Artigper55 Skrevet 11. februar 2017 #1 Del Skrevet 11. februar 2017 Heisann For omtrent 2 uker siden fikk jeg UVI med sterk vannlatingstrang, svie og litt blod. Jeg gikk på selexid i 3 dager og følte meg mye bedre. 5-7 dager senere begynte den ekstreme trangen til å tisse igjen, men ingen svie eller blod. Jeg gikk til legen nå på mandag, og både urinprøven og dyrkingen var negativ. Likevel sa legen det kunne henge igjen, så jeg fikk en kur med Furadantin som jeg skulle gå på en uke. Jeg er nå på dag 6 av kuren, og må fremdeles tisse som bare det. VELDIG IRRITERENDE. Har også følt meg slapp, trøtt og er litt støl i ryggen. Hva tror dere, kan det være nyrebekkenbetennelse? Har ikke feber eller noe sånt, men må bare på do konstant. Også var det disse ryggsmertene da. Jeg synes det er så forvirrende siden urinprøven var negativ :/ Kan dere hjelpe meg litt? Kanskje dere har noen tidligere erfaringer? Er kjipt å betale for ENDA en legetime om det er vanlig at dette henger igjen.. Mvh en jente som ikke er kjent med å ha UVI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #2 Del Skrevet 11. februar 2017 Det høres ikke vanlig ut. Litt irritasjon kan henge igjen spesielt om man har gått med det lenge, men for det meste skal smertene og trangen forsvinne med antibiotika! Du burde gå til legen igjen. Hvis ryggsmertene forverres når du hopper opp og ned kan det være enda et tegn på nyrebekkenbetennelse og det skal man ikke gå med! Anonymkode: fb706...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 11. februar 2017 #3 Del Skrevet 11. februar 2017 Har du noen til å banke deg forsiktig på flakene bak på ryggen? Hvordan er allmenntilstanden din nå? Fryser du lett, kvalm? Vanskelig å få seg nok mat og drikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artigper55 Skrevet 11. februar 2017 Forfatter #4 Del Skrevet 11. februar 2017 Ja, og det gjør ikke vondt når noen banker. Allmenntilstanden min er fin, og har ikke vansker med å få i meg mat eller drikke. Har vært småkvalm, men tror det er pga medisinene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 11. februar 2017 #5 Del Skrevet 11. februar 2017 Når du skal legge deg, kjenner du da trangen til å måtte på do? Grunnen til at jeg spør er det er fullt mulig du ligger å anspenner ryggen uten at du tenker over det, nettopp fordi tankene har gått over til "jeg må på do, jeg må sove, herregud!" Få legen til å ta en crp test, denne kan slå ut begge veier og du kan forsatt ha betennelsen, eventuelt så kan du spørre om du kan få en ti-dagers kur på selexid. Jeg pleier ikke å få 3-dagerskurene lenger, fordi det simpelt ikke hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artigper55 Skrevet 11. februar 2017 Forfatter #6 Del Skrevet 11. februar 2017 Ja, jeg kjenner absolutt trangen når jeg skal legge meg. Midt på natten også. Det gjør at jeg sover veldig dårlig og beveger meg mye, så kanskje derfor? Okei, da får jeg dra ti legen på mandag. Men er det mulig med negativ dyrking og urinprøve når man har nyrebekken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 11. februar 2017 #7 Del Skrevet 11. februar 2017 1 minutt siden, Artigper55 skrev: Ja, jeg kjenner absolutt trangen når jeg skal legge meg. Midt på natten også. Det gjør at jeg sover veldig dårlig og beveger meg mye, så kanskje derfor? Okei, da får jeg dra ti legen på mandag. Men er det mulig med negativ dyrking og urinprøve når man har nyrebekken? Da kan du ha ryggproblemet derifra. Merker det selv når jeg ligger i spenn, enten fordi jeg må på do (men nettopp var på do) eller rett og slett tenker på det for mye. Ja, teksnisksett så kan du det, men det er vel svært sjeldent. Ved nyrebekkenbetennelse vet du at du er syk, for å si det slik. Jeg klarte ikke å stå rett fordi det var så smertefullt, men urinprøven var negativ. CRP og ultralyd av nyrene var vel med på å diagnosere NBB. Jeg er ikke helsepersonell, men har gjennomgått nok urinveisinfeksjoner nok til å kunne mate en hel landsdel med dem. Selexid er det som definitivt fungerer best på meg, Furadantin gjorde jobben, men urinet ble knall-gult/neon. Ciproxin var vel det helligste av det helligste, smertene og ubehagene forsvant raskt og kunne sove godt om natten uten å måtte bekymre meg for at jeg måtte på do. Da hadde jeg prøvd både Selexid og furadantin først. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artigper55 Skrevet 11. februar 2017 Forfatter #8 Del Skrevet 11. februar 2017 Hehe, tisset blir faktisk helt neongult ja! Da fikk jeg bekreftet at det var derfor. Hvor lenge gikk du på Furadantin? Ble din negative urinprøve sendt på dyrking? Tenker meg at de vel hadde funnet noe da, siden du faktisk hadde NBB. Ellers så synes jeg sykdommen er utrolig skummel, hvis testene blir negative og den likevel er såpass alvorlig.. Er utrolig kjipt, har jo aldri hatt det før, så føler med deg om du sliter med dette ofte! Har du noen gang opplevd at det har hengt igjen så lenge som hos meg nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 11. februar 2017 #9 Del Skrevet 11. februar 2017 Haha, ja, det var et sjokk første gang! Ca ti dager stod jeg vel på kuren. Ja, 90% av alle ble sendt til dyrkning, og det var først ved dyrkingen det kom fram til at det var 100% sikkert med NBB. Nå hadde jeg heldigvis en lege som visste at jeg var svært utsatt for uvi, og hadde hatt det ofte, så hun var ikke nølende med å sende meg rett på sykehuset for mer i dybden prøver. Er du gæren, selvfølgelig. Kun ved ciproxin er vel de eneste gangene jeg har følt at "nå er det endelig ferdig", uten 10 dagers kur på selexid satt jeg slik som du gjør nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #10 Del Skrevet 11. februar 2017 Dra til legen igjen. Vi kan ikke hjelpe deg, da vi ikke har den kompetansen som kreves Anonymkode: 5cc73...5d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artigper55 Skrevet 11. februar 2017 Forfatter #11 Del Skrevet 11. februar 2017 11 minutter siden, dillyduzit skrev: Haha, ja, det var et sjokk første gang! Ca ti dager stod jeg vel på kuren. Ja, 90% av alle ble sendt til dyrkning, og det var først ved dyrkingen det kom fram til at det var 100% sikkert med NBB. Nå hadde jeg heldigvis en lege som visste at jeg var svært utsatt for uvi, og hadde hatt det ofte, så hun var ikke nølende med å sende meg rett på sykehuset for mer i dybden prøver. Er du gæren, selvfølgelig. Kun ved ciproxin er vel de eneste gangene jeg har følt at "nå er det endelig ferdig", uten 10 dagers kur på selexid satt jeg slik som du gjør nå. Okei, tusen takk for svar! Da holder jeg faktisk en knapp på at det ikke er NBB (enda i hvert fall). Litt betryggende at den har hengt igjen hos andre også.. Hvis det ikke gir seg til mandag så høres det fristende ut med ciproxin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artigper55 Skrevet 11. februar 2017 Forfatter #12 Del Skrevet 11. februar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dra til legen igjen. Vi kan ikke hjelpe deg, da vi ikke har den kompetansen som kreves Anonymkode: 5cc73...5d7 Det vet jeg vel. Men er greit å forhøre seg med andre som har hatt det og er kjent med symptomene. Jeg er dessverre student og har elendig råd, så er ikke for meg å bare "dra til legen" tre ganger på en måned. Blir dyrt som f***. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå