AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #61 Del Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, jabx skrev: Det hjelper på den måten at man for eksempel kan se om forbrukslånet er brukt på ting som kan selges eller omsettes i penger på andre måter. Takk 👍🙂 Anonymkode: 3043e...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. februar 2017 #62 Del Skrevet 11. februar 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det vel ikke opp til deg å avgjøre om hun får gjeldsordning. Anonymkode: a7875...3c2 Hvilken del av "TROR ikke du kan få gjeldsordning" er det du sliter med å tolke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #63 Del Skrevet 11. februar 2017 5 minutter siden, Poppeloppane skrev: Du er garantert kvalifisert til gjeldsordning.. da lever du på et minimumsbeløp til livsopphold i ca 5 år.. Google det😊 Vil sende deg en klem, dette kan ordnes og barnet ditt trenger deg. Klem til deg å❤ Tror du virkelig det? Burde jeg bare manne meg opp å søke? Har googlet det og det høres ut som en løsning siden er er heeelt låst nå Anonymkode: ebb9f...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #64 Del Skrevet 11. februar 2017 2 minutter siden, jabx skrev: Du har et barn å tenke på. Skjønt, med tanke på situasjonen din både økonomisk og mentalt så kan det være en tanke for deg å kontakte barnevernet. Barn klarer forresten fint å flytte. De klarer det mye bedre enn de tåler at den eneste gjenværende forelderen dør. Der var du igjen jabx, har fulgt med innleggene dine, mange ganger hever du deg over andre mennesker og svarer folk på en måte som ikke bidrar til løsning, du sparker videre ned. Jeg ber deg forklare meg to enkle ting: 1. Hva gir deg rett til å heve deg over andre mennesker? 2. Hvorfor sparke folk som ligger nede? Til TS: dette fikser du, alle møter hendelser i livet som ikke er bra, og ta tak i utfordringene og jobbe oss videre er sunne gode valg vi tar. Ville skaffet meg en advokat som kunne gjort avtaler med deg i forhold til gjeld. Anonymkode: 5c80c...47f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #65 Del Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, jabx skrev: Hvilken del av "TROR ikke du kan få gjeldsordning" er det du sliter med å tolke? Jeg ber deg svare på 2 enkle spørsmål. Anonymkode: 5c80c...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #66 Del Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Klem til deg å❤ Tror du virkelig det? Burde jeg bare manne meg opp å søke? Har googlet det og det høres ut som en løsning siden er er heeelt låst nå Anonymkode: ebb9f...d61 Kontakt advokat og legg inn søknad, har du søkt bostøtte forresten? Anonymkode: 5c80c...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #67 Del Skrevet 11. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hører på alle og leser alt trenger bare å vite hva jeg burde gjøre og hva mulighetene er?! Trenger ikke å bli mer trekt ned enn det jeg allerede er...så du mener at jeg ikke får gjeldsordning at de tar leiligheten min og trekker meg i lønn for resten av livet eller i 20 år til? Anonymkode: ebb9f...d61 Nei, etter å ha lest alt her nå så tror jeg følgende scenario: jeg tror du får beholde leiligheten siden det er der kreditorene dine har sin mulighet til å ha pant i noe fra deg slik at de har noe å få pengene sine fra for da har de noe av verdi hos deg.. og at de kommer til å trekke deg i lønn pga den høye gjelden og siden de trekker deg 6000 kr i mnd så mener namsmannen at det er greit og at du har til livsopphold. Men at du ja, kan få lønnstrekk i mange år fremover pga spillegjeld din det tror jeg absolutt er en mulighet. Anonymkode: 3043e...2a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. februar 2017 #68 Del Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ber deg svare på 2 enkle spørsmål. Anonymkode: 5c80c...47f Skal du ta over denne tråden også nå? Dette handler ikke om deg, vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 11. februar 2017 #69 Del Skrevet 11. februar 2017 hadde ringt akuttteamet på sykehuset eller sendt melding til psykiatrien om at ting ikke er så greit - så kunne profesjonelle dealet med problemet og ikke meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #70 Del Skrevet 11. februar 2017 Akkurat nå, jabx skrev: Skal du ta over denne tråden også nå? Dette handler ikke om deg, vet du. Jeg vet den ikke handler om meg, men du hever deg over mennesker og gjør det du kan for å trøkke dem ned, da gir jeg beskjed, slik er det bare. Anonymkode: 5c80c...47f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppeloppane Skrevet 11. februar 2017 #71 Del Skrevet 11. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvordan du kan garantere at TS oppfyller kravene til gjeldsordning? Jobber du med dette? Det er skummelt å love TS noe slikt i denne tråden når det mest sannsynlig ikke er realistisk.. Anonymkode: 3043e...2a4 Neida, jobber ikke med det og skal ikke love noenting😅. Med såpass høy gjeld og et barn å ta vare på er det vel hvertfall ikke usannsynlig når gjelda har gått så langt? Hun bør ihvertfall søke. Forbrukslån spesielt er skyhøy rente på. Slet selv med gjeld opp til 50 000 kr over noen år, og bare det var vanskelig å betale med lav inntekt selvom beløpet ikke var så høyt.. Kom meg heldigvis ut av det, men da må en søke hjelp! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #72 Del Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, jabx skrev: Skal du ta over denne tråden også nå? Dette handler ikke om deg, vet du. Slike som deg irriterer meg grønn i rl hadde jeg GRILLET DEG. Anonymkode: 5c80c...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #73 Del Skrevet 11. februar 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men siden du vil så gjerne diskutere med meg.. jeg har jobbet 16 år i inkassobransjen, hadde tett kontakt med gjeldsordningsavdelingen der selvom jeg holdt på med saker som hadde gått til namsmannen og tvangstrekk i lønn som TS har fått nå. Kan du ikke komme deg litt ned av din høye hest? Jeg jobbet altså med dette til daglig i 16 år og du tror fordi du har hatt økonomiske problemer at du kan bedre enn meg? Anonymkode: 3043e...2a4 Hvis alle som jobber i inkassobransjen har så lite medfølelse som deg er det ikke rart at mange sliter. Jeg er i hvert fall i stand til å støtte ts litt. Anonymkode: a7875...3c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppeloppane Skrevet 11. februar 2017 #74 Del Skrevet 11. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klem til deg å❤ Tror du virkelig det? Burde jeg bare manne meg opp å søke? Har googlet det og det høres ut som en løsning siden er er heeelt låst nå Anonymkode: ebb9f...d61 På mandag kan du kontakte namsmannen, og så avtaler du et møte. Evt økonomisk rådgivning på nav, så tar du det derfra. Jeg kan hverfall garantere deg at bare det vil gjøre at du føler deg bedre! Nå tar du tak i livet ditt, så blir det ordning for deg og barnet ditt! Det finnes alltid en vei ut av gjeldshelvete..😊 Det verste man kan gjøre er å ikke gjøre noen ting og la gjelda vokse. Har selv vært alene med barn og hatt gjeld. Hadde vondt i magen hver dag før posten kom... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #75 Del Skrevet 11. februar 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har regnet på det og sett leiemerkede her man kan leie enroms leilighet for 7-8 tusen og jeg betaler 5500kr nå så vet ikke hvordan det fungerer og om det har noe å si? Anonymkode: ebb9f...d61 Det høres ut som at du har den rimeligste løsningen, og det kan ha betydning. Men det viktigste er at du nå lager deg ordentlig oversikt over inntekt og gjeld på papiret og kommer i kontakt med NAV, Namsmannen og legen din, for å begynne å forhandle og få hjelp. Det kan bli trangt, men det går bra det også. Livet blir bedre når du får i stand en plan, da har du ikke uroen ved alt det ukjente hengende over deg. Anonymkode: f5f4d...240 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #76 Del Skrevet 11. februar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontakt advokat og legg inn søknad, har du søkt bostøtte forresten? Anonymkode: 5c80c...47f Bei har jeg krav på bostøtte? Hva menes med det? Betaler 2000 (kun renter) på boliglån og 3500 i husleie har sjekket rundt om leie priser her i bye og det en kun hybel til 6-7 tusen helt sykt, å leie en leilighet med et sover rom er 8-9 tusen så ser ikke som sagt tidligere hvorfor tvangselge boligen min og tape altså ikke få noe i den kun banken som kan få noe å så må jeg leie for en høyere pris?! Dette som tar knekken på meg at jeg ikke vet noe😢 Anonymkode: ebb9f...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #77 Del Skrevet 11. februar 2017 Disse spillesidene skulle ikke vært lov å holde på sånn. Det skulle aldri vært lov og tatt opp lån på slike måten. Da hadde tusen av folk ikke havnet i dette situasjon. Helt sinnsykt. Du får orden på dette, Ring rundt på mandagen og få møte på nav, din bank, så begynner ting å rulle. Men hvis at dette er noe du vil, så ikke kom ditt med flotte klær, vesker, bil osv. Her må du tenke litt. Bil burde du ikke hatt selv om du MÅ ha. Sett deg ned å skriv hva alle pengene i huset går til. Du må vise veldig egen vilje og motivasjon til å rette opp dette, DA vil andre hjelpe deg også. Kommer du ditt og snakker om selvmord, eller syns synd på deg selv så kan det være dem ikke vil hjelpe deg så mye, men snakke hvor tungt det har vært kan du. Anonymkode: b3101...fd6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #78 Del Skrevet 11. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bei har jeg krav på bostøtte? Hva menes med det? Betaler 2000 (kun renter) på boliglån og 3500 i husleie har sjekket rundt om leie priser her i bye og det en kun hybel til 6-7 tusen helt sykt, å leie en leilighet med et sover rom er 8-9 tusen så ser ikke som sagt tidligere hvorfor tvangselge boligen min og tape altså ikke få noe i den kun banken som kan få noe å så må jeg leie for en høyere pris?! Dette som tar knekken på meg at jeg ikke vet noe😢 Anonymkode: ebb9f...d61 Søk bostøtte fra kommunen, du finner skjema på nett. Se husbanken. Anonymkode: 5c80c...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #79 Del Skrevet 11. februar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis alle som jobber i inkassobransjen har så lite medfølelse som deg er det ikke rart at mange sliter. Jeg er i hvert fall i stand til å støtte ts litt. Anonymkode: a7875...3c2 Hvor har jeg lite medfølelse? Jeg har da støttet TS i dette.. lagde pkt 5 liste over hva hun må/bør gjøre.. selvom jeg sier det som er realiteten betyr ikke det at jeg ikke er støttende.. og selvom TS vil høre at gjeldsordning er en mulig så er ikke det sikkert at det er en realitet selvom hun ønsker det aldri så mye. Men hun klamrer seg til dere som skriver dette.. Anonymkode: 3043e...2a4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #80 Del Skrevet 11. februar 2017 Det skulle vært grenser på disse sidene sprrer på kontoen i banken, dette burde noen gjøre noe med, jeg tapte 200/300 tusen på en dag på samme side !!! Sinnsykt!!! Jeg har ikke bil og ikke fine klær alt jeg har til overs går til ungen min sånn at hu har ordentlige klær nå om vinteren gode sko osv. Jeg har det trangt og vet at jeg er egoistisk som tenker på selvmord men det er fordi jeg føler at jeg ødelegger alt for ungen min😢 At hu ikke får noe fremtid med meg... vil bare finne en løsning på alt ikke gå vekk fra gjelda jeg må gjøre opp for meg men vil ikke tape alt og bli slengt på gata og hva gjør jeg da?! Anonymkode: ebb9f...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå