Gå til innhold

Tror jeg er gravid, men jeg tror jeg mister igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 9DPO. Jeg har ikke testet positivt enda, men jeg er ganske sikker på at jeg er gravid. Det er bare noen mnd siden sist så jeg kjenner det igjen. Men: jeg mistet forrige. Og dette starter helt likt. Jeg har spottet brunt i dag og i går.

Det er det samme som skjedde sist. Jeg spottet brunt alt før positiv test og spottet av og på til MA ble konstatert i uke 6 med hcg målinger som var for lave og med altfor lav stigning..

Noen som har noen oppmuntrende ord? Jeg er så lei meg.

Anonymkode: 6dbba...83b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du faktisk mister nå så tidlig er du ikke egentlig gravid, kroppen gjorde klar til en graviditet, men måtte rydde opp fort fordi det ikke ville vært levedyktig. Det skjer ofte, og som regel merker man det ikke, annet enn at en får en litt annerledes mensturasjon. Det er alltid trist når mensen kommer når en prøver å bli gravid, men prøv å tenke fremover til neste prøveperiode, den trenger ikke å ha blitt forstyrret selv om du nå har produsert litt graviditetshormoner. 

Du sier kun at du har spottet brunt og det kan jo hende at det ikke går gale veien, men at det er en av dine tegn på graviditet, ikke tegn på MA/SA. Unn deg et par dager nå i helgen hvor du pleier deg selv og skjemmer deg bort litt med ting du liker, enten gå tur, bake, ta et bad, les en bok, gå på besøk, se en film/serie osv alt etter hva du liker. Uansett får du ikke gjort noe om det går ene eller andre veien, det eneste du kan gjøre er å få deg til å føle deg litt bedre. Kommer mensen så kommer den, og da var ikke celleklumpen levedyktig. Kommer ikke mensen kan du kontakte lege for å måle hcg, men det ligger jo uansett noen dager frem i tid. Lykke til! Håper det viser seg at du tar feil, og at du om en ni månedes tid sitter der med en liten skatt. <3

Anonymkode: d62ab...4ca

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du faktisk mister nå så tidlig er du ikke egentlig gravid, kroppen gjorde klar til en graviditet, men måtte rydde opp fort fordi det ikke ville vært levedyktig. Det skjer ofte, og som regel merker man det ikke, annet enn at en får en litt annerledes mensturasjon. Det er alltid trist når mensen kommer når en prøver å bli gravid, men prøv å tenke fremover til neste prøveperiode, den trenger ikke å ha blitt forstyrret selv om du nå har produsert litt graviditetshormoner. 

Du sier kun at du har spottet brunt og det kan jo hende at det ikke går gale veien, men at det er en av dine tegn på graviditet, ikke tegn på MA/SA. Unn deg et par dager nå i helgen hvor du pleier deg selv og skjemmer deg bort litt med ting du liker, enten gå tur, bake, ta et bad, les en bok, gå på besøk, se en film/serie osv alt etter hva du liker. Uansett får du ikke gjort noe om det går ene eller andre veien, det eneste du kan gjøre er å få deg til å føle deg litt bedre. Kommer mensen så kommer den, og da var ikke celleklumpen levedyktig. Kommer ikke mensen kan du kontakte lege for å måle hcg, men det ligger jo uansett noen dager frem i tid. Lykke til! Håper det viser seg at du tar feil, og at du om en ni månedes tid sitter der med en liten skatt. <3

Anonymkode: d62ab...4ca

Ikke helt det jeg mener. Jeg mister sannsynligvis ikke nå med en gang, men om mange uker fra nå. Jeg tror det som vil skje er at jeg tester positvt innen noen få dager aller først, som sist. Jeg kjente at noe var galt like tidlig sist gang. Altså før jeg engang visste sikkert at jeg var gravid. Jeg har hatt levedyktig graviditet også, så er kanskje derfor jeg merker forskjellen? Jeg vet ikke selv. Men jeg gikk allikevel til uke 8 med en graviditet som aldri utviklet seg som den skulle fra starten. Så jeg gruer meg til å kanskje måtte gjennom det samme. Siden dette føles helt likt som sist. Det var bare magefølelse, men jeg visste jeg hadde rett i at noe var galt selv om legen prøvde gi meg håp om at det kunne gå bra før hun tok hcger å så at jeg hadde rett i det jeg sa i uke 6. Og nå har jeg samme følelsen. Jeg har graviditetssymptomer som enorme pupper, men abort symptomer som vondt i ryggen og brun utflod. Jeg tipper jeg tester positivt, men svakt ved IKM, så vil hcg tester vise at jeg ikke dobbler som jeg skal, men at det kan ta uker før jeg aborterer. Sist måtte jeg ta medisinsk abort, for kroppen tviholdt på en fostersekk som ikke hadde fosteranlegg en gang..

Anonymkode: 6dbba...83b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...