AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #1 Skrevet 11. februar 2017 Hei. Vekten min kan balansere mellom 79,2 også neste dag 79.9. Hva betyr disse grammene egentlig? Er det vekt jeg har lagt på meg? Anonymkode: 25835...be5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #2 Skrevet 11. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Vekten min kan balansere mellom 79,2 også neste dag 79.9. Hva betyr disse grammene egentlig? Er det vekt jeg har lagt på meg? Anonymkode: 25835...be5 Normalt så veksler vekten vår med opptil 3 kg uten at vi har lagt på oss eller gått ned i vekt. Vektdifferansen kommer an på bl.a. væskeinntak, om man evt har drukket for lite og er dehydrert, evt spist mye salt og har opphopning av vann i kroppen, mageinnhold (om man veier seg før eller etter wc-besøk virker inn). Anonymkode: a04ae...4c2 4
Leo Skrevet 11. februar 2017 #3 Skrevet 11. februar 2017 Kroppsvekten kan varier ganske mye (1 - 2 kilo) fra dag til dag og tid på døgnet. Det er fordi væskenivået i kroppen, mengden avføring i tarmen etc. varierer. Du har med andre ord verken lagt på deg eller gått ned i vekt fordi om vekten varierer litt. Vil man se om man er på vei opp eller ned i vekt bør man veie seg en gang i uken på et fast tidspunkt og se om vekten går opp eller ned over en periode på minst to - tre uker. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #4 Skrevet 11. februar 2017 37 minutter siden, Leo skrev: Kroppsvekten kan varier ganske mye (1 - 2 kilo) fra dag til dag og tid på døgnet. Det er fordi væskenivået i kroppen, mengden avføring i tarmen etc. varierer. Du har med andre ord verken lagt på deg eller gått ned i vekt fordi om vekten varierer litt. Vil man se om man er på vei opp eller ned i vekt bør man veie seg en gang i uken på et fast tidspunkt og se om vekten går opp eller ned over en periode på minst to - tre uker. Jeg pleier å veie meg når det har gått litt over en uke. Noen ganger kan jeg veie noen gram mer enn det jeg gjorde for en uke siden. Veier meg om morningen etter do besøk og frokost.Derfor jeg lurer på hvorfor disse grammene dukker opp. Anonymkode: 25835...be5 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #5 Skrevet 11. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å veie meg når det har gått litt over en uke. Noen ganger kan jeg veie noen gram mer enn det jeg gjorde for en uke siden. Veier meg om morningen etter do besøk og frokost.Derfor jeg lurer på hvorfor disse grammene dukker opp. Anonymkode: 25835...be5 FØR frokost mente jeg der. Anonymkode: 25835...be5
Leo Skrevet 11. februar 2017 #6 Skrevet 11. februar 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å veie meg når det har gått litt over en uke. Noen ganger kan jeg veie noen gram mer enn det jeg gjorde for en uke siden. Veier meg om morningen etter do besøk og frokost.Derfor jeg lurer på hvorfor disse grammene dukker opp. Anonymkode: 25835...be5 Det er ikke gram. Det er hekto Men samme det. De dukker altså opp og forsvinner fordi det uansett varierer hvor mye væske du har i kroppen. Det kan bl.a. variere ganske mye i løpet av en menstruasjonssyklus. Hvis de ikke forsvinner, men derimot blir fler etter hvert som ukene går så er du på vei opp i vekt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå