Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Frokost ideer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er lei av kjedelig brødskiver til frokost hver dag. Vil helst ikke engang ha brød lenger. Noen som har noen gode ideer på frokost? Gjerne skriv med noe oppskrifter. Kanskje til og med en god oppskrift på et godt brød eller rundstykke om så?

Takk for svar :ninuskapus:

Skrevet (endret)

Omelett? Havregrøt med forskjellig topping etter humør? Jeg spiser som oftest masse oppskåren frukt/grønnsaker og div nøtter. Det synes jeg alltid er godt :jepp: 

Finnes også masse smarte frokostmuffins du kan lage og fryse ned - praktisk og godt :) Bare google det så finner du mange oppskrifter!

Endret av Rumle
Skrevet

Rugbrød med avokado! 

Anonymkode: 996d1...715

Skrevet

- Bananpannekaker! Det er rett og slett; 1 banan, 2 egg. Miks og stek. Jeg synes det er kjempegodt sammen med frukt, bær og cottage cheese eller kesam. Nam! Samboeren liker det best med syltetøy på (men han har ikke prøvd min versjon da :ler: )

- Chia pudding (mange forskjellige oppskrifter om du googler, så du kan prøve litt forskjellig. Mine favoritter finnes her med mange andre gode frokosttips også)

- Overnight oats (mange forskjellige oppskrifter om du googler, så du kan prøve litt forskjellig)

- Avocado-toast er godt. Jeg liker f.eks. avocado sammen med spekeskinke

- Egg muffins

- Havregrøt i forskjellige varianter

Skrevet

-Fullkorn-wraps. Kan fylles med hva som helst, men snøfrisk, røkt ørret og salat er veldig godt :)

-Havregrøt med kanel, eplebiter og honning!

-Yoghurt med musli/granola

-Avokado og tomatsalat (avokado og tomat i biter med litt limesaft, salt og pepper) med ristet brød

-Bananpannekaker

-Omelett 

Skrevet

I tillegg til det som allerede er foreslått, er jeg veldig glad i havregryn- og cottagecheeselapper: 4 ss havregryn, 2 ss cottage cheese, 2 egg, ei klype salt, og ev. en god dæsj kardemomme. Røres sammen og stekes i panna, jeg får 4 lapper av røra. Jeg spiser det som regel med banan, men kan f.eks. også toppes med vaniljekesam og bær, syltetøy, eller hva du måtte ønske.

Jeg er også veldig glad i hjemmebakte knekkebrød med hardkokte/smilende egg, eller avokado, skinke og paprika.

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, Kruset skrev:

I tillegg til det som allerede er foreslått, er jeg veldig glad i havregryn- og cottagecheeselapper: 4 ss havregryn, 2 ss cottage cheese, 2 egg, ei klype salt, og ev. en god dæsj kardemomme. Røres sammen og stekes i panna, jeg får 4 lapper av røra. Jeg spiser det som regel med banan, men kan f.eks. også toppes med vaniljekesam og bær, syltetøy, eller hva du måtte ønske.

---

De høres veldig gode ut! :jepp: Henger de godt sammen? 

Skrevet
26 minutter siden, Rumle skrev:

De høres veldig gode ut! :jepp: Henger de godt sammen? 

Ja, jeg har i alle fall aldri hatt noe problem med at de ikke gjør det :) Steker i litt smør bare, så de løsner greit fra panna (og får et hint av smørsmak, nam!).

• Liker 1
Skrevet

Kyllingbaguette. Kyllingen kan fint tilberedes kvelden før til et par dager i forveien, så det er veldig lettvint, mettende og ikke minst godt! 

Anonymkode: caf79...699

Skrevet
2 minutter siden, Kruset skrev:

Ja, jeg har i alle fall aldri hatt noe problem med at de ikke gjør det :) Steker i litt smør bare, så de løsner greit fra panna (og får et hint av smørsmak, nam!).

Høres bra ut :) 

Skrevet

millasmat.com har en egen seksjon med frokostretter, masse å velge i. 

Anonymkode: 34700...bed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...