Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår jeg det riktig at hvis jeg ikke bruker noe data i et år, vil jeg på slutten av året ha 130GB jeg kan bruke? Jeg har 15gb i måneden. 

Hvis det er slik å forstå vil jeg jo kunne klare meg med et mindre abonnement (har 15GB for å ta unna toppene). Det virker jo helt genialt å kunne spare opp masse data, det er jo på reiser og på ferier jeg trenger data. Ellers er behovet ganske nøkternt. I januar brukte jeg 6.5 og i februar så langt har jeg brukt 1.15. Men på en reise vil jeg fort trenge 20-30gb.

Vil dette endre hvilket abonnement dere velger? Jeg tenker at jeg kan velge et mindre et, men jeg tenker også at det gjør det ikke SÅ ille å ha et for stort abonnement, siden jeg får spart opp.

Litt nysgjerrig på om jeg kan ha 15gb i en måned, og så redusere til 1gb og beholde de overskytende gigabytene (isåfall er det jo en billigere løsning enn å ha et større abonnement):

https://talkmore.no/rollover

Videoannonse
Annonse
Gjest Rosetelys
Skrevet

Rollover funker sånn at det du ikke bruker i februar blir med over i mars.  Eks har du 5gb og bruker 3 får du med 2 over i mars slik at man har 7 i mars. Men om man ikke bruker noe i mars så får man ikke med seg 7 over i april, kun 5, som er i det opprinnelige abonnementet. Ekstradataen er "ferskvare" som kun er gyldig måneden etter.

Sånn har jeg forstått det i hvertfall. 

Skrevet

Det enkleste og sikkert rimeligste er vel å bare øke abonnementet ved behov? Pris per GB er jo uansett høyest på de minste abonnementene.

Anonymkode: bac90...134

Skrevet
18 timer siden, Rosetelys skrev:

Rollover funker sånn at det du ikke bruker i februar blir med over i mars.  Eks har du 5gb og bruker 3 får du med 2 over i mars slik at man har 7 i mars. Men om man ikke bruker noe i mars så får man ikke med seg 7 over i april, kun 5, som er i det opprinnelige abonnementet. Ekstradataen er "ferskvare" som kun er gyldig måneden etter.

Sånn har jeg forstått det i hvertfall. 

Dette stemmer.

Anonymkode: 4676b...16b

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer.

Anonymkode: 4676b...16b

Ser dessverre slik ut, den er litt kjip da. Hvis man kunne spart evig kunne jeg sikkert klart meg med 4GB og en ekstrapakke. 

Man kan visst spare maksimalt like mye som datapakken. Så hvis man har 15GB data, kan man maksimalt overføre 15GB til neste måned. Så hvis man bruker 0 første måned, har man 30GB neste måned, men kun 15 av de kan overføres til tredje måned. Betraktelig mindre nyttig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...