AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #1 Skrevet 11. februar 2017 Jeg og kjæresten har vært sammen litt over ett år. Jeg er forelsket i ham, men er usikker på om han er personen jeg burde få barn med (har lyst på barn). Han har en liten jente på nesten 3 (som jeg virkelig elsker) deltid og jeg opplever at han ikke er så god far. Men er usikker på om jeg overdriver, siden jeg ikke har barn selv osv. De fire tingene jeg reagerer på er: 1) Han drikker seg full foran henne og oppfordrer meg til å gjøre det samme. Jeg gjorde det én gang, og ble til at vi klinte skikkelig og heavy petting i sofaen mens datteren var der. Det føltes galt. 2) Det andre er at han tvinger i henne mat. Som i at han roper med høy stemme "NEI!" når hun vil spytte ut. Dette har blant annet ført til at hun har brent seg på tungen fordi hun ikke fikk spytte ut. 3) Det tredje er forholdet hans til kosthold. Han sier at jenta veit selv hva kroppen trenger. Hun lever av en diett på pannekaker, falukorv og bananer. Og han sier hun regulerer selv hvor mye protein osv hun trenger. Også gir han henne masse gummibjørner med vitaminer. 4) Han snakker stygt om barnemoren foran datteren. Til meg (men ikke datteren) sier han at han ønsket barnemoren døde. Og han holder meg også hemmelig for henne, selv om jeg så og si bor med ham. Jeg vet det er vanskelig å være forelder og har bare såvidt hintet til at når hun vil spytte ut kan det hende det er en grunn osv, men da blir han bare sint eller sur, så sier ikke noe om noe angående datteren lenger. Siden jeg ikke har barn selv, så er det også vanskelig å vite hva som er akseptabelt og vanlig. Anonymkode: bd274...1a7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 11. februar 2017 Har du virkelig lyst til å få barn med denne mannen? Anonymkode: 7e460...eed 51
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #3 Skrevet 11. februar 2017 Jeg er i begynnelsen av 20-årene og han i slutten av 30-årene, om det har noe å si. Altså, jeg har ikke så mye erfaring med verken forhold og i hvert fall ikke familie. Anonymkode: bd274...1a7
Populært innlegg Gud Skrevet 11. februar 2017 Populært innlegg #4 Skrevet 11. februar 2017 Æææ... han høres ikke bare ut som en dårlig far, men et dårlig menneske. 63
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #5 Skrevet 11. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du virkelig lyst til å få barn med denne mannen? Anonymkode: 7e460...eed Det er det jeg ikke vet. Han kan være fantastisk også. Kan si mye pent. Han er så koselig når vi går ut på restaurant eller ser film. Og jeg har virkelig også "forelsket" meg i datteren hans. Vi sitter i timesvis på gulvet og leker mens han ser på eller jobber. Anonymkode: bd274...1a7
Gjest NorahLudoAllis Skrevet 11. februar 2017 #6 Skrevet 11. februar 2017 (endret) Jeg synes du beskriver det jeg mener er mishandling av barnet, og du må ikke bare unngå å få barn med ham - du må også sende en bekymringsmelding til barnevernet. Det er omsorgssvikt å drikke seg full foran barn, og det er mishandling å tvangsfore barn. Det er også omsorgssvikt å kun tilby henne dårlig mat, og påstå at hun "kan regulere selv". Mange barn har begrensede matønsker, men normale foreldre tilbyr og tilrettelegger for annen type mat. Om du ikke tar tak i dette ved å varsle barnevern er du ansvarlig for konsekvensene dette har for barnet - det er også da din feil. Husk på det. Masse gummibjørner med vitaminer kan gi henne forgiftning over tid av fettløselige vitaminer, og føre til alvorlige konsekvenser. Dette gjelder spesielt Avitamin og jern. Blant annet. Denne jenta lever under omsorgssvikt, slik jeg ser det. Og jeg har ikke veldig høye krav. Det han sier til deg om barnemor høres helt sinnsykt ut, og jeg hadde blitt redd av et sånt utsagn. Han mangler åpenbart noen grunnleggende empatiske evner. Jeg lurer jo også på hvordan du klarer sitte å se på dette her, men jeg skjønner jo at du med dette innlegget forsøker å se om andre reagerer som deg. Jeg hadde fader meg klikket om jeg så en fremmed gjøre noe sånt og gitt klar og tydelig beskjed, og du ser jo dette regelmessig. Endret 11. februar 2017 av NorahLudoAllis
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #7 Skrevet 11. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og kjæresten har vært sammen litt over ett år. Jeg er forelsket i ham, men er usikker på om han er personen jeg burde få barn med (har lyst på barn). Han har en liten jente på nesten 3 (som jeg virkelig elsker) deltid og jeg opplever at han ikke er så god far. Men er usikker på om jeg overdriver, siden jeg ikke har barn selv osv. De fire tingene jeg reagerer på er: 1) Han drikker seg full foran henne og oppfordrer meg til å gjøre det samme. Jeg gjorde det én gang, og ble til at vi klinte skikkelig og heavy petting i sofaen mens datteren var der. Det føltes galt. 2) Det andre er at han tvinger i henne mat. Som i at han roper med høy stemme "NEI!" når hun vil spytte ut. Dette har blant annet ført til at hun har brent seg på tungen fordi hun ikke fikk spytte ut. 3) Det tredje er forholdet hans til kosthold. Han sier at jenta veit selv hva kroppen trenger. Hun lever av en diett på pannekaker, falukorv og bananer. Og han sier hun regulerer selv hvor mye protein osv hun trenger. Også gir han henne masse gummibjørner med vitaminer. 4) Han snakker stygt om barnemoren foran datteren. Til meg (men ikke datteren) sier han at han ønsket barnemoren døde. Og han holder meg også hemmelig for henne, selv om jeg så og si bor med ham. Jeg vet det er vanskelig å være forelder og har bare såvidt hintet til at når hun vil spytte ut kan det hende det er en grunn osv, men da blir han bare sint eller sur, så sier ikke noe om noe angående datteren lenger. Siden jeg ikke har barn selv, så er det også vanskelig å vite hva som er akseptabelt og vanlig. Anonymkode: bd274...1a7 Du bør sende bekymringsmelding til Barnevernet angående det som han gjør mot datteren sin Anonymkode: 58b27...d98 20
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #8 Skrevet 11. februar 2017 2 minutter siden, Gud skrev: Æææ... han høres ikke bare ut som en dårlig far, men et dårlig menneske. :-( Huff. Jeg har blitt mer og mer redd for det. Også siden hva han forteller fra tidligere forhold (for eksempel at barnemoren forlot ham tre måneder etter datteren var født). Han han kan være så søt også, sjernert og litt sosialangst. Vi har snakket om at han går i terapi for sinnet sitt (det er mest med meg, og aldri sett han skikkelig sint foran datteren), og da sa han at han skulle snakke med en terapeut om det. Tror dere å snakke om disse tingene kunne forandret oppførselen hans? Anonymkode: bd274...1a7
MissPierce Skrevet 11. februar 2017 #9 Skrevet 11. februar 2017 (endret) Det at du godtar at han oppfører seg sånn forran datteren, og lar deg dra med. Får meg til å lure på om du er klar til å bli mor selv. Han er rett og slett en dårlig far. Å dette er en barneverns sak. Endret 11. februar 2017 av MissPierce 23
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #10 Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, NorahLudoAllis skrev: Jeg synes du beskriver det jeg mener er mishandling av barnet, og du må ikke bare unngå å få barn med ham - du må også sende en bekymringsmelding til barnevernet. Det er omsorgssvikt å drikke seg full foran barn, og det er mishandling å tvangsfore barn. Det er også omsorgssvikt å kun tilby henne dårlig mat, og påstå at hun "kan regulere selv". Mange barn har begrensede matønsker, men normale foreldre tilbyr og tilrettelegger for annen type mat. Om du ikke tar tak i dette ved å varsle barnevern er du ansvarlig for konsekvensene dette har for barnet - det er også da din feil. Husk på det. Når det gjelder mat, så liker hun mye mer enn han tror. Jeg pleier alltid å ha kjøpt inn en ny frukt når jeg ser henne, og to av tre ganger liker hun det godt. :-) Så det tror jeg at jeg også kunne regulert. Han er helt ok med at jeg tar med og tilbreder mat til henne. Og det med å drikke oss fulle, det vet jeg i hvert fall at jeg aldri skal gjøre igjen. Der og da gikk det gradevis, men følte meg som en dårlig stemor etterpå. Anonymkode: bd274...1a7
Gjest NorahLudoAllis Skrevet 11. februar 2017 #11 Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når det gjelder mat, så liker hun mye mer enn han tror. Jeg pleier alltid å ha kjøpt inn en ny frukt når jeg ser henne, og to av tre ganger liker hun det godt. :-) Så det tror jeg at jeg også kunne regulert. Han er helt ok med at jeg tar med og tilbreder mat til henne. Og det med å drikke oss fulle, det vet jeg i hvert fall at jeg aldri skal gjøre igjen. Der og da gikk det gradevis, men følte meg som en dårlig stemor etterpå. Anonymkode: bd274...1a7 Jeg er enig med de andre her i at du ikke helt enda bør få barn, men det er positivt at du stiller spørsmål ved dette og legger merke til det. Jeg lurer dog på om du ser alvoret? Har du tenkt å ta tak i dette? Og da mener jeg ved å varsle fagpersoner?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #12 Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, MissPierce skrev: Det at du godtar at han oppfører seg sånn forran datteren, og lar deg dra med. Får meg til å lure på om du er klar til å bli mor selv. Han er rett og slett en dårlig far. Jeg visste virkelig ikke at dette var SÅ ille... Om jeg skal bli mor er det uansett lang tid til (er i begynnelsen av 20-årene og ønsker å ha master og jobb på plass). Altså, dette er de tingene han har gjort jeg IKKE har likt, så over ett år, så er det vel vanlig foreldre gjør feil? Og han er også søt mot henne. Henter henne i barnehagen, tar henne med i lekebutikken, ser på film med henne og leser for henne på senga. Jeg vet han elsker henne over alt på jord. Anonymkode: bd274...1a7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #13 Skrevet 11. februar 2017 Akkurat nå, NorahLudoAllis skrev: Jeg er enig med de andre her i at du ikke helt enda bør få barn, men det er positivt at du stiller spørsmål ved dette og legger merke til det. Jeg lurer dog på om du ser alvoret? Har du tenkt å ta tak i dette? Og da mener jeg ved å varsle fagpersoner? Nei. Vil ikke varsle. Jeg vet ikke hvordan barnemoren er, men kjæresten sier hun er gal (jeg har begynt å tvile, siden jeg opplever han beskriver mange på den måten). Om den fine jenta ender på barnehjem eller sånt, det orker jeg ikke tenke på. Dessuten ville det knust kjæresten min. Anonymkode: bd274...1a7
Gjest NorahLudoAllis Skrevet 11. februar 2017 #14 Skrevet 11. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: :-( Huff. Jeg har blitt mer og mer redd for det. Også siden hva han forteller fra tidligere forhold (for eksempel at barnemoren forlot ham tre måneder etter datteren var født). Han han kan være så søt også, sjernert og litt sosialangst. Vi har snakket om at han går i terapi for sinnet sitt (det er mest med meg, og aldri sett han skikkelig sint foran datteren), og da sa han at han skulle snakke med en terapeut om det. Tror dere å snakke om disse tingene kunne forandret oppførselen hans? Anonymkode: bd274...1a7 Nei, jeg tror ikke det kan forandre noe. Han bedriver omsorgssvikt og tvang - det har ingenting med sinne å gjøre. Det har å gjøre med at han er uegnet som omsorgsperson, og han har avvik. Det har ingenting med sosial angst å gjøre. Det at du ser sinnet hans tyder på at det kun er snakk om tid før han starter med å mishandle deg fysisk, tror jeg. Herregud altså. Heldigvis for jenta(dersom du varsler) har hun deg der, men du må jo løpe langt bort fra ham. Og du må ta et ansvar her.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #15 Skrevet 11. februar 2017 Tusen takk for kommentarene deres. Dere har ikke sett det selv, men at dere er SÅ negative til oppførselen hans sier i hvert fall at NOE er galt. Jeg vil ikke si det til barnevernet, vet om så mange triste historier. Men hva skal jeg gjøre? Kan jeg hjelpe i situasjonen? Føler det er vanskelig å forlate dem om det han gjør er så ille også, hvordan blir det da uten meg liksom? Anonymkode: bd274...1a7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #16 Skrevet 11. februar 2017 Denne fyren trenger helt seriøst et foreldrekurs i regi av barnevernet. Jeg hadde uten tvil sendt en bekymringsmelding og kjenner jeg får vondt i magen. Man skal ikke drikke seg full foran barn og slett ikke tvinge i dem mat eller overdoser vitaminer. Er mindre bekymret for dietten, selv om den ikke er noe å skryte av, da jeg går ut fra at hun er mest hos morenog at hun har sunnere mat på programmet. Han trenger nok en del info om mer fornuftig , men enkel mat. Hadde aldri i livet satset på ham som far. Selv om du ikke har så mye erfaring med barn, så har du vel en slags anelse ut fra hvordan ting bør være om du selv hadde en ganske normal oppvekst hos en eller to foreldre? Anonymkode: 3fa4e...a4d 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #17 Skrevet 11. februar 2017 5 minutter siden, MissPierce skrev: Det at du godtar at han oppfører seg sånn forran datteren, og lar deg dra med. Får meg til å lure på om du er klar til å bli mor selv. Han er rett og slett en dårlig far. Jeg ble rett og slett DÅRLIG av å lese innlegget ditt, Ts, og hva dere har gjort foran datteren hans. Stiller faktisk spørsmålstegn ved deg som fremtidig mor også, selv om du bare gjorde det én gang, ifølge deg selv. Er du smart nok nå, så varsler du barnemoren OG barnevernet øyeblikkelig, kutter ut kontakten med denne fyren og finner deg en oppegående, anstendig mann som vet hvordan barn skal behandles. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Vil ikke varsle. Jeg vet ikke hvordan barnemoren er, men kjæresten sier hun er gal (jeg har begynt å tvile, siden jeg opplever han beskriver mange på den måten). Om den fine jenta ender på barnehjem eller sånt, det orker jeg ikke tenke på. Dessuten ville det knust kjæresten min. Anonymkode: bd274...1a7 Så jentungen hans tåler du fint å se bli behandlet negativt, men å anmelde ham som oppførselen hans vil du ikke? Anonymkode: 37687...eb3 27
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #18 Skrevet 11. februar 2017 Denne mannen bør du nok ikke få barn med, nei! Anbefaler deg sterktat du ringer både barnevernet og barnemoren og forteller det du skriver her... Anonymkode: b181b...d07 8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #19 Skrevet 11. februar 2017 ... men å anmelde ham for oppførselen hans.... (beklager skrivefeilen min). Anonymkode: 37687...eb3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #20 Skrevet 11. februar 2017 Dette var jævlig lesning. :-( Angrer ikke på at jeg skrev og spurte dere, men jeg opplever at han 95% av tida er en fin/ok far. Og om jeg både slår opp og raporter, så vil han dessuten også bli sint på meg, tenker jeg. Anonymkode: bd274...1a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå