Gå til innhold

Blir hunder stresset av å bli vekket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje noen her har svaret?

Er det lurt å vekke hunder eller bør man la de få sove? Hunden min sovner innimellom og de fleste gangene så våkner han lett dersom jeg feks reiser meg eller lager en lyd. Om natten sover jo jeg selv og han sover i fred hele natten (som jeg vet hvertfall.....). 

Lurer på om det kan forstyrre hunden og om han kan bli stresset av å ikke få sove når han vil?

F.eks må jeg vekke han nå når vi skal ut før jeg skal legge meg. 

Anonymkode: aa9de...cd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å vekke han for en tur før dere skal legge dere må jo bare til, men å drive å vekke han utenom slike situasjoner er jo helt unødvendig.

Anonymkode: 2e2d2...795

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror ikke de blir stressa av å vekkes, for de våkner nok relativt ofte utenom om natta

Skrevet
På 12.2.2017 den 0.32, AnonymBruker skrev:

Å vekke han for en tur før dere skal legge dere må jo bare til, men å drive å vekke han utenom slike situasjoner er jo helt unødvendig.

Anonymkode: 2e2d2...795

Har du misforstått noe her? TS sier jo klart og tydelig at hunden våkner når han sover lett når TS reiser seg eller lager en lyd, og lurer på om dette stresser hunden. Hun går jo ikke inn for å vekke hunden. 

Anonymkode: 5c163...ef5

• Liker 1
Skrevet

Har jo hørt du ikke skal vekke en sovende hund ved å ta på den fordi den kan bli skremt og bite. Men logisk sett blir den vel ikke mer stressa enn oss mennesker om den blir vekket på normal måte. Trenger jo ikke skrike til den, liksom. 

Anonymkode: cf897...0f7

Skrevet

Nei om hunden våkner av at du tusler rundt, gjør ingen ting. Den sover nok kun lett også. 

Men om du vekker den med brå lyder til støtt og stadighet så kan den nok bli stressa ja. 

Anonymkode: d790b...bc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...