AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #1 Skrevet 11. februar 2017 Hei! Jeg skulle lage meg pizza nå, og skulle sette på ovenen. men den virket ikke! Prøver å slå på en av platene, så begynner stekeovnen og pipe skikkelig mye, så blir alt svart. Jeg trodde strømmen hadde gått, men det hadde den ikke. Så hører jeg plutselig masse piping igjen, så skrur plutselig alle lysene inn i ovnen seg på, og så av igjen.! Videre etterfulgt av at alle tegnene på panelet gikk fulltsendig bananas, mens det pep konstant hele tiden! Nå tror jeg den har slutta å pipe, men ingenting virker. eller platene blir varme, men de lyser ikke. ovnen er helt død, lysene går ikke på i ovnen. men klokken på panalet vises, men jeg får ikke trykket på noe, EDIT* nå begynte den å pipe igjen -.- piper først fort, så sakte igjen. så slutter den, og tilfeligvis slår seg på... panelet til pannene virker, og jeg får justert hvor varm den ska være.... Er det noen som vet hva som kan foregå? Får heller ikke tatt ut kontakten til ovnen fordi strømm kablene går igjenom veggen, det er ikke noe kontakt. Å ovnen er bare 3 år gammel. Er hjemme alene nå, og får ikke ringt da jeg har mistet telefonen min! Anonymkode: 57341...561
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #2 Skrevet 11. februar 2017 blir gal av den pipingen nå!!! får heller ikke skudd av sikringen fordi den tilhører samme kurs som kjøleskapet. Anonymkode: 57341...561
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #3 Skrevet 11. februar 2017 Får du ikke skrudd av ovnen eller tatt ut kontakten? Høres litt skummelt ut.. Anonymkode: 0963e...f5c
Ananas. Skrevet 11. februar 2017 #4 Skrevet 11. februar 2017 Har du en skjøteledning du kan koble kjøleskapet til så lenge da, så kan du ta sikringen?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #5 Skrevet 11. februar 2017 Høres ut som spøkelser... Anonymkode: ddaf7...88b
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #6 Skrevet 11. februar 2017 Spennende opplegg i det huset/leiligheten din gitt! Siden 2010 har det vært påbudt med egen kurs til faste forbrukere med effekt høyere enn 1500 watt. Spøkelser i huset eller unger som kjeder seg på en lørdagskveld? Ta et bilde av stekovnspanelet og et av kursoversikten i sikringsskapet ditt. Anonymkode: 5c440...f12 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #7 Skrevet 11. februar 2017 Takk for svar! At det foregår mye rart i leiligheten min er det ingen tvil om! Det er et dødsbo, men ble renovert 2011. Det med kjøteledningen var en god ide, men nå finner jeg ikke kursen til stekeovnen i sikringskapet!! Jeg har prøvd alle, men den skrur seg ikke av... Jeg må ta hovedsikringen for å skru den av, men da går strømmen i hele leiligheten... Når den piper, så beveger alle symbolene i panelet seg helt vilt. Å nå er det enda værre med pipingen, den endrer pitch på en måte.. noen ganger skikkelig lys tone, og så en dyp bass... Forstår ikke hva som foregår her nå.. Anonymkode: 57341...561
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #8 Skrevet 11. februar 2017 Her har jeg filmet nå. Slik er den hele tiden i repet.... Anonymkode: 57341...561
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #9 Skrevet 11. februar 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg skulle lage meg pizza nå, og skulle sette på ovenen. men den virket ikke! Prøver å slå på en av platene, så begynner stekeovnen og pipe skikkelig mye, så blir alt svart. Jeg trodde strømmen hadde gått, men det hadde den ikke. Så hører jeg plutselig masse piping igjen, så skrur plutselig alle lysene inn i ovnen seg på, og så av igjen.! Videre etterfulgt av at alle tegnene på panelet gikk fulltsendig bananas, mens det pep konstant hele tiden! Nå tror jeg den har slutta å pipe, men ingenting virker. eller platene blir varme, men de lyser ikke. ovnen er helt død, lysene går ikke på i ovnen. men klokken på panalet vises, men jeg får ikke trykket på noe, EDIT* nå begynte den å pipe igjen -.- piper først fort, så sakte igjen. så slutter den, og tilfeligvis slår seg på... panelet til pannene virker, og jeg får justert hvor varm den ska være.... Er det noen som vet hva som kan foregå? Å ovnen er bare 3 år gammel. Er hjemme alene nå, og får ikke ringt da jeg har mistet telefonen min! Anonymkode: 57341...561 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: At det foregår mye rart i leiligheten min er det ingen tvil om! Det er et dødsbo, men ble renovert 2011. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har jeg filmet nå. Slik er den hele tiden i repet.... Anonymkode: 57341...561 Hva har du filmet med når du ikke har noen telefon? Og du sier ledningen til stekovnen bare går inn i veggen, så du kan ikke trekke ut støpselet? Hvor gammel er du? Anonymkode: 5c440...f12
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #10 Skrevet 11. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har du filmet med når du ikke har noen telefon? Og du sier ledningen til stekovnen bare går inn i veggen, så du kan ikke trekke ut støpselet? Hvor gammel er du? Anonymkode: 5c440...f12 Filmet med ipaden. Ja, får ikke trekt ut støpselet fordi strømkabelen går inn i veggen... Anonymkode: 57341...561
eplekake123 Skrevet 11. februar 2017 #11 Skrevet 11. februar 2017 (endret) ...... Endret 11. februar 2017 av eplekake123
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #12 Skrevet 11. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Filmet med ipaden. Ja, får ikke trekt ut støpselet fordi strømkabelen går inn i veggen... Anonymkode: 57341...561 Med pad'en kan du sende sms til dem du ikke fikk ringt til uten telefon. - og du kan ta bilder. Ta nå et bilde av sikringsskapet. Både av sikringene og av innersiden på døren i skapet. På innersiden av døren skal det henge en liste med nummer, tall og bokstaver. Legg bildene ut her i tråden. Anonymkode: 5c440...f12
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #13 Skrevet 11. februar 2017 http://imgur.com/a/hkgW1 Skapet http://imgur.com/a/uWhtG Kursene Anonymkode: 57341...561
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #14 Skrevet 11. februar 2017 Vipp sikringen, vent noen minutter og vipp den tilbake igjen. Kjøleskapet holder seg i mange timer uten strøm, så noen få minutter går helt fint. Hva står det i stekeovnens bruksanvisning? Anonymkode: 9ffdc...693
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #15 Skrevet 11. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://imgur.com/a/hkgW1 Skapet http://imgur.com/a/uWhtG Kursene Anonymkode: 57341...561 Vipp den midterste av de grå. Begge to. Anonymkode: 9ffdc...693 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #16 Skrevet 11. februar 2017 Takk for svar!! Jeg har veldig lite greie på dette, men nå ser jeg at vifta ikke fungerer. Kjøleskapet har veldig svakt lys, og begynner å bli varmt. Å disse 3 er på samme kurs i følge den lappen. men det skjer fortsatt ikke noe når jeg vipper den miderste sirkringen :/ Merkelig greier.. Anonymkode: 57341...561
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #17 Skrevet 11. februar 2017 Dette skjedde for et par timer siden da jeg skulle skru på ovnen, og det var da det begynte å tulle. Var i kjøleskapet rett før dette og tok ut pizzaen, og da får det fult lys der, og kaldt. Anonymkode: 57341...561
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #18 Skrevet 11. februar 2017 Hvis du tuller med oss nå så er det veldig alvorlig. Hvis du ikke tuller så er det også veldig alvorlig, men da er det din egen sikkerhet jeg begynner å bli alvorlig bekymret for. - det sier jeg fordi jeg da begynner å lure på om det ikke er noe seriøst alvorlig på gang i leilighetens elektriske anlegg. I så tilfellet mistenker jeg overledning et sted i anlegget og strøm på avveie. Strøm på avveie betyr også brannfare. I så tilfellet får du tak i de som eier leiligheten, tripper hovedsikringene og sover et annet sted fordi leiligheten vil bli kald i natt helt uten strøm. Ledningen du sier går inn i veggen fra komfyren: Den går vel ikke innom en "dings" som sitter festet på veggen vel? En "dings" av hvitaktig plast, med litt avlang fasong, også kalt en komfyrvakt. Anonymkode: 5c440...f12
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #19 Skrevet 11. februar 2017 Kursene skal merkes i skapet. Med 5 stk 16 Amp kurser blir det "gjett og vinn en Allesgave" om det virkelig er 16 Amp kurs nr. 3 som er kursen som skulle vært merket "5". Det enkleste (og også mest irriterende) er da å starte fra venstre med den første 16 Amp kursen. Vipp begge hendlene ned. Om den ikke tar stekeovn, vifte og kjøleskap, men den tar lys i gang og tv stikk, så vet du at det er kurs nr.3. Da legger du den sikringen inn igjen (vipper begge hendlene opp igjen) og går videre til neste. Anonymkode: 5c440...f12 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #20 Skrevet 12. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du tuller med oss nå så er det veldig alvorlig. Hvis du ikke tuller så er det også veldig alvorlig, men da er det din egen sikkerhet jeg begynner å bli alvorlig bekymret for. - det sier jeg fordi jeg da begynner å lure på om det ikke er noe seriøst alvorlig på gang i leilighetens elektriske anlegg. I så tilfellet mistenker jeg overledning et sted i anlegget og strøm på avveie. Strøm på avveie betyr også brannfare. I så tilfellet får du tak i de som eier leiligheten, tripper hovedsikringene og sover et annet sted fordi leiligheten vil bli kald i natt helt uten strøm. Ledningen du sier går inn i veggen fra komfyren: Den går vel ikke innom en "dings" som sitter festet på veggen vel? En "dings" av hvitaktig plast, med litt avlang fasong, også kalt en komfyrvakt. Anonymkode: 5c440...f12 Åj, nå ble jeg beskymret. Jeg får ikke hjelp med dette før huseieren kommer hjem. Nå har jeg ikke fått svart, fordi på en annen kurs gikk strømmen helt. Altså ved tv kontaktene. Det er nesten død der, og strømmen går på en måte av og på, tven blinka av og på. Koblet nå routeren til en annen kurs, og nå virker det her. men vist det er brannfare, burde jeg få hjelp nå? Fordi det er noe som er alvorlig galt... :/ Anonymkode: 57341...561
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå