Gå til innhold

Hva tolererer du fra naboen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En litt romslig overskrift, men jeg lurer på hva som er toleransegrensene dine når det kommer til naboforhold.

Jeg og mannen bor i et rekkehus. Det er et ekstremt stille nabolag, ikke en sjel som fester høylydt, klipper gress utenom ettermiddager, ruser biler ect..

Vi har også etter beste evne tilpasset oss dette. Vi spillet aldri høy musikk, eller musikk i det hele tatt hvis vinduene er åpne. Tven har aldri høy lyd. Plenen klippes på ettermiddag, helst hverdager. Vi har aldri hatt en eneste fest, eller et høylydt menneske i hus. Den eneste lyden vi kan lage er om valpen bjeffer når den tisser i hagen (henter den øyeblikkelig inn) eller inne hvis den blir overivrig. Huset er godt lydisolert, det er ikke mye lyd som bærer gjennom. Likevel er en av naboene raskt på pletten med å hamre i veggen, selv om det skjer midt på ettermiddagen. Vi trener på dette, men av og til blir det noen få bjeff....

Denne naboen har også vært raskt på pletten med å klage over at hagen vår ikke er fin nok, og andre ting som ifølge vedkommende ikke er bra nok. Det begynte med klaging, så ble vi stengt ute fra alle nabosammenkomster og møter (selv om vi prøvde å rydde i klagene). Nå har det gått enda lenger, uten at jeg vil gå inn på det, det blir veldig lett gjenkjennelig. Uriktige og tidvis helt ville beskyldninger har haglet mot oss. Nå er det nok, vi orker ikke mer - og flytter.

Har funnet en enebolig (!!) som passer i størrelse, pris og avstand til jobb. Men det er et problem - det er naboer tett inntil på alle kanter. Kjente at jeg fikk hetta når jeg så det, orker ikke dette en gang til. Derfor jeg lurer på: er det normalt å henge seg så opp i og irritere seg over alt mulig med naboene? Vi prøver virkelig å være trivelige naboer, vi vil ikke forstyrre eller plage noen... Vi har aldri klaget en eneste gang på noen, selv om vi egentlig har hatt god grunn. For oss har det vært viktigere å forsøke å beholde et godt naboskap.

Takker for svar. Skal ut og se på huset over helga, men jeg kjenner at gleden over å gå på visning falt kraftig når jeg så alle husene rundt....

Anonymkode: 70076...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naboer er som folk flest: en solid andel av dem er klin gærne. :vetikke: 

For å muntre deg opp kan jeg fortelle om mine ex-naboer (jeg, som dere, flyttet og har ikke angret et sekund)

1. Vi har min gal-kvinne-med-hund nabo. Som lot være å vaske leiligheten et halvår, klatret på husfasaden i fylla, ikke gadd å gå tur med sine to gneldrete bikkjer og trolig gikk på dop. 

2. Vi har min gal-gammal-gubbe nabo. Som på 2.5 år aldri byttet antrekk. Etter lukta vasket han det heller ikke. (Dårlig hygiene var en gjenganger i nabolaget)

3. Min røykende sladrekjerring-nabo som satt på verandaen ved siden av min og snakket drit om naboene 16 av døgnets timer. 

4 min udugelige-snekker nabo som pusset opp 50 kvadrat i 13 måneder. Ja, han hadde jobb som snekker. Jeg vet i hvilket firma og kommer aldri til å ansette dem, for å si det slik.. 

Nå har jeg en nabo som av og til reagerer med redsel når han ser meg. Og en som bare er ute etter det er mørkt (ser henne aldri på sommeren). Og de er begge herlig normale. :ler: 

Ta det med ro, ts: om dere får barn og må forholde dere til foreldremøter så vil naboene fra helvete fortone seg som små kjerubiske engler. :lol: 

men, ja. Om naboen din er gal så krangler han/hun på ting som fargen på gjerdet, høyden på hekken, formen på garasjen og lengden på gresset. Stikkordet er hyggelig men ikke imøtekommende. Utstudert, utsøkt hyggelig, men på ingen måte imøtekommende. Funker på de fleste mennesker.

Anonymkode: f1698...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...