Gjest en far Skrevet 9. desember 2004 #1 Skrevet 9. desember 2004 Jeg har en gutt og jente på henholdsvis 4 og 6 år. Pr i dag er det helt naturlig at vi (også mor) er nakne på badet og ellers i huset sammen. Jeg er litt spent på hvordan dette vil utvikle seg etter hvert som barna blir større og da spesielt datteren. Håper at barna får et naturlig forhold til nakenhet også når de blir større. Hvordan ser dere mødre på at tenåringsdøtrene deres er nakne sammen med far på badet, stranden og andre steder. Som mann er man jo litt redd for å bli mistenkt for å ha "feil hensikter"
Titti72 Skrevet 9. desember 2004 #2 Skrevet 9. desember 2004 Jeg har en jente på 12 og er selv hunkjønn. Min datter nekter å være naken i nærheten av meg. Det gjorde aldri noe før, men etterat hun kom i puberteten så forandret det seg. Tipper din datter og sønn også kommer i den fasen så det ikke blir noe problem.
Caramba Skrevet 9. desember 2004 #3 Skrevet 9. desember 2004 Min far var aldri naken i nærheten av min søster og meg, og ingen av oss har et unaturlig forhold til nakenhet, tvert i mot. For min del hadde jeg ikke likt å møte på min nakne far på badet om morgenen, da jeg var tenåring.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #4 Skrevet 9. desember 2004 Pappa var heller aldri naken rundt meg. Mamma var det (de er skilte), og det har ikke gjort at jeg har et naturlig forhold til nakenhet rundt henne. Hun så meg ikke naken fra jeg var rundt 12-23 år. Jeg syntes rett og slett at det var ekkelt at hun ikke viste hensyn. Men alle er forskjellige. Du kan jo ta det opp med barna?
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #5 Skrevet 9. desember 2004 Jeg har en gutt og jente på henholdsvis 4 og 6 år. Pr i dag er det helt naturlig at vi (også mor) er nakne på badet og ellers i huset sammen. Jeg er litt spent på hvordan dette vil utvikle seg etter hvert som barna blir større og da spesielt datteren. Håper at barna får et naturlig forhold til nakenhet også når de blir større. Hvordan ser dere mødre på at tenåringsdøtrene deres er nakne sammen med far på badet, stranden og andre steder. Som mann er man jo litt redd for å bli mistenkt for å ha "feil hensikter" Så hvis din datter en dag sier at: "pappa jeg liker ikke at du er naken sammen med meg på badet" så har hun plutselig et usunt forhold til nakenhet og kropp? Kommer du til å bli sint/skuffet hvis du ikke får glo på din 13 år gamle datter når hun er naken på badet?
birgitte242 Skrevet 9. desember 2004 #6 Skrevet 9. desember 2004 Kommer du til å bli sint/skuffet hvis du ikke får glo på din 13 år gamle datter når hun er naken på badet? :-? For en usmakelig kommentar. Vel, hjemme hos oss var det vanlig at mamma og pappa var nakne på badet om morgenen når de hadde stått opp. Da jeg kom i den alderen hvor det føltes rart å være i samme rom som en naken mor/far, lot jeg rett og slett være å gå inn på badet mens de holdt på med morgenstellet. Det var ikke værre enn det.
Gjest Emera Skrevet 9. desember 2004 #7 Skrevet 9. desember 2004 Kommer du til å bli sint/skuffet hvis du ikke får glo på din 13 år gamle datter når hun er naken på badet? Eh, jeg kan ikke si at jeg oppfattet "en fars" innlegg slik... Men det er nok ikke sikkert at en tenåringsdatter vil like å være naken sammen med sin far, og det bør da være helt greit. Det betyr ikke at hun dermed har et usunt forhold til nakenhet. Men det skjer mye i en tenårings kropp og hode, og det må foreldre ta hensyn til uansett hvilket syn de selv har på kroppen. For meg ville det vært utenkelig å vise meg naken for min far etter jeg ble tenåring!
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #8 Skrevet 9. desember 2004 :-? For en usmakelig kommentar. Jeg synes det er minst slike usmakelig og "bekymre" seg over den dagen ens egen barn ønsker å være alene på badet.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #9 Skrevet 9. desember 2004 Jeg synes det er minst slike usmakelig og "bekymre" seg over den dagen ens egen barn ønsker å være alene på badet. Les innlegget en gang til du så er du at dette er ikke en bekymring, men kun en av mange ting man lurer på når man er forelder uten at det trenger å være usmakelig av den grunn. Makan til kommentarer!
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #10 Skrevet 9. desember 2004 Som mann skal du helst holde kjeft om alt relatert til nakenhet og hva som er naturlig i forhold til egne barn. Som denne tråden illustrerer er med en gang pedofili-spøkelset der (ja, det er ikke skrevet rett ut - men det var det vedkommende som kommenterte mente). Takk og lov viser det seg også at mange her er oppegående nok til å ikke komme med grunnløse insinuasjoner.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #11 Skrevet 9. desember 2004 Ok, så kan noen da forklare meg hvorfor denne faren i det hele tatt stiller slike spørsmål? Hvorfor lurer han på dette i det hele tatt? Hvorfor er han "spent" på den dagen barna sier nei, og særlig datteren? Jeg synes hele tankegangen er noe merkverdig uten at det trenger å ligge noe pedofilt bak det hele.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #12 Skrevet 9. desember 2004 Ok, så kan noen da forklare meg hvorfor denne faren i det hele tatt stiller slike spørsmål? Hvorfor lurer han på dette i det hele tatt? Hvorfor er han "spent" på den dagen barna sier nei, og særlig datteren? Jeg synes hele tankegangen er noe merkverdig uten at det trenger å ligge noe pedofilt bak det hele. Han syns vel det er koselig at de alle 3 kan være på badet sammen uten å tenke på slike ting da..og lurer på hvordan det vil bli når barna blir større... Og at han spesielt lurer på datteren er vel ikke så rart, det er jo ofte litt spesielt for jenter i forhold til nakenhet når de kommer i puberteten...
Gjest Leola Skrevet 9. desember 2004 #13 Skrevet 9. desember 2004 Jeg er helt enig med Griet. Faren skrev: Jeg er litt spent på hvordan dette vil utvikle seg etter hvert som barna blir større og da spesielt datteren. Håper at barna får et naturlig forhold til nakenhet også når de blir større. Er det noe å være spent på ? Jeg kunne ikke tenkt meg noe så vemmelig som å se min far naken da jeg var tenåring - heldigvis så slapp jeg. Har heller aldri hatt noe ønske om at mine tenåringssønner skal svinse nakne rundt meg - og jeg påtvinger heller ikke min nakenhet på dem.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #14 Skrevet 9. desember 2004 Jeg er helt enig med Griet. Faren skrev: Er det noe å være spent på ? Jeg kunne ikke tenkt meg noe så vemmelig som å se min far naken da jeg var tenåring - heldigvis så slapp jeg. Har heller aldri hatt noe ønske om at mine tenåringssønner skal svinse nakne rundt meg - og jeg påtvinger heller ikke min nakenhet på dem. Kanskje det er på tide å lære seg å lese? Det nevnes ikke ett eneste sted at han skal påtvinge dem noe som helst. Det virker som mange tolker dette "spent" på en måte som tilsier at han ønsker å se datteren naken også da, altså i en nærmest pedofil setting. Slik jeg forstår det ønsker han at hun skal bevare et naturlig forhold til nakenhet - IKKE at dette betyr at hun må se han svinse naken rundt. Forsøk å la være å lese så mye mellom linjene her.
Gjest Leola Skrevet 9. desember 2004 #15 Skrevet 9. desember 2004 Jeg reagerer på hele innlegget: Jeg har en gutt og jente på henholdsvis 4 og 6 år. Pr i dag er det helt naturlig at vi (også mor) er nakne på badet og ellers i huset sammen. Jeg er litt spent på hvordan dette vil utvikle seg etter hvert som barna blir større og da spesielt datteren. Håper at barna får et naturlig forhold til nakenhet også når de blir større. Hvordan ser dere mødre på at tenåringsdøtrene deres er nakne sammen med far på badet, stranden og andre steder. Som mann er man jo litt redd for å bli mistenkt for å ha "feil hensikter" Synes rett og slett det høres vemmelig ut at en far er opptatt av hvordan spesielt datteren vil reagere på nakenhet med faren når hun blir tenåing ! Hallo, datteren er 6 år - hvem tenker slik da ? Jeg er tilbøyelig til å tro at hele innlegget er skrevet for å provosere - og ikke noe annet. Jeg nekter faktisk å tro at en far er så til de grader opptatt av slikt.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #16 Skrevet 9. desember 2004 Synes rett og slett det høres vemmelig ut at en far er opptatt av hvordan spesielt datteren vil reagere på nakenhet med faren når hun blir tenåing ! Hallo, datteren er 6 år - hvem tenker slik da ? Jeg er tilbøyelig til å tro at hele innlegget er skrevet for å provosere - og ikke noe annet. Jeg nekter faktisk å tro at en far er så til de grader opptatt av slikt. Så du synes det er vemmelig at han stiller et hypotetisk spørsmål om dette? Tror egentlig det sier mest om deg. Forøvrig er det interessant at du resonerer deg frem til at han er så "til de grader" er opptatt av dette, basert på det ene spørsmålet.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #17 Skrevet 9. desember 2004 Synes rett og slett det høres vemmelig ut at en far er opptatt av hvordan spesielt datteren vil reagere på nakenhet med faren når hun blir tenåing ! Hallo, datteren er 6 år - hvem tenker slik da ? Det var også en av tingene jeg reagerte på. Jeg er tilbøyelig til å tro at hele innlegget er skrevet for å provosere - og ikke noe annet. Jeg nekter faktisk å tro at en far er så til de grader opptatt av slikt. Tror også at innlegget bare er tull fra en som vil provosere "hysteriske mødre".
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #18 Skrevet 9. desember 2004 For å illustrere hva jeg mener så er dette en annen streng om samme tema. Her legges det vekt på at nakenhet er naturlig, og så lenge det ikke føles feil for barn/foreldre så er det ikke noe galt i det. Flere nevner sågar at de har vist seg nakne for barna opp til pubertetsalderen. MEN det er kvinner som har svart - og da er det naturlig nok ikke snakk om at de er "vemmelige", eller at det hele er en provokasjon. Pedofilispøkelset hersker i største grad, og jeg skjønner at mange menn er livredde for å ha for mye fysisk kontakt med egne barn. Dobbeltmoralen lenge leve. http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...hlight=nakenhet
Gjest Leola Skrevet 9. desember 2004 #19 Skrevet 9. desember 2004 Hva du, Gjest mener om meg har lite med denne saken å gjøre. Jeg tror fremdeles at farens innlegg er skrevet for å provosere. Hvorfor skriver han: Jeg er litt spent på hvordan dette vil utvikle seg etter hvert som barna blir større og da spesielt datteren. Håper at barna får et naturlig forhold til nakenhet også når de blir større. Mener han det er naturlig at tenåringsdatteren står naken sammen med ham på badet ? Videre skriver han: Hvordan ser dere mødre på at tenåringsdøtrene deres er nakne sammen med far på badet, stranden og andre steder. Mener dere det er naturlig for en far å lure på dette ? Det er tanker som aldri har falt meg inn - og jeg er mor til to tenåringsgutter. Husker tilbake til min egen ungdom da faren min braste inn på rommet da jeg stod i bar overkropp og kledde meg ... jeg ble rasende på ham - jeg syntes det var kleint av ham å gå rett inn uten å banke på. Det var en inngripen i mitt privatliv.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #20 Skrevet 9. desember 2004 Håper at barna får et naturlig forhold til nakenhet også når de blir større. =Håper at jeg også får se min datter naken når hun blir tenåring. Æsj, dette blir jo bare verre og verre. Synes det er ekkelt med sånne tråder selv om det bare er tull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå