AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #81 Del Skrevet 11. februar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bei har jeg krav på bostøtte? Hva menes med det? Betaler 2000 (kun renter) på boliglån og 3500 i husleie har sjekket rundt om leie priser her i bye og det en kun hybel til 6-7 tusen helt sykt, å leie en leilighet med et sover rom er 8-9 tusen så ser ikke som sagt tidligere hvorfor tvangselge boligen min og tape altså ikke få noe i den kun banken som kan få noe å så må jeg leie for en høyere pris?! Dette som tar knekken på meg at jeg ikke vet noe😢 Anonymkode: ebb9f...d61 Hvorfor hopper du glatt over det siste svaret mitt om at jeg tror at senarioet er at du kan beholde leiligheten? Og hvis namsmannen vurderer det greit å trekke deg 6000 kr i mnd så tror jeg ikke du har krav på bostøtte heller fordi de går etter satser ang livsopphold.. og du er klar over at gjeldsordning er en periode på 5 år ikke sant som du må leve på MINIMALT med midler? Anonymkode: 3043e...2a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #82 Del Skrevet 11. februar 2017 Som andre sier her, så er ikke 2.4m så ekstremt mye gjeld. Så fokuser på det gode, og ta tak i det, så får du hjelp fra noen som er veldig gode på å hjelpe personer som deg. For det er det drøss av omdagen Dette ordner seg uansett, og de vil neppe selge boligen din uansett. Tvangsolgt kan jeg aldri se for meg at den blir, så her trur jeg du kan slappe litt av og fokusere på forbruksgjelden. Du kan ikke gjøre noe idag, eller imorgen uten å sette opp ting som skal si på møtes, eller hva du skal si. Så slapp av, så tar du tak i det på mandagen. Ordner seg :=) Anonymkode: b3101...fd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #83 Del Skrevet 11. februar 2017 Jeg tror ikke du får gjeldsordning fordi; gjelden din er ny (3 år er ingenting), du er ikke varig uten av stand til å betale (1,4 mill er håndterbart for en 28 åring) og ikke minst skal det ikke virke støtende på samfunnet at skyldnere innvilges gjeldsordning, hvilket man absolutt kan si at det er når det gjelder en med spillegjeld. Du bør få hjelp til å forhandle så du kanskje kan få redusert noe på rentene, men å forvente at det hele bare fordufter uti intet tror jeg nok du kan droppe. luksusfellen hadde faktisk vært din beste sjanse. Anonymkode: 59c39...a33 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #84 Del Skrevet 11. februar 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor hopper du glatt over det siste svaret mitt om at jeg tror at senarioet er at du kan beholde leiligheten? Og hvis namsmannen vurderer det greit å trekke deg 6000 kr i mnd så tror jeg ikke du har krav på bostøtte heller fordi de går etter satser ang livsopphold.. og du er klar over at gjeldsordning er en periode på 5 år ikke sant som du må leve på MINIMALT med midler? Anonymkode: 3043e...2a4 Hopper jeg over det svaret? Er helt ny her så kanskje jeg kjke har sett det, beklager. Nei jeg treenger ikke bostøtte men kontroll på gjelda mi og ja som de fleste sier så er det vell tvangsalg som er det neste hvor banken min taper og jeg dette er tøft som f. Men skal ta en ringerunde på mandag å prøve så godt jeg kan mens jeg fortsatt har krefter til det og håper at det finnes løsning jeg er ikke en av de som er dårlig menneske jeg har jobbet siden jeg var 16 og står hardt på at ungen min skal ha et godt liv... ble dratt i rt hkr&:&:e med spilling og alt ble bare verre og verre hele livet mitt faller sammen pga 2 uker med spilling vil bare at dere som leser dette skal ha oversikt over hvordan bev er som menneske sløser ikke penger på tull og prøver bare å ordne opp i mine feil derfor skriver jeg her for å få råd siden er føler meg fortapt Anonymkode: ebb9f...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #85 Del Skrevet 11. februar 2017 51 minutter siden, Poppeloppane skrev: På mandag kan du kontakte namsmannen, og så avtaler du et møte. Evt økonomisk rådgivning på nav, så tar du det derfra. Jeg kan hverfall garantere deg at bare det vil gjøre at du føler deg bedre! Nå tar du tak i livet ditt, så blir det ordning for deg og barnet ditt! Det finnes alltid en vei ut av gjeldshelvete..😊 Det verste man kan gjøre er å ikke gjøre noen ting og la gjelda vokse. Har selv vært alene med barn og hatt gjeld. Hadde vondt i magen hver dag før posten kom... Uff ja det er tøft😢 Tusen takk og håper du har rett at det finnes en vei ut sv dette, det er kun det jeg ønsker😞 Anonymkode: ebb9f...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #86 Del Skrevet 11. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hopper jeg over det svaret? Er helt ny her så kanskje jeg kjke har sett det, beklager. Nei jeg treenger ikke bostøtte men kontroll på gjelda mi og ja som de fleste sier så er det vell tvangsalg som er det neste hvor banken min taper og jeg dette er tøft som f. Men skal ta en ringerunde på mandag å prøve så godt jeg kan mens jeg fortsatt har krefter til det og håper at det finnes løsning jeg er ikke en av de som er dårlig menneske jeg har jobbet siden jeg var 16 og står hardt på at ungen min skal ha et godt liv... ble dratt i rt hkr&:&:e med spilling og alt ble bare verre og verre hele livet mitt faller sammen pga 2 uker med spilling vil bare at dere som leser dette skal ha oversikt over hvordan bev er som menneske sløser ikke penger på tull og prøver bare å ordne opp i mine feil derfor skriver jeg her for å få råd siden er føler meg fortapt Anonymkode: ebb9f...d61 Jeg tror faktisk ikke de velger å selge leiligheten skrev jeg i det svaret så da har du nok ikke sett det nei. Anonymkode: 3043e...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #87 Del Skrevet 11. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, etter å ha lest alt her nå så tror jeg følgende scenario: jeg tror du får beholde leiligheten siden det er der kreditorene dine har sin mulighet til å ha pant i noe fra deg slik at de har noe å få pengene sine fra for da har de noe av verdi hos deg.. og at de kommer til å trekke deg i lønn pga den høye gjelden og siden de trekker deg 6000 kr i mnd så mener namsmannen at det er greit og at du har til livsopphold. Men at du ja, kan få lønnstrekk i mange år fremover pga spillegjeld din det tror jeg absolutt er en mulighet. Anonymkode: 3043e...2a4 Nå så jeg dette gikk litt fort frem og lese veldig mye nå takk for det men det kan jeg jo klare og vil betsle mest mulig for å bli kvitt det jeg vil ikke gi gjelda mi fra meg JEG VIL BARE GJØRE OPP😔 og leve normalt uten tvangsalg stress og være redd for fremtiden jeg vil betale men ingen vil gi med tips eller råd om hvordan jeg burde gå frem nav er det null hjelp å få og namsmannen er jo "ettermeg" de vil neppe hjelpe meg, legen min mååp jeg snakke med oga min egen helse å tankene jeg har og hvordan dette påvirker hverdagen min... Anonymkode: ebb9f...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #88 Del Skrevet 11. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå så jeg dette gikk litt fort frem og lese veldig mye nå takk for det men det kan jeg jo klare og vil betsle mest mulig for å bli kvitt det jeg vil ikke gi gjelda mi fra meg JEG VIL BARE GJØRE OPP😔 og leve normalt uten tvangsalg stress og være redd for fremtiden jeg vil betale men ingen vil gi med tips eller råd om hvordan jeg burde gå frem nav er det null hjelp å få og namsmannen er jo "ettermeg" de vil neppe hjelpe meg, legen min mååp jeg snakke med oga min egen helse å tankene jeg har og hvordan dette påvirker hverdagen min... Anonymkode: ebb9f...d61 Kan du sette opp et budsjett over inntekter og utgifter så kan jeg kanskje hjelpe deg å se litt på det? Og hvilket inkassoselskap dreier dette seg om? Og her er noen punkter igjen som tips: 1 jeg synes du burde lese nr 82 og 83 i denne tråden (det er ikke meg) der ser du realiteten og det er lurt å forsøke å ta den inn over seg 2 husk det positive, du eier faktisk leilighet og har fast jobb + en datter 3 hvis du betaler de 6000 i trekk hver mnd så gjør de ikke noe videre med tvangssalget, da får jo kreditor pengene sine og de er glade for det. Eller har du fått noe brev nylig om dette som sier noe annet? 4 legen må du komme deg til ja.. du må prøve å finne en slags ro i dette. Ja du rotet deg opp i en forferdelig dum situasjon, men nå er du i den og du må stå i den. Sur gjeld, men sånn ble det bare og du må bare prøve å akseptere det på et vis. 2,4 mill i gjeld er ikke så utrolig mye egentlig. 5 hvis ikke nav eller namsmannen kan hjelpe deg så søk på kommunen om økonomisk rådgiver. Eller som sagt hvis du setter opp et nogenlunde budsjett her så kan jeg se om jeg kan råde deg til noe. Anonymkode: 3043e...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #89 Del Skrevet 11. februar 2017 Ts, hva med å selge leiligheten, Så blir du kvitt gjelda? Når du har betalt unna så får du til en god avtale på det resterende beløpet, og så kan du og din datter feks leie et rom hos noen eller hos familie. Slapp av. Dette ordner seg. Men du trenger bare litt hjelp! snakk med en økonomisk rådgiver. Anonymkode: 5efcf...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #90 Del Skrevet 11. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts, hva med å selge leiligheten, Så blir du kvitt gjelda? Når du har betalt unna så får du til en god avtale på det resterende beløpet, og så kan du og din datter feks leie et rom hos noen eller hos familie. Slapp av. Dette ordner seg. Men du trenger bare litt hjelp! snakk med en økonomisk rådgiver. Anonymkode: 5efcf...9ae Nei TS kan ikke selge leiligheten, den er belånt nesten over pipa den også.. verdi 1 mill, lån 970' så der får hun ikke innfridd noe. Anonymkode: 3043e...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #91 Del Skrevet 11. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts, hva med å selge leiligheten, Så blir du kvitt gjelda? Når du har betalt unna så får du til en god avtale på det resterende beløpet, og så kan du og din datter feks leie et rom hos noen eller hos familie. Slapp av. Dette ordner seg. Men du trenger bare litt hjelp! snakk med en økonomisk rådgiver. Anonymkode: 5efcf...9ae Du kan feks leie det ledige rommet her sammen med din datter. Tenk løsninger. https://m.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=78284317&fks=78284317 Anonymkode: 5efcf...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #92 Del Skrevet 11. februar 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du sette opp et budsjett over inntekter og utgifter så kan jeg kanskje hjelpe deg å se litt på det? Og hvilket inkassoselskap dreier dette seg om? Og her er noen punkter igjen som tips: 1 jeg synes du burde lese nr 82 og 83 i denne tråden (det er ikke meg) der ser du realiteten og det er lurt å forsøke å ta den inn over seg 2 husk det positive, du eier faktisk leilighet og har fast jobb + en datter 3 hvis du betaler de 6000 i trekk hver mnd så gjør de ikke noe videre med tvangssalget, da får jo kreditor pengene sine og de er glade for det. Eller har du fått noe brev nylig om dette som sier noe annet? 4 legen må du komme deg til ja.. du må prøve å finne en slags ro i dette. Ja du rotet deg opp i en forferdelig dum situasjon, men nå er du i den og du må stå i den. Sur gjeld, men sånn ble det bare og du må bare prøve å akseptere det på et vis. 2,4 mill i gjeld er ikke så utrolig mye egentlig. 5 hvis ikke nav eller namsmannen kan hjelpe deg så søk på kommunen om økonomisk rådgiver. Eller som sagt hvis du setter opp et nogenlunde budsjett her så kan jeg se om jeg kan råde deg til noe. Anonymkode: 3043e...2a4 Tusen takk for at du vil hjelpe, dette setter jeg pris på av hele mitt hjerte❤ Ja det conecto og lindorff og sikkert andre har ikke helt oversikt. Fikk ikke noen tråd som jeg kunne se på som du skrev... jeg har bolig 2000kr husleie 3550 barnehage 3200 mobil via jobben så den betaler jeg ikke,internett 400 strøm 1600 (blitt veldig høy i det siste) 25000kr brutto totalt - 6000 til namsmannen. det du sier om at de får sine penger med det er jo flere som krever penger, fikk bare brev om utlegg i lønn på 2 resten fikk pant i bolig som sikkerhet fornkravet. Dette beskymrer meg kan de kreve tvangsalg? De får jo ikke noe penger av meg før det er dems tur?! Anonymkode: ebb9f...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #93 Del Skrevet 11. februar 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan feks leie det ledige rommet her sammen med din datter. Tenk løsninger. https://m.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=78284317&fks=78284317 Anonymkode: 5efcf...9ae Jeg tjener ikke noe på å selge så da mener du st jeg skal slutte i jobben ta ut ungen fra barnehage å flytte på et rom på et gård? Vil det hjelpe meg så mye? Anonymkode: ebb9f...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #94 Del Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tjener ikke noe på å selge så da mener du st jeg skal slutte i jobben ta ut ungen fra barnehage å flytte på et rom på et gård? Vil det hjelpe meg så mye? Anonymkode: ebb9f...d61 Slutte i jobben? Du kan jo ikke slutte i jobben din, men selger du så kan du kansje bo billigere ved å leige et rom. Får du redusert bhg pris forresten? Anonymkode: 5efcf...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #95 Del Skrevet 11. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for at du vil hjelpe, dette setter jeg pris på av hele mitt hjerte❤ Ja det conecto og lindorff og sikkert andre har ikke helt oversikt. Fikk ikke noen tråd som jeg kunne se på som du skrev... jeg har bolig 2000kr husleie 3550 barnehage 3200 mobil via jobben så den betaler jeg ikke,internett 400 strøm 1600 (blitt veldig høy i det siste) 25000kr brutto totalt - 6000 til namsmannen. det du sier om at de får sine penger med det er jo flere som krever penger, fikk bare brev om utlegg i lønn på 2 resten fikk pant i bolig som sikkerhet fornkravet. Dette beskymrer meg kan de kreve tvangsalg? De får jo ikke noe penger av meg før det er dems tur?! Anonymkode: ebb9f...d61 Ok, men da skjønner jeg ikke helt. Jeg trodde det var 970 i gjeld til banken (kreditor 1) og at det kun dreide seg om at du hadde 1 kreditor til som var de resterende 1,4 mill i spillegjeld (kreditor 2) Når det gjelder at det er flere inkassoselskaper og flere kreditorer enn du vet så blir det ikke så lett å hjelpe deg dessverre selvom jeg har aldri så lyst. Siden det er flere kreditorer og flere inkassobyråer, er du sikker på at du ikke da har mer i gjeld enn du skriver her? Og da er det heller ikke lett for meg å si hva de andre kommer til å finne på dessverre, jeg trodde som sagt det kun dreide seg om 2 forskjellige kreditorer. Anonymkode: 3043e...2a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #96 Del Skrevet 11. februar 2017 Ts du må jo ringe kreditorene og finne ut hva du skylder, og så ta det derifra. Få oversikt. De er bare mennesker de og, og er ikke "ute etter" deg som du sier. De vil hjelpe deg slik at du får oversikt og kontroll og så får du hjelp i banken med resten. Dette greier du. Jeg heier på deg. Anonymkode: 5efcf...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #97 Del Skrevet 11. februar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, men da skjønner jeg ikke helt. Jeg trodde det var 970 i gjeld til banken (kreditor 1) og at det kun dreide seg om at du hadde 1 kreditor til som var de resterende 1,4 mill i spillegjeld (kreditor 2) Når det gjelder at det er flere inkassoselskaper og flere kreditorer enn du vet så blir det ikke så lett å hjelpe deg dessverre selvom jeg har aldri så lyst. Siden det er flere kreditorer og flere inkassobyråer, er du sikker på at du ikke da har mer i gjeld enn du skriver her? Og da er det heller ikke lett for meg å si hva de andre kommer til å finne på dessverre, jeg trodde som sagt det kun dreide seg om 2 forskjellige kreditorer. Anonymkode: 3043e...2a4 Nei dessverre så er det flere😢 Derfor spørr jeg om hjelp og råd hva som er lurt å gjøre å hva som er mulig å gjøre? Anonymkode: ebb9f...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #98 Del Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts du må jo ringe kreditorene og finne ut hva du skylder, og så ta det derifra. Få oversikt. De er bare mennesker de og, og er ikke "ute etter" deg som du sier. De vil hjelpe deg slik at du får oversikt og kontroll og så får du hjelp i banken med resten. Dette greier du. Jeg heier på deg. Anonymkode: 5efcf...9ae Dkal gjøre søt jeg kan å tuuusen takk til deg håper virkelig at det finnes håp for meg Anonymkode: ebb9f...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #99 Del Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei dessverre så er det flere😢 Derfor spørr jeg om hjelp og råd hva som er lurt å gjøre å hva som er mulig å gjøre? Anonymkode: ebb9f...d61 Og bei har ikke mene gjeld enn det, fikk en oversikt så er rundt 1,4 mil og 970 i boliglån Anonymkode: ebb9f...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #100 Del Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei dessverre så er det flere😢 Derfor spørr jeg om hjelp og råd hva som er lurt å gjøre å hva som er mulig å gjøre? Anonymkode: ebb9f...d61 Da må du bare begynne å ringe rundt å forhøre deg. Har du også da tlfregning til inkasso? Klær, treningssenter, osv? Anonymkode: 3043e...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå