeg ikke inntatt noe annet heller etter trening. Jeg har ikke verdens beste matlyst og er egenentlig ikke glad i mat generelt, så når alternativet til proteinpulver er å innta ingenting innen 1 time etter trening så er naturligvis proteinpulver en bedre løsning. Men hvis man får i seg en skive med egg etter trening så tror jeg nok det vil være bedre. 

Anonymkode: 7226b...869

Skrevet

Det er proteiner. For å beholde og bygge muskler så trenger man proteiner, så selvfølgelig har det en effekt. Jeg vet ikke hva du tror skal skje om du drikker proteinshaker, men det er altså ikke noe magisk med det. Man kan like gjerne drikke noen ekstra glass melk eller spise litt mer kylling om man klarer det i stedet.

• Liker 3
Skrevet

Min legevenninde sier at det bare er tull, fordi at proteinene er av en type som ikke taes opp i kroppen. Hun sier det er dyr urin.

Spis heller proteinrikt og variert, for da spiser du andre mineraler som gjør at kroppen tar opp proteinene maksimalt.

Anonymkode: 8ff8d...171

Skrevet (endret)
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min legevenninde sier at det bare er tull, fordi at proteinene er av en type som ikke taes opp i kroppen. Hun sier det er dyr urin.

Spis heller proteinrikt og variert, for da spiser du andre mineraler som gjør at kroppen tar opp proteinene maksimalt.

"Legevenninden" din tar feil. Proteinpulver er tørket melk, så da er jo melk også bare tull i følge henne. Selvfølgelig skal man spise variert i tillegg da proteinpulver er et kosttilskudd, ikke en erstatning.

Endret av penny_
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha hva er det jeg leser? Kroppen tar opp proteinpulver akkurat som den tar opp mat. 

Anonymkode: 8178b...ec3

• Liker 1
Skrevet
På 2/13/2017 den 18.48, PT-Stine skrev:

høyere pris = bedre kvalitet

Beste stedet i Norge er antakelig på : www.proteinfabrikken.no

Hva underbygger du påstanden om pris/kvalitet med? I så fall bør jo Proteinfabrikken sitt protein være av dårligere kvalitet enn veldig mye annet siden de har ganske gunstige priser.

På 2/14/2017 den 9.16, AnonymBruker skrev:

Min legevenninde sier at det bare er tull, fordi at proteinene er av en type som ikke taes opp i kroppen.

Bare fordi man er lege betyr ikke at man har greie på ernæring, noe dette tydelig viser. Men som lege bør man være bedre oppdatert på generell ernæring enn dette. Skremmende.

Anonymkode: bd91e...3c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...