Gå til innhold

7 mnd chihuahua uten oppdragelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg er på let etter en liten hund og har fått kontakt med en kennel som har en omplasseringshund på 7 mndr. Hunden er ikke ren og har vistnok ikke blitt trent til noe, den har fått gjøre som den vil hos forrige eier. Hunden blir beskrevet som snill og kosete. 

Er det "for sent" å lære denne hunden å være alene hjemme 7 timer hver dag, å tisse og bæsje ute og å ikke bjeffe på alt som rører seg?

har ikke truffet den ennå, er redd for å bli glad i den om det er et umulig prosjekt., 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke for sent, men hvis den "bjeffer på alt som rører seg" så ville jeg sjekket nøye hvor usikker den faktisk var. Uansett alder ville jeg ikke tatt til meg en svært utrygg hund, det kan gi deg veldig mye arbeid i ettertid. 

• Liker 3
Skrevet

3 minutter siden, Tabris skrev:

Det er ikke for sent, men hvis den "bjeffer på alt som rører seg" så ville jeg sjekket nøye hvor usikker den faktisk var. Uansett alder ville jeg ikke tatt til meg en svært utrygg hund, det kan gi deg veldig mye arbeid i ettertid. 

Da tror jeg at jeg tar sjansen på å treffe den 😊 Om hun er veldig nervøs så får jeg heller gjøre hjertet mitt hardt 😂

Skrevet
1 time siden, Cinder skrev:

Er det "for sent" å lære denne hunden å være alene hjemme 7 timer hver dag, å tisse og bæsje ute og å ikke bjeffe på alt som rører seg?

Kommer helt an på hvor mye tid du har mulighet og lyst til å bruke på hunden, som nå er midt i den verste puberteten. Dersom du er hjemmestuderende eller har 24.t i døgnet å bruke på hunden vil jeg si det er et overkommelig prosjekt. Men det er ikke som å ta imot en valp med blanke ark. Avlæring tar veldig mye lenger tid enn innlæring!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...