AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #41 Skrevet 11. februar 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spillegjeld, har bare lyst å dø Anonymkode: ebb9f...d61 Du må bare kutte ut de barnslige og uansvarlige truslene dine om å ville dø med en gang. Ta ansvar og rydd opp. Oppsøk legen din og be om hjelp/psykolog. Å eie bolig uten økonomi til det er ikke en rett noen av oss har. Det er masse mennesker her ute som bor dårlig og som ikke utviser en slik holdning som du gjør her. Hvis vi ikke får bo så fint som vi vil så skal vi true med selvdestruksjon? Skjerpings. Anonymkode: f5f4d...240 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #42 Skrevet 11. februar 2017 10 minutter siden, Perle skrev: Vil bare gi deg en klem du er ikke et dårlig menneske selv du gjør fårlige valg. Du er bare et menneske, og vi har alle vårt, men for noen blir utslaget værre og konskvensene større. Tror som nevt, at gjeldsordning er den eneste løsningen. Ta kontakt med komunen, og om hvis du fortsatt sliter med spilling, søk hjelp. Takk for fine ord men nei jeg spiller ikke lengre... har ikke spilt pø et år og skal aldri gjøre der igjen... hvor kan man evt søke om gjeldsordning?! Er dette noe jeg kan få... vil ikke gå vekk fra problemene mine men finne en løsning Anonymkode: ebb9f...d61 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #43 Skrevet 11. februar 2017 https://www.politi.no/oslo/tjenester/gjeldsordning/for_soknad/ https://www.politi.no/tjenester/gjeldsordning/soknad_til_namsmannen/ Anonymkode: f5f4d...240 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #44 Skrevet 11. februar 2017 Nei jeg ser at det ser vanskelig ut nå, men du må ta kontakt med noen som kan dette.. (jeg jobbet ikke med spillegjeld så kan ikke så mye om det) men kanskje det er en vei ut av dette som vi ikke vet her? Men det er også vanskelig for meg å gi deg noe mer tips når jeg ikke vet noe mer om din økonomiske situasjon. Men er det slik at det er 1,4 mill i bare ren spillegjeld og 1 mill i husgjeld? Anonymkode: 3043e...2a4
Perle Skrevet 11. februar 2017 #45 Skrevet 11. februar 2017 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for fine ord men nei jeg spiller ikke lengre... har ikke spilt pø et år og skal aldri gjøre der igjen... hvor kan man evt søke om gjeldsordning?! Er dette noe jeg kan få... vil ikke gå vekk fra problemene mine men finne en løsning Anonymkode: ebb9f...d61 Så bra er ute av den onde sirkelen. Det er jo første steg! https://www.regjeringen.no/no/tema/forbruker/gjeldsordning/id670299/ Les her, og ring på mandag den dag! Du klarer dette. Endret 11. februar 2017 av Perle 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #46 Skrevet 11. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg ser at det ser vanskelig ut nå, men du må ta kontakt med noen som kan dette.. (jeg jobbet ikke med spillegjeld så kan ikke så mye om det) men kanskje det er en vei ut av dette som vi ikke vet her? Men det er også vanskelig for meg å gi deg noe mer tips når jeg ikke vet noe mer om din økonomiske situasjon. Men er det slik at det er 1,4 mill i bare ren spillegjeld og 1 mill i husgjeld? Anonymkode: 3043e...2a4 Ja. Este ren spille gjeld og en mill i huslån og denne har ikke mer verdi enn det heller... tjener 25 tusen brutto og namsmanne trekker meg 6000 hver måned bolig lån betaler jeg kun rente på... så den går ikke ned... ser på google at når det er tvangsalg så går bolig under verdi, hvorfor skal de da ta leiligheten min da går banken i minus og de kreditorene får ikke noe...boliglån betaler jeg jo... og skal aldri spille igjen ikke engang flakslodd Anonymkode: ebb9f...d61
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #47 Skrevet 11. februar 2017 Når har jeg tenkt meg litt om.. og dette er nok ikke noe morsomt å høre, men når jeg tenker meg om nå så tror jeg ikke du kan får gjeldsordning.. tror ikke du kvalifiserer til det.. du er ung, har fast jobb (brutto 25000), dobbelt barnetrygd og da tilsammen "bare ca 2,5 mill i gjeld.. dette er ikke så mye at du ikke kan greie å betale det ned over mange år.. du har jo 40 år igjen i arbeidslivet.. men du må få noen til å hjelpe deg å sette opp et stramt budsjett slik at du får oversikt og at du får begynt å avviklet gjelden på en god, sunn og positiv måte. Anonymkode: 3043e...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #48 Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når har jeg tenkt meg litt om.. og dette er nok ikke noe morsomt å høre, men når jeg tenker meg om nå så tror jeg ikke du kan får gjeldsordning.. tror ikke du kvalifiserer til det.. du er ung, har fast jobb (brutto 25000), dobbelt barnetrygd og da tilsammen "bare ca 2,5 mill i gjeld.. dette er ikke så mye at du ikke kan greie å betale det ned over mange år.. du har jo 40 år igjen i arbeidslivet.. men du må få noen til å hjelpe deg å sette opp et stramt budsjett slik at du får oversikt og at du får begynt å avviklet gjelden på en god, sunn og positiv måte. Anonymkode: 3043e...2a4 Nå er det vel ikke opp til deg å avgjøre om hun får gjeldsordning. Anonymkode: a7875...3c2 3
GammelKaktus Skrevet 11. februar 2017 #49 Skrevet 11. februar 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort en stor feil og vil ikke miste den eneste vi har, altså tak over hodet, er det noen av dere som vet hvem som bestemmer om det skal bli tvangsalg eller om det er mer lønsomt for kreditorene at jeg beholder leiligheten og betaler kun renter og da har jeg faktisk mer å betale dem enn å leie for nesten den dobble prisen? Vil at ungen min skal ha et trygt hjem og godt hverdag😢 Vil ikke ødelgge livet henens da tar jeg heller livet mitt Anonymkode: ebb9f...d61 Hvis du ikke vil ødelegge livet til barnet ditt så skal du iallfall ikke tenke på selvmord. Det har du ingen rett til så lenge du har barn, du har ansvar for å holde deg i livet for barnets skyld om ikke for din egen. Ingen barn som har vondt av å flytte hvis man må, men barn sliter i lang tid hvis de har en forelder som velger å ta sitt eget liv. 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #50 Skrevet 11. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja. Este ren spille gjeld og en mill i huslån og denne har ikke mer verdi enn det heller... tjener 25 tusen brutto og namsmanne trekker meg 6000 hver måned bolig lån betaler jeg kun rente på... så den går ikke ned... ser på google at når det er tvangsalg så går bolig under verdi, hvorfor skal de da ta leiligheten min da går banken i minus og de kreditorene får ikke noe...boliglån betaler jeg jo... og skal aldri spille igjen ikke engang flakslodd Anonymkode: ebb9f...d61 Ta kontakt med NAV og få hjelp til å lage en økonomisk oversikt over inntekter og utgifter, samt gjeld. Så finner du ut hva du har rett til å beholde av inntekten din, med et barn. Her er satsene for hva du har rett til å beholde i livsopphold ved gjeldsordning https://www.regjeringen.no/no/tema/forbruker/gjeldsordning/livsoppholdssatser/id691824/ I tillegg er det utgifter til hus+ strøm? Resten skal gå til kreditorer. Du må sende oversikt til kreditorer ang. hva du har i inntekt og hva du har i utgifter. Spørsmålet er hvor store dine utgifter til bolig er, hvis det er mer enn du kan leie for, så har kreditorene rett til å få frigitt midler, slik at de får sine penger tilbake. Lag en plan, som er reell, forsøk å forhandle med kreditorer og så forsøk å søke gjeldsordning, resten er matematikk. Anonymkode: f5f4d...240
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #51 Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå er det vel ikke opp til deg å avgjøre om hun får gjeldsordning. Anonymkode: a7875...3c2 Nei, men siden du vil så gjerne diskutere med meg.. jeg har jobbet 16 år i inkassobransjen, hadde tett kontakt med gjeldsordningsavdelingen der selvom jeg holdt på med saker som hadde gått til namsmannen og tvangstrekk i lønn som TS har fått nå. Kan du ikke komme deg litt ned av din høye hest? Jeg jobbet altså med dette til daglig i 16 år og du tror fordi du har hatt økonomiske problemer at du kan bedre enn meg? Anonymkode: 3043e...2a4 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #52 Skrevet 11. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det vel ikke opp til deg å avgjøre om hun får gjeldsordning. Anonymkode: a7875...3c2 Nek har 25 tusen til sammen med barnetrygt...og låna er over 1 år og noen er 3 år gamle Anonymkode: ebb9f...d61
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #53 Skrevet 11. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med NAV og få hjelp til å lage en økonomisk oversikt over inntekter og utgifter, samt gjeld. Så finner du ut hva du har rett til å beholde av inntekten din, med et barn. Her er satsene for hva du har rett til å beholde i livsopphold ved gjeldsordning https://www.regjeringen.no/no/tema/forbruker/gjeldsordning/livsoppholdssatser/id691824/ I tillegg er det utgifter til hus+ strøm? Resten skal gå til kreditorer. Du må sende oversikt til kreditorer ang. hva du har i inntekt og hva du har i utgifter. Spørsmålet er hvor store dine utgifter til bolig er, hvis det er mer enn du kan leie for, så har kreditorene rett til å få frigitt midler, slik at de får sine penger tilbake. Lag en plan, som er reell, forsøk å forhandle med kreditorer og så forsøk å søke gjeldsordning, resten er matematikk. Anonymkode: f5f4d...240 Har regnet på det og sett leiemerkede her man kan leie enroms leilighet for 7-8 tusen og jeg betaler 5500kr nå så vet ikke hvordan det fungerer og om det har noe å si? Anonymkode: ebb9f...d61
LittleBabyBlue Skrevet 11. februar 2017 #54 Skrevet 11. februar 2017 https://hjelpelinjen.no/okonomisk-radgivning/
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #55 Skrevet 11. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nek har 25 tusen til sammen med barnetrygt...og låna er over 1 år og noen er 3 år gamle Anonymkode: ebb9f...d61 Men kjære deg.. jeg skjønner at du vil ut av dette fort og heller vil høre på ab 3c2 enn meg som sier at det bare er å søke gjeldsordning.. så enkelt er det ikke skjønner du.. og at lånene er 1 og 3 år er ingenting.. vi hadde saker der gjelden noen ganger var 25 år.. det som har skjedd nå når du har fått tvangstrekk i lønn er at lånene har fått en ny foreldelsesfrist på 10 år og derfor har kreditorene gyldig gjeld til deg i nye 10 år.. og om 10 år så gjør de det samme igjen for de vil ha pengene sine.. men da tror jeg at jeg skal slutte å hjelpe deg for du vil bare høre på hun andre 3c2 enn meg som kan dette.. Lykke til. Anonymkode: 3043e...2a4
Poppeloppane Skrevet 11. februar 2017 #56 Skrevet 11. februar 2017 Du er garantert kvalifisert til gjeldsordning.. da lever du på et minimumsbeløp til livsopphold i ca 5 år.. Google det😊 Vil sende deg en klem, dette kan ordnes og barnet ditt trenger deg. 2
jabx Skrevet 11. februar 2017 #57 Skrevet 11. februar 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spillegjeld, har bare lyst å dø Anonymkode: ebb9f...d61 Du har et barn å tenke på. Skjønt, med tanke på situasjonen din både økonomisk og mentalt så kan det være en tanke for deg å kontakte barnevernet. Barn klarer forresten fint å flytte. De klarer det mye bedre enn de tåler at den eneste gjenværende forelderen dør. Endret 11. februar 2017 av jabx 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #58 Skrevet 11. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kjære deg.. jeg skjønner at du vil ut av dette fort og heller vil høre på ab 3c2 enn meg som sier at det bare er å søke gjeldsordning.. så enkelt er det ikke skjønner du.. og at lånene er 1 og 3 år er ingenting.. vi hadde saker der gjelden noen ganger var 25 år.. det som har skjedd nå når du har fått tvangstrekk i lønn er at lånene har fått en ny foreldelsesfrist på 10 år og derfor har kreditorene gyldig gjeld til deg i nye 10 år.. og om 10 år så gjør de det samme igjen for de vil ha pengene sine.. men da tror jeg at jeg skal slutte å hjelpe deg for du vil bare høre på hun andre 3c2 enn meg som kan dette.. Lykke til. Anonymkode: 3043e...2a4 Jeg hører på alle og leser alt trenger bare å vite hva jeg burde gjøre og hva mulighetene er?! Trenger ikke å bli mer trekt ned enn det jeg allerede er...så du mener at jeg ikke får gjeldsordning at de tar leiligheten min og trekker meg i lønn for resten av livet eller i 20 år til? Anonymkode: ebb9f...d61
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #59 Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, Poppeloppane skrev: Du er garantert kvalifisert til gjeldsordning.. da lever du på et minimumsbeløp til livsopphold i ca 5 år.. Google det😊 Vil sende deg en klem, dette kan ordnes og barnet ditt trenger deg. Kan jeg spørre hvordan du kan garantere at TS oppfyller kravene til gjeldsordning? Jobber du med dette? Det er skummelt å love TS noe slikt i denne tråden når det mest sannsynlig ikke er realistisk.. Anonymkode: 3043e...2a4 5
jabx Skrevet 11. februar 2017 #60 Skrevet 11. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om det var sant så hadde du kanskje litt mer menneskelig innsikt enn du viser her. Hva hjelper det å vite nå hvor pengene har gått? Man går ikke til en person med brukket ben og spør hvordan det skjedde. Man utfører førstehjelp, så kan man se videre. Anonymkode: a7875...3c2 Det hjelper på den måten at man for eksempel kan se om forbrukslånet er brukt på ting som kan selges eller omsettes i penger på andre måter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå