Gå til innhold

veien ut av rushelvette

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

heisann alle på kg, jeg har bruker her men velger poste i annonym .

vil ikke bli gjennkjent... saken er den jeg har hatt et rusmissbruk fra jeg var 17 og er nå 24 .

jeg har kommet meg ut av milijøet ved hjelp av samboer og kutta ut disse såkalte ''vennene''

som jeg ble kjent ved via rusmilijøet. saken er den at nå føler jeg meg sykt ensom.

Har bare samboer og et fåtall av veninner igjen,og noen av de bor på andre siden av landet.

Liker kreative ting på fritiden og har noen hobbyer.. Noen tips til hvordan få nye venner?

Føler meg utrolig ensom,med dårlig kontakt med familie grunnet er barnevernsbarn

med en sønn i fosterhjem... livet har ikke vert enkelt og nå med rettsak pga en voldtekt jeg ble utsatt for og en haug andre ting og et Nav som ikke helt forstår og prøver slenge meg fortest mulig ut i jobb er ikke hverdagen altid lett.. er i oppfølging via dps og rustjenesten.....

Håper noen her har noen råd,for står generelt rådvill.

Og når tidligere fosterforeldre allierer seg med min biologiske familie og snakker bak min rygg er dette grunnen til at jeg ikke vil ha kontakt med dem heller... 

håper noen har noen råd eller innspill og komme med..

Anonymkode: 82cf8...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trening, gå i fjell, lese bøker er kjekke ting å gjøre for å få tiden til å gå og hodet til å koble av. Å komme seg ut i jobb fortest mulig er faktisk det beste du kan gjøre, da blir du kastet ut i samfunnet igjen og tvunget til å delta, noe som gir et lite spark i ræva. Til lengre du er utenfor, til mer utfor blir du - enkelt å greit. 

Har du gått skole? Videregående? Kanskje søk deg inn til høsten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått VGs ferdig faktisk , utdanna innenfor et praktisk fag :) vet ikke om jeg vil søke jobb innenfor dette feltet men godt mulig .  -Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

heisann alle på kg, jeg har bruker her men velger poste i annonym .

vil ikke bli gjennkjent... saken er den jeg har hatt et rusmissbruk fra jeg var 17 og er nå 24 .

jeg har kommet meg ut av milijøet ved hjelp av samboer og kutta ut disse såkalte ''vennene''

som jeg ble kjent ved via rusmilijøet. saken er den at nå føler jeg meg sykt ensom.

Har bare samboer og et fåtall av veninner igjen,og noen av de bor på andre siden av landet.

Liker kreative ting på fritiden og har noen hobbyer.. Noen tips til hvordan få nye venner?

Føler meg utrolig ensom,med dårlig kontakt med familie grunnet er barnevernsbarn

med en sønn i fosterhjem... livet har ikke vert enkelt og nå med rettsak pga en voldtekt jeg ble utsatt for og en haug andre ting og et Nav som ikke helt forstår og prøver slenge meg fortest mulig ut i jobb er ikke hverdagen altid lett.. er i oppfølging via dps og rustjenesten.....

Håper noen her har noen råd,for står generelt rådvill.

Og når tidligere fosterforeldre allierer seg med min biologiske familie og snakker bak min rygg er dette grunnen til at jeg ikke vil ha kontakt med dem heller... 

håper noen har noen råd eller innspill og komme med..

Prøv sosiale hobbyer som kor, fotball, volleyball o.l. der du må vere saman med andre så er det ein god sjanse for å få venner. Kanskje ta nokre kurs i hobbyer du er interessert i (viss du har råd til det) som søm, kalligrafi osv. 

I tillegg kan du prøve å skrive eit innlegg på finn ein venn-underforumet her. Skriv kor gamal du er, kvar du bur og kva du er interessert i og i å gjere med potensielle venner. 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ fantastisk at du har klart å komme deg ut av det livet der. Stolt av deg!! Det må du ta til deg. 

Hvis du ikke har en god fastlege, så bytt lege på mandag. En god lege skrive gode legeerklæringen til nav. Du kan og skifte saksbehandler i nav vis du ikke er fornøyd med den du har. Men ha jobb i bakhodet, eller kurs/videreutdanning. Men klarer du ikke nå, så vent. Men sørg for og ha en god lege som tror deg og som kan skrive gode legeerklæringen. 

Jeg ville sagt i fra til familien din. Si rett ut (nå vet ikke jeg historien din) men noe "ja jeg har vært kjip tidligere og gjort dumme valg. Men jeg har jobbet meg gjennom det og klarer meg veldig bra nå. Og hvis dere skal snu ryggen til meg så får dere gjøre det. Det er trist, men jeg kan ikke ha slikt i livet mitt så enten aksepterer dere meg slik jeg er nå ellers kan ikke jeg ha kontakt med dere".

også støtter jeg svarene over. Søk etter slike vennegrupper. Og gå turer. Hver dag! Uansett vær og vind. Kan love deg (nesten sikkert) at du vil merke hvor godt det er for psyken. 

Lykke til :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har oppfølging av dps og nav og rustjenesten så er godt ivaretatt - ts:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...