AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #1 Del Skrevet 11. februar 2017 Jeg og samboeren min har tatt over huset til mammaen min. Mamma bor 3 minutter unna og er alt for ofte på besøk (jaa jeg er lei ) Igår sa mamma at ho er glad ho slipper å måke snø siden hun bor i blokk. Nevnte at jeg hadde måka snø 2 ganger igår og en gang før det og at jeg syns snømåking er gøy, eller ihvartfall relativt ok. Da sa hun "Jeg tror ikke (navn på sambo) gjør så mye husarbeid.." Svarte småfrekt fordi hun alltid skal undervurdere familie og venner: "Hva vet du om det? Og hva får deg til å si noe sånt?" Hun svarte bare: gjør han noe husarbeid han da? Sa at det var han som tok oppvasken, og at jeg ikke har tatt oppvasken en eneste gang siden vi overtok huset i august, at han pleide å måke snø, men på fredager drar han hjemmefra halv 6 og kommer hjem halv 5, at det var han som bar ved, bretta klær osv. Hun sier også at til meg så er 4+ på norsktentamen dårlig siden jeg strekker meg mot 5eren. Og at 3 i naturfag ikke er bra nok når jeg får 4,5 og 6 i de andre faga... Hvordan kan jeg få ho til å stoppe å undervurdere?? Anonymkode: 0ffb7...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #2 Del Skrevet 11. februar 2017 Tentamen? Hvor gamle er dere? Anonymkode: 83600...74e 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #3 Del Skrevet 11. februar 2017 Du må nok bare ignorere henne. Anonymkode: 7a3b2...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #4 Del Skrevet 11. februar 2017 Hold mest mulig avstand. Sånne folk har en tendens til å ikke endre seg. Det er ikke normalt at en mor sier slikt om skoleprestasjonene til barna sine. Man bygger ikke folk opp på den måten. Anonymkode: 92a21...591 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #5 Del Skrevet 11. februar 2017 Si at hun er velkommen på besøk igjen når hun respekterer dere, og inntil da kan hun holde seg unna... Anonymkode: fc245...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spegel Skrevet 11. februar 2017 #6 Del Skrevet 11. februar 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tentamen? Hvor gamle er dere? Anonymkode: 83600...74e Er det sånn at folk under en viss alder ikke får skrive på KG? Eller at unge folks problemer er mindre verdt enn andre folks? Er så dritt lei av at folk spør om alder, bare for at noe i innlegget peker i retning av at ts er ung. Samme hvor gammel ts er vel? Problemet er like viktig og stort for vedkommende. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #7 Del Skrevet 11. februar 2017 2 minutter siden, spegel skrev: Er det sånn at folk under en viss alder ikke får skrive på KG? Eller at unge folks problemer er mindre verdt enn andre folks? Er så dritt lei av at folk spør om alder, bare for at noe i innlegget peker i retning av at ts er ung. Samme hvor gammel ts er vel? Problemet er like viktig og stort for vedkommende. Det er jo veldig naturlig å spørre hvor gammel ts er når hun har samboer og tar vare på et hus samtidig som hun har tentamen som hører hjemme i 8.klasse... Anonymkode: a9772...415 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #8 Del Skrevet 11. februar 2017 3 minutter siden, spegel skrev: Er det sånn at folk under en viss alder ikke får skrive på KG? Eller at unge folks problemer er mindre verdt enn andre folks? Er så dritt lei av at folk spør om alder, bare for at noe i innlegget peker i retning av at ts er ung. Samme hvor gammel ts er vel? Problemet er like viktig og stort for vedkommende. Poenget her var nok at om du er under 20 er det mer normalt med en hønemor enn om du er eldre. Og TS går tydeligvis på vgs iom at hun har tallkarakterer Anonymkode: 7a3b2...5a8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #9 Del Skrevet 11. februar 2017 Så gubben er over 30 sikkert også da. Anonymkode: eaf87...8c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 11. februar 2017 #10 Del Skrevet 11. februar 2017 6 minutter siden, spegel skrev: Er det sånn at folk under en viss alder ikke får skrive på KG? Eller at unge folks problemer er mindre verdt enn andre folks? Er så dritt lei av at folk spør om alder, bare for at noe i innlegget peker i retning av at ts er ung. Samme hvor gammel ts er vel? Problemet er like viktig og stort for vedkommende. Når ble det normalt at ungdomskoleelever tar over hus da? Tentamen er vel på ungdomskolen. Forstår godt hvorfor folk spør om alder da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 11. februar 2017 #11 Del Skrevet 11. februar 2017 1 time siden, Bootyhunter skrev: Når ble det normalt at ungdomskoleelever tar over hus da? Tentamen er vel på ungdomskolen. Forstår godt hvorfor folk spør om alder da. Vi hadde "tentamen" på vgs også, men ble kalt halvtårsprøve. Er godt mulig ts er i begynnelsen av 20-årene og ikke har brukt ungdomsretten sin, og dermed går vgs 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 11. februar 2017 #12 Del Skrevet 11. februar 2017 Be henne om å finne seg en hobby. Det virker som at hun har lite å drive med på fritiden siden hun tydeligvis er mer interessert i å lage drama i andres liv enn å drive på med noe positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #13 Del Skrevet 11. februar 2017 1 time siden, Bootyhunter skrev: Når ble det normalt at ungdomskoleelever tar over hus da? Tentamen er vel på ungdomskolen. Forstår godt hvorfor folk spør om alder da. Det blir vel gjennomført tentamen / eksamen eller "heldagsprøver" ved høyere utdannelse også? Anonymkode: f5c7b...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #14 Del Skrevet 11. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det blir vel gjennomført tentamen / eksamen eller "heldagsprøver" ved høyere utdannelse også? Anonymkode: f5c7b...231 Norsktentamen, naturfag... Nei. Dessuten er tallkarakterene avskaffet i høyere utdannelse. Anonymkode: 2907a...9f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #15 Del Skrevet 11. februar 2017 Aleder er viktig i forhold til hvor "hønemor" mor kan være. Men kutt ut avsporingen videre da! Til TS. Det kan ta tid før din mor venner seg til at dere klarer dere fint selv. Og kontrollbehovet kommer nok av at hun fremdeles ser på deg som sin lille jente Gi det litt tid, og prat med henne, så går det seg nok til Anonymkode: 5ac76...597 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #16 Del Skrevet 11. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir vel gjennomført tentamen / eksamen eller "heldagsprøver" ved høyere utdannelse også? Anonymkode: f5c7b...231 Tentamen og eksamen er to helt forskjellige ting selv om ordet ligner. Så eksamen på høyere utdanning ja, tentamen nei. Anonymkode: 63c21...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lokmeister2016 Skrevet 12. februar 2017 #17 Del Skrevet 12. februar 2017 nestegang så ber du hu gjøre leksene dine, og da kan hu se hvor vanskelig det er.. eller se seg selv i speilet, og plukke ut egne feil før henne peker ut dine/deres? eller be henne faktisk holde kjeft og at du/sambo prøver ditt beste og skal hu bare krittisere kan hu gjøre de et sted noen orker høre. noenganger må man sette grenser og vere stygg for og vere snill mot seg selv. si at du er lei av og høre kritikken hennes, og skal hu vere hos deg får dere snakke om noe positivt. du er trossalt myndig og kan faktisk , ja vent... faktisk velge og kutte all kontakt med foreldre!! de har ikke lenger noe pliktig annsvar ovenfor deg. si de som de er bare, at du er lei den kritiseringa heletiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå