AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #1 Skrevet 11. februar 2017 Jeg er så usikker rundt denne sykdommen og naboen døde av sykdommen kun 34 år gammel. Er jeg rar som ser på det som en dealbreaker? Anonymkode: dd769...a98
Ananas. Skrevet 11. februar 2017 #2 Skrevet 11. februar 2017 Jeg synes det er litt rart, de aller fleste som har det lever jo godt med det, med enkelte kostholdstilpasninger som er enklere å få til enn for eksempel den de med laktoseintoleranse eller glutenallergi har behov for, men jeg er ingen ekspert på det, så skal ikke være veldig bastant. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #3 Skrevet 11. februar 2017 3 minutter siden, Ananas. skrev: Jeg synes det er litt rart, de aller fleste som har det lever jo godt med det, med enkelte kostholdstilpasninger som er enklere å få til enn for eksempel den de med laktoseintoleranse eller glutenallergi har behov for, men jeg er ingen ekspert på det, så skal ikke være veldig bastant. Hun hadde ikke dødd av glutenallergi eller laktoseintoleranse. Føler daten har fått dødsdom som kreft. Hun kan dø av sukkersyken og sprøytene er usexy Føler det er rett å avslutte men vil liksom ikke si det er siden hun har sukkersyken Anonymkode: dd769...a98
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #4 Skrevet 11. februar 2017 Man dør vanligvis ikke av diabetes, jeg har diabetes type 1. Kosthold må du passe på om du har diabetes type 2, som man får om man er veldig overvektig eller over en viss alder. Diabetes type 1 er arvelig, eller man kan få det av andre medisiner slik som meg. Jeg kan spise akkurat hva jeg vil bare jeg tar insulin. Så ja, om du ikke dater en med diabetes er det litt merkelig må jeg si. Anonymkode: 5a1d9...2a6 5
Vesentlig Skrevet 11. februar 2017 #5 Skrevet 11. februar 2017 Større dealbreaker med folk som synes det er dealbreaker med diabetes. 16
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #6 Skrevet 11. februar 2017 Synes du skal droppe å date henne så hun har sjansen til å finne seg et skikkelig mannfolk. Anonymkode: 07fa7...2eb 15
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #7 Skrevet 11. februar 2017 Nei, nei ingen dealbreaker!!! Finns så mange som lever med dette, og man merker det knapt!! For de som er drevne "diabetikere", merker man omtrent ikke at de har dette. Bestevenninnen min og svigermoren min tar sprøyter hver dag, men de er de beste i verden fordeom! Ingenting stress med dette Anonymkode: 92b56...bfe
Nøste~ Skrevet 11. februar 2017 #8 Skrevet 11. februar 2017 Alle som ikke er friske (mentalt og fysisk) er litt deal breaker for min del hvertfall, men noe er verre enn andre og jeg er villig til å gjøre unntak om han har noe som veier opp for det.
boblevann Skrevet 11. februar 2017 #9 Skrevet 11. februar 2017 Det er ganske sjelden å dø av diabetes. De aller fleste som har hatt det en stund har stålkontroll på sykdommen sin. Synes du er rar. Man merker sjelden noe til diabetes. De spiser ofte akkurat hva dem vil og regulerer dette med sprøyter. Du syns sprøyter er usexy, men det er da ikke slik at hun må stikke seg hele tiden eller mens dere skal ligge sammen.. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #10 Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, Nøste~ skrev: Alle som ikke er friske (mentalt og fysisk) er litt deal breaker for min del hvertfall, men noe er verre enn andre og jeg er villig til å gjøre unntak om han har noe som veier opp for det. Hvilke unntak da??? Anonymkode: 92b56...bfe
Kontormus Skrevet 11. februar 2017 #11 Skrevet 11. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun hadde ikke dødd av glutenallergi eller laktoseintoleranse. Føler daten har fått dødsdom som kreft. Hun kan dø av sukkersyken og sprøytene er usexy Føler det er rett å avslutte men vil liksom ikke si det er siden hun har sukkersyken Anonymkode: dd769...a98 Kjenner noen som bestilte bord kl 21, kl 23 var hun død pga kraftig reaksjon mot en typisk matvare som hun hadde varslet om på forhånd. Og har en kollega som får anafylaktisk sjokk om hun oppholder seg i samme rom der hvor det er nøtter. Vil ikke si at diabetes er mere skremmende.
chouette Skrevet 11. februar 2017 #12 Skrevet 11. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun hadde ikke dødd av glutenallergi eller laktoseintoleranse. Føler daten har fått dødsdom som kreft. Hun kan dø av sukkersyken og sprøytene er usexy Føler det er rett å avslutte men vil liksom ikke si det er siden hun har sukkersyken Anonymkode: dd769...a98 Sikker på at du er moden nok til å date? 8
Nøste~ Skrevet 11. februar 2017 #13 Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvilke unntak da??? Anonymkode: 92b56...bfe Som har det utseende jeg leter etter eller er godt utdannet. Eller også en som respekterer meg.
Gjest Gregor Clegane Skrevet 11. februar 2017 #14 Skrevet 11. februar 2017 For folk flest vil ikke dette ha noen betydning. Mer usjarmerende med mennesker som på død og liv skal finne problemer med alt.
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 11. februar 2017 #15 Skrevet 11. februar 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så usikker rundt denne sykdommen og naboen døde av sykdommen kun 34 år gammel. Er jeg rar som ser på det som en dealbreaker? Anonymkode: dd769...a98 Din erfaring gjør deg betenkt og undrende. Kan du ikke spørre om han/hun kan fortelle deg litt om sykdommen og hvordan det er å leve med det i hverdagen? En sykdom er forskjellig fra person til person. Hvis det er en person du opprinnelig syns er ålreit, så koster det ikke så mye å spørre litt.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #16 Skrevet 11. februar 2017 Hun er ofte inn og ut av sykehuset og har hatt syreforgiftning . dette skremmer meg hun vil ikke ta sykdommen på alvor jeg vil ikke bli hjemmetjenesten hennes kan ikke mye om sukkersyken og føler vi er såppas langt i dateingen at jeg må bestemme meg hun blir uhøflig og har en gang slått til meg når det var u-stabilt Anonymkode: dd769...a98 1
Fionnuala Skrevet 11. februar 2017 #17 Skrevet 11. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er ofte inn og ut av sykehuset og har hatt syreforgiftning . dette skremmer meg hun vil ikke ta sykdommen på alvor jeg vil ikke bli hjemmetjenesten hennes kan ikke mye om sukkersyken og føler vi er såppas langt i dateingen at jeg må bestemme meg hun blir uhøflig og har en gang slått til meg når det var u-stabilt Anonymkode: dd769...a98 Du sier hun ikke vil ta sykdommen på alvor, på hvilken måte da? Tar hun ikke insulin-sprøytene hun skal? Hadde hun føling når hun slo til deg? Er dette noe hun ofte får? Dette hadde gjort meg skeptisk, ikke diabetesen i seg selv.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #18 Skrevet 11. februar 2017 Jeg tror du sitter og leser på nettet samtidig som du dikter opp historien din i denne tråden. Anonymkode: 2403c...23c 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #19 Skrevet 11. februar 2017 Å se på diabetes som dealbreaker i seg selv synes jeg er rart ja, da hver eneste diabetiker opplever sykdommen ekstremt forskjellig. Og selv om en diabetiker tar sykdommen sin på alvor, så kan det være ekstremt tøft både for vedkommende og for nærmeste pårørende i perioder. Min samboer har diabetes, og har alltid prøvd å styre det så godt han kan, men til og med da snakker vi litt ambulansehenting til tider og av og til et ustabilt humør som følge av lavt blodsukker. Hvordan vi takler det, har blitt en del av hverdagen vår, og vi gjør så godt vi kan begge to. Hadde min samboer ikke tatt sykdommen sin alvorlig hadde det for meg vært en dealbreaker, for jeg trenger å være med en person som er opptatt både av å ta vare på seg selv og på andre. Anonymkode: a5e94...128
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #20 Skrevet 11. februar 2017 Tja, jeg har hatt et forhold til en som var gift med ei med diabetes, og hun døde som 30 åring, pga diabetesen. Hun hadde da fått 2 barn og kroppen tålte dette dårlig, så hun døde plutselig. Han ble de alenepappa til en 4 åring og en stedatter, så mye traumer. Anonymkode: 4a441...bb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå