AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #1 Skrevet 11. februar 2017 Jeg har fått ny jobb og starter der like før sommerferien. Når og hvordan skal jeg si det til foreldrene? Innkalle til møte med alle? Eller bare sende mail? Og jeg har egentlig bestemt meg for å gjennomføre en trekkingtur på tjue dager i utlandet, til et relativt høyt fjell. Det vil bli en stor utfordring og noe jeg har veldig lyst å gjøre en gang i livet. Turen arrangeres kun på våren og høsten. Har lyst å gjøre den på høsten, men da har jeg jo nesten nettopp begynt i jobben. Jeg vil altså være borte i litt over to uker fra jobb(starten av turen er i høstferien). Hva ville du gjort? Ventet til våren neste år når du har jobbet litt lenger eller bare gå for det nå(i oktober?) Anonymkode: c02b4...a0a
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #2 Skrevet 11. februar 2017 Det siste må du spørre sjefen din om, og det er ikke sikkert du får fri i i det hele tatt. Anonymkode: ca8d4...760 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #3 Skrevet 11. februar 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det siste må du spørre sjefen din om, og det er ikke sikkert du får fri i i det hele tatt. Anonymkode: ca8d4...760 Det er greit nok Men kjernen i spørsmålet var heller om det er helt på viddene å spørre om dette så tidlig, eller eventuelt å vente med dette til i april. Anonymkode: c02b4...a0a
Kanutte Skrevet 11. februar 2017 #5 Skrevet 11. februar 2017 Vi har ansatt lærere som før de ble ansatt hos oss har planlagt reiser eller ferier (bestilt billetter osv), men da har de vært åpne på det tidlig. Å gi en lærer permisjon i 14 dager (uten lønn) vil sitte langt inne. Det har ikke skjedd noen gang hos oss og du ville trolig fått nei. Om ikke billettene allerede er bestilt ville jeg utsatt turen i minst ett år.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #6 Skrevet 11. februar 2017 Foreldrene syns jeg du kan informere i en mail, evt hvis det er foreldremøte o. Ikke lenge. Åforvente at du skal få ferie når du nettopp er startet i ny jobb syns jeg er drøyt, du bør jobbe der minst ett pr før du ber om fri til noe sånt. Anonymkode: 1f7b3...184
ArtyFarty Skrevet 12. februar 2017 #7 Skrevet 12. februar 2017 Jeg ville ventet med ferien, og det av hensyn til relasjonsbyggingen mellom deg og elevene. 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #8 Skrevet 12. februar 2017 Veldig uheldig å være borte de første måned, med tanke på relasjonsbygging og klassemiljø. Utsett det til våren! Anonymkode: cc549...ca6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå