AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #1 Del Skrevet 11. februar 2017 Jeg har jobbet et par måneder på sykehjem. I starten gikk det greit. Men jeg merket etterhvert at en dame der svarer aldri når jeg hilser på henne og ignorerer meg helt. Når vi feks skal jobbe sammen så prøver hun alt i sin makt for å ikke jobbe sammen med meg. Jeg tenkte ikke noe mer over det for jeg liker ikke å lage problemer eller være frekk og barnslig. En annen dame er også frekk og direkte i kjeften mot meg. Det er mange sånn små episoder ofte. Jeg har prøvd å spørre hvorfor de behandler meg sånn men de bare snur seg og blir stille. Jeg orker ikke å smiske med noen eller slikke ræv for å bli likt. Jeg er bare sååå skjokkert over at voksne mennesker kan være såå frekke og rotte seg sammen mot en person. Minner meg veldig om mobbingen jeg gikk gjennom på barneskolen. Jeg orker ikke å grue meg og gråte før jobb. Kan ikke slutte for avhengig av inntekten.Har letet lenge etter en annen jobb men får ingen svar noen som har opplevd det samme og kan gi meg råd ? Uff alt ble bare rot men måtte få det ut et sted takk på forhånd og håper noen har råd er desperat Anonymkode: 5ebbd...77f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 11. februar 2017 #2 Del Skrevet 11. februar 2017 Jeg ser du har prøvd å ta det opp med de det gjelder.. BRA! Det applauderer jeg deg for for det krever baller.. ivertfall syns jeg det ! Kan du snakke med sjefen din? Eventuelt verneombud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #3 Del Skrevet 11. februar 2017 Var en slik der jeg jobbet før. Jeg jobbet ikke med henne, men hørte de andre fortelle. Hun likte ikke pleiemedarbeiderene. De gikk til avdelingsykepleier, og hun tok det opp. Etter det ble det bedre for de som jobbet med henne. Lykke til. En skal ikke gå og kvi seg før en skal på jobb. Anonymkode: 0d597...88f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #4 Del Skrevet 11. februar 2017 Dersom du vil bli kvitt det så må du egentlig bare ta ballettkompani på dem fra starten. 1 konfronter. Gjerne så resten av rommet kan høre deg. 2 ta det opp med nærmeste leder uten å nøle. Gi henne forståelsen av at om dersom hun ikke tar seg på tak og gjør jobben sin så må du gå til sjefen hennes og fortelle hvor udugelig hun er. 3. Koble inn fagforening og ansatterepresentant. Ikke vær redd for å drite ut sjefen din. 4. Vent. Vent litt mere. Skap så mye bråk du tenkelig kan mens du venter. 5. Sprett sjampisen når sjefen din enten slutter, sykemelder seg, får sparken eller på annet vis er ute av dansen. Sørg for at neste sjef er kompetent. Drikk mer sjampis. Du er, med andre ord, avhengig av å bølle sjefen sin ut av jobben hennes. For ukultur kommer absolutt alltid fra samme sted: inkompetent og giddalaus ledelse. Den kommer ikke fra to damer med lav sosial kapital. Anonymkode: 20485...9b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #5 Del Skrevet 11. februar 2017 Tusen takk for svar alle sammen, sjefen er snill men hun har på en måte ikke noe kontroll hun har kun vært sjef i 3 år der og de damene har jobbet der 10-15 år. Det er et par stykker som har blitt mobbet ut av jobben. Så hvis jeg går til sjefen kommer alt til å bli verre enn det er Anonymkode: 5ebbd...77f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 11. februar 2017 #6 Del Skrevet 11. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar alle sammen, sjefen er snill men hun har på en måte ikke noe kontroll hun har kun vært sjef i 3 år der og de damene har jobbet der 10-15 år. Det er et par stykker som har blitt mobbet ut av jobben. Så hvis jeg går til sjefen kommer alt til å bli verre enn det er Anonymkode: 5ebbd...77f Du kan prøve.. Du skal ikke bli behandlet som dette på jobb!!! Er du organisert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #7 Del Skrevet 11. februar 2017 Snakk med sjefen. Hun er antageligvis klar over hvordan disse to oppfører seg, men mangler komptanse/autoritet til å ta seg av det. Om det er andre som blir plaget kan du be dem om å gå til sjefen også, får hun flere klager står dere sterkere. Dessverre er det noen som føler et behov for å oppdra og angripe nye (og yngre?) kollegaer. Om du er avhengig av denne jobben må du nok bare bite tennene sammen, gjøre en god innsats, og håpe at kommentarene avtar. Prøv å ikke ta det personlig, prøv å trøste deg med at arbeidsdagen (og resten av livet forsåvidt) umulig kan være noe trivelig for dem når de er så grinete og fæle Anonymkode: 697ae...aa0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 11. februar 2017 #8 Del Skrevet 11. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet et par måneder på sykehjem. I starten gikk det greit. Men jeg merket etterhvert at en dame der svarer aldri når jeg hilser på henne og ignorerer meg helt. Når vi feks skal jobbe sammen så prøver hun alt i sin makt for å ikke jobbe sammen med meg. Jeg tenkte ikke noe mer over det for jeg liker ikke å lage problemer eller være frekk og barnslig. En annen dame er også frekk og direkte i kjeften mot meg. Det er mange sånn små episoder ofte. Jeg har prøvd å spørre hvorfor de behandler meg sånn men de bare snur seg og blir stille. Jeg orker ikke å smiske med noen eller slikke ræv for å bli likt. Jeg er bare sååå skjokkert over at voksne mennesker kan være såå frekke og rotte seg sammen mot en person. Minner meg veldig om mobbingen jeg gikk gjennom på barneskolen. Jeg orker ikke å grue meg og gråte før jobb. Kan ikke slutte for avhengig av inntekten.Har letet lenge etter en annen jobb men får ingen svar noen som har opplevd det samme og kan gi meg råd ? Uff alt ble bare rot men måtte få det ut et sted takk på forhånd og håper noen har råd er desperat Anonymkode: 5ebbd...77f Jeg ville kjørt mitt eget løp og kun kommunisert om jobbrelaterte ting. Rett og slett hevet meg over det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 11. februar 2017 #9 Del Skrevet 11. februar 2017 Akkurat nå, The Kitten skrev: Jeg ville kjørt mitt eget løp og kun kommunisert om jobbrelaterte ting. Rett og slett hevet meg over det. Men det er UTROLIG vanskelig når man er avhengig av å jobbe i team. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 11. februar 2017 #10 Del Skrevet 11. februar 2017 Akkurat nå, BethD skrev: Men det er UTROLIG vanskelig når man er avhengig av å jobbe i team. Ja, det er det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #11 Del Skrevet 11. februar 2017 Du er ikke alene. Jeg begynte som pleiemedarbeider på et sykehjem for 3 år siden og ble behandlet som dritt. Jeg fikk de enkle oppgavene som å vaske klær og sette inn i oppvaskmaskinen. Om jeg hadde ordnet håret til en av de eldre så fikk jeg kjeft fordi det ikke var fint nok. Jeg kunne ta på en av de eldre en kjole som hun ikke likte, og da gikk hun gjerne å skiftet på de. Selv om pasienten likte den genseren. Helt ufattelig. Jeg gikk til avdelingslederen og klaget. Gråt mye på toalettet. Det forbedret seg egentlig ikke, så nå passer jeg bare på at jeg ikke setter meg opp på vakter når hun skal på jobb. Sykt at det skal være sånn, men jeg klarer det ikke. Anonymkode: b6d05...c77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #12 Del Skrevet 11. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke alene. Jeg begynte som pleiemedarbeider på et sykehjem for 3 år siden og ble behandlet som dritt. Jeg fikk de enkle oppgavene som å vaske klær og sette inn i oppvaskmaskinen. Om jeg hadde ordnet håret til en av de eldre så fikk jeg kjeft fordi det ikke var fint nok. Jeg kunne ta på en av de eldre en kjole som hun ikke likte, og da gikk hun gjerne å skiftet på de. Selv om pasienten likte den genseren. Helt ufattelig. Jeg gikk til avdelingslederen og klaget. Gråt mye på toalettet. Det forbedret seg egentlig ikke, så nå passer jeg bare på at jeg ikke setter meg opp på vakter når hun skal på jobb. Sykt at det skal være sånn, men jeg klarer det ikke. Anonymkode: b6d05...c77 Det er psykopat oppførsel. Utrolig at sånne mennesker jobber i helsevesnet. Anonymkode: e7264...e7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #13 Del Skrevet 11. februar 2017 Ts her, det er veldig vanskelig å ignorere når man jobber sammen og er avhengig av hjelp og team arbeid ja. jeg har problemer med å egentlig forstå hvordan voksne kvinner (40+) klarer å være så frekke, få andre til å føle seg usynlige og mindre verdt. Hva får de ut av det ? Altså selv om jeg misliker en kollega så respekterer jeg personen for det og klarer å oppføre meg uten å vise det får håpe jeg holder ut... Anonymkode: 5ebbd...77f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå