AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #1 Skrevet 11. februar 2017 Jeg gikk nettopp tur i skogen isted og der jeg pleier å gå, er det en svær klippe med et vann helt nede i dalen. For ca 20 minutter siden gikk jeg i skogen ante fred og ingen fare da jeg plutselig hørte et høyt brak. Trodde først det var en slags eksplosjon men da jeg gikk mot det store vannet, så jeg at 2-3 trær hadde brast ut i det. Plutselig etterpå hørte jeg isen som sprakk opp og det er det sykeste jeg noen gang har opplevd når jeg har gått tur! Vet det er litt teit av meg å lage en tråd om dette men jeg bare lurer på om det er dette som kalles jordskred? Anonymkode: c1dda...6eb
herzeleid Skrevet 11. februar 2017 #2 Skrevet 11. februar 2017 Det kan godt hende, men det er vanskelig å si uten å vite litt mer om hva som faktisk skjedde. Jordskred kommer gjerne i forbindelse med mye vann (nedbør eller smelting). Var det mye jord og steiner i området trærne hadde veltet, eventuelt store steiner?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #3 Skrevet 11. februar 2017 25 minutter siden, herzeleid skrev: Det kan godt hende, men det er vanskelig å si uten å vite litt mer om hva som faktisk skjedde. Jordskred kommer gjerne i forbindelse med mye vann (nedbør eller smelting). Var det mye jord og steiner i området trærne hadde veltet, eventuelt store steiner? Det har ikke regnet her på evigheter så tviler på at nedbør er grunnen. Glemte forresten å legge til at trærne lå på skrå oppe på selve klippen før de falt ned, så kan jo hende at røttene ikke greide å holde trærne mer. Anonymkode: c1dda...6eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå