Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #1 Del Skrevet 9. desember 2004 Min sønn er et år. Nå har jg lest alt om søvn, og fått tips fra helsestasjonen, men jeg får det bare ikk til. Han legger seg vanlig om kvelden, men rundt 1 våkner han, og vil over til meg. Alle sier, la han ligge, gå av og til inn så han roer seg, deretter ut av rommet igjen. Probemet er at han ikke roer seg. han kan ligge 2 til 3 timer å hyle, enda jeg sitter ved senga og holder han i handa og sier jeg er der. Har vært det samme i 3 uker i strekk nå, og hver natt ca kl halv fem har jeg gitt opp, for å få 1,5 times søvn før jobb(jada, jeg er svak). Så fort jeg løfter han opp, smiler han, og sover i armene mine før vinår senga, men våkner om jeg prøver å legge han tilbake...noen med tips, som kan hjelpe en trøtt og sliten mor, som ikke fungerer veldig godt på jobb for tiden??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #2 Del Skrevet 9. desember 2004 Min sønn er et år. Nå har jg lest alt om søvn, og fått tips fra helsestasjonen, men jeg får det bare ikk til. Han legger seg vanlig om kvelden, men rundt 1 våkner han, og vil over til meg. Alle sier, la han ligge, gå av og til inn så han roer seg, deretter ut av rommet igjen. Probemet er at han ikke roer seg. han kan ligge 2 til 3 timer å hyle, enda jeg sitter ved senga og holder han i handa og sier jeg er der. Har vært det samme i 3 uker i strekk nå, og hver natt ca kl halv fem har jeg gitt opp, for å få 1,5 times søvn før jobb(jada, jeg er svak). Så fort jeg løfter han opp, smiler han, og sover i armene mine før vinår senga, men våkner om jeg prøver å legge han tilbake...noen med tips, som kan hjelpe en trøtt og sliten mor, som ikke fungerer veldig godt på jobb for tiden??? Er det en pappa tilgjengelig som kan ta sin del av ansvaret ? Det er helt urimlig at du skal påta deg denne jobben alene. Far til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #3 Del Skrevet 9. desember 2004 Han har turnus-år dette året, og ble desverre sendt ganske langt fra oss. Pga min jobb, måtte jeg bli boende i byen, mens han er ukependler. Selvfølgelig er det hans ansvar i helgene, men samme resultat til han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #4 Del Skrevet 9. desember 2004 Hva med å prøve akupuntur- kanskje han sover hele natten da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #5 Del Skrevet 9. desember 2004 Er det vanlig å bruke de mot akkurat dette....? I såfall er jeg mer enn villig til å prøve, hvi de har hjulpet andre :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #6 Del Skrevet 9. desember 2004 Det er vanlig og bruke mot sovevansker ja- det har hjulpet meg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitty Skrevet 10. desember 2004 #7 Del Skrevet 10. desember 2004 Vi har samme problemet her med vår sønn som er 9,5 mnd. Har prøvd alt som står i bøkene, men han slutter ikke å hyle. Etter min mening er du veldig utholdene. Jeg er kanskje ikke den rette til å gi råd siden vi sliter med det samme, men hva med å ta ham i deres seng en stund, få orntlig hvile noen uker før du prøver igjen? Dere er sannsynligvis trøtte og slitne begge to. Dersom han blir vant til å sove hele natten i din seng, er han i allefall vant til å sove sammenhengende. Så får du prøve igjen seinere. Vi har tatt det sånn gradvis. Da han var liten nektet han å ligge i kurven. Jeg ble så lei hele opplegget at han fikk sove i vår seng et par mnd. Så byttet vi ut bagen med sprinkelseng og da sov han plutselig i denne. Så har han blitt vanskeligere igjen så nå sovner han (etter mye om og men) i sin egen seng, men sover sjelden gjennom hele natta. Havner oppi hos oss oftere enn han er i sin egen seng. vil bare ønske deg lykke til . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 10. desember 2004 #8 Del Skrevet 10. desember 2004 Hvorfor kan han ikke bare sove i din seng da? Det har begge mine gjort og vi har alltid sovet godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Toantine Skrevet 11. desember 2004 #9 Del Skrevet 11. desember 2004 Dette er vel ikke det svaret du vil ha, men du bør la ham ligge i sin egen seng ogikke gi deg. Få deg heller en sykemelding i en ukes tid og få skikkelig orden på søvnmønsteret. Nå vet lillegutt at du gir deg, du bør gi ham en annen lærdom...... Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BritElin Skrevet 11. desember 2004 #10 Del Skrevet 11. desember 2004 Hei Har nettopp vært i gjennom det samme med min sønn, han er 2,5 år nå og begynte å trøble etter vi sluttet med amming for et år siden. Skulle selvfølgelig gjøre det samme med han som med jentene; la han skrike og gå inn med jevne mellomrom. Resultat; han skrek enda mer, sovnet tilslutt av utmattelse sov to timer så var det samme om igjen slik holdt vi på hele natta. (Tok jeg han inn til meg var han smørblid og sovnet straks) Til slutt la jeg han på mitt soverom i reisesenga, når han våknet tok jeg han oppi til meg og så sov vi sammen. Etter en stund sluttet han å våkne om natta og etter noen måneder flyttet jeg han inn på sitt eget rom og legging/soving går nå som en lek. Til å begynne med lå han å ropte på meg så jeg oppholdt meg utenfor rommet hans så han kunne høre jeg var der.Nå kan han ligge å snakke med seg selv i senga før han sovner. Derfor blir mitt råd; ta han opp i din seng gi han den tryggheten og omsorgen han trenger, det ordner seg tilslutt. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stefi Skrevet 22. desember 2004 #11 Del Skrevet 22. desember 2004 da jeg hadde en liten nattevandrer.fikk jeg tips av min venninde som er helsesøster,at jeg skulle legge en madrass på gulvet mitt. kom hun inn måtte hun ligge der. etter en kort stund var ikke det så morro,så vandringen stoppet.zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #12 Del Skrevet 23. desember 2004 da jeg hadde en liten nattevandrer.fikk jeg tips av min venninde som er helsesøster' date='at jeg skulle legge en madrass på gulvet mitt. kom hun inn måtte hun ligge der. etter en kort stund var ikke det så morro,så vandringen stoppet.zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz [/quote'] Fungerer kanskje litt dårlig om barnet er 1 år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allianca Skrevet 29. desember 2004 #13 Del Skrevet 29. desember 2004 Hei! Min sønn var omtrent som din. Han var våken hver time og hylskreik, så jeg vet godt hvordan du har det, og hvor fortvilet det er! Jeg prøvde også akupunktur og kiropraktor, og t.o.m "sovemedisin" fra lege -uten at noe av det hjalp... Men så gikk jeg til en homeopat og hun anbefalte et middel som heter Dolisedal. Dette er reseptfritt og kan kjøpes på apoteket. Dette hjalp veldig mye, og er vel verdt å prøve!!! Pillen skal knuses i litt vann og drikkes. (men det var ikke før han ble 1 1/2 år at han begynte å sove hele natta.) Håper dette kan hjelpe deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå