Gå til innhold

Eier du pepperspray/overfallsspray?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arbeidsplassen til min datter på 19 har blitt ranet to ganger på kort tid. Dessuten går hun ofte hjem alene sent på kvelden. Jeg tenkte å kjøpe henne en pepperspray som hun kan ha med seg dersom hun ender i en overfallssituasjon.

Hvor vanlig er det egentlig å ha med seg pepperspray eller overfallsspray for jenter og kvinner.

Eier du en? Hvorfor/hvorfor ikke? 

Anonymkode: 12580...88d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ransinnstruksen på bensinstasjonen jeg jobbet på sa: "Hvis raneren har et våpen, gjør som han sier" men den ble endret til "Gjør som raneren sier". 

Å motsette seg et ran med pepperspray må være det dummeste jeg kan tenke meg å gjøre. Gi raneren pengene, tilby hen andre verdisaker i lokalet, når hen forlater låser man og tilkaller hjelp. I tillegg er det oppsigelsesgrunn. Så man ender opp med å få juling og miste jobben. Folk har dødd på grunn av slike meningsløse konfrontasjoner.

http://www.dagbladet.no/nyheter/huden-rant-nedover-ansiktet/65074858 Denne saken er et ypperlig eksempel på slik idioti som å motsette seg ran. I steden for å være 170 kroner og en gammel telefon fattigere er han nå skadet for livet. Det kunne gått mye mye verre.

Overfallspsrayen kan like så godt bli brukt mot henne, det er ikke lett å bruke noe sånt når adrenalinet pumper og man er stresset. Siden de er stille og kan brukes til å sette noen ut av spill passer de ypperlig til ran eller voldtekt.

Jeg kan virkelig ikke se hvordan det skal gjøre noen tryggere. Hvis du er bekymret for henne mens hun går hjem vil hun nok ha bedre utbytte av en refleksvest og lys for å gjøre seg selv mer synlig for bilister.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, amativeReflection skrev:

Ransinnstruksen på bensinstasjonen jeg jobbet på sa: "Hvis raneren har et våpen, gjør som han sier" men den ble endret til "Gjør som raneren sier". 

Å motsette seg et ran med pepperspray må være det dummeste jeg kan tenke meg å gjøre. Gi raneren pengene, tilby hen andre verdisaker i lokalet, når hen forlater låser man og tilkaller hjelp. I tillegg er det oppsigelsesgrunn. Så man ender opp med å få juling og miste jobben. Folk har dødd på grunn av slike meningsløse konfrontasjoner.

http://www.dagbladet.no/nyheter/huden-rant-nedover-ansiktet/65074858 Denne saken er et ypperlig eksempel på slik idioti som å motsette seg ran. I steden for å være 170 kroner og en gammel telefon fattigere er han nå skadet for livet. Det kunne gått mye mye verre.

Overfallspsrayen kan like så godt bli brukt mot henne, det er ikke lett å bruke noe sånt når adrenalinet pumper og man er stresset. Siden de er stille og kan brukes til å sette noen ut av spill passer de ypperlig til ran eller voldtekt.

Jeg kan virkelig ikke se hvordan det skal gjøre noen tryggere. Hvis du er bekymret for henne mens hun går hjem vil hun nok ha bedre utbytte av en refleksvest og lys for å gjøre seg selv mer synlig for bilister.

Tenkte mest på overfall/overgrep jeg da..... (Det er vel ingen som er så dum å ikke etterfølge instruksene til en raner...) 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte mest på overfall/overgrep jeg da..... (Det er vel ingen som er så dum å ikke etterfølge instruksene til en raner...) 

En spray hjelper uansett ikke og øker faren for å bli alvorlig skadet. 

Skrevet

Jeg har ikke. Mest av alt fordi jeg ikke finnes det minste redd for å bli overfalt. Altså, jeg vet jo at det kan skje, men jeg frykten for at det skal skje sitter rett og slett ikke i meg. 

Skrevet

Ja, men pepper, men CS gass. Mer effektivt. https://en.m.wikipedia.org/wiki/CS_gas

Har en i hver veske, i bilen og i lommen på tur med hundene. Fikk de av en polsk venn, og nei, de er ikke lovlige, og ja, det driter jeg i. 

Er ei paranoid, eller lettskremt, men fiint å ha noe så enkelt og effektivt tilgjengelig OM noe skulle intreffe.

• Liker 1
Skrevet

Ja det har jeg. Har dennmed når jeg går turer sent. Samboer ønsker at jeg har den med meg. Har overfallsalarm også.

Anonymkode: 54c77...9ad

Skrevet

Pepperspray er ulovlig da det er et våpen

Skrevet
10 timer siden, Perle skrev:

Ja, men pepper, men CS gass. Mer effektivt. https://en.m.wikipedia.org/wiki/CS_gas

Har en i hver veske, i bilen og i lommen på tur med hundene. Fikk de av en polsk venn, og nei, de er ikke lovlige, og ja, det driter jeg i. 

Er ei paranoid, eller lettskremt, men fiint å ha noe så enkelt og effektivt tilgjengelig OM noe skulle intreffe.

Så da kan du jo gå med pistol fordi du er uenig i loven

Anonymkode: e652d...dca

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så da kan du jo gå med pistol fordi du er uenig i loven

Man må ta de tiltak det trengs for å beskytte seg selv. Det er enten det eller å bli voldtatt.

Skrevet
56 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Man må ta de tiltak det trengs for å beskytte seg selv. Det er enten det eller å bli voldtatt.

Du får se hva som skjer i usa når alle skal bevæpne seg da

Skrevet
57 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Lær deg heller selvforsva

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lær deg heller selvforsva

*selvforsvar*

Skrevet (endret)
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg var deg ville jeg funnet ut om overfallsmannen stopper om du forsøker å spraye han med pepperspray eller om han i stedet skader deg enda mer. 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 2
Skrevet

Nei, det har jeg ikke da det er større sjanse for at det blir brukt mot meg enn at jeg klarer å sette noen ut av spill med det. Spander på datteren din et selvforsvarskurs i stedet, så går hun tryggere hjem.

Anonymkode: bf24c...388

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...