Gå til innhold

barneselskap, tips

ashera

Anbefalte innlegg

Hadde 7 års-feiring med 15 andreklassegutter som gjester i går. Etter lillebrors 5-årsfeiring som endte i utagerende festing med hopping i sofaen og massakrering av musikkinstrumenter, bestemte jeg meg for å gjøre et ekspriment - mindre sukker i starten av selskapet: Istedenfor brus til wiener/kalkunpølsene/fiskepinnene (flerkulturell feiring...) laget jeg en bowle med tropisk juice (ikke nektar), sprite zero, isbiter og frukt, servert med sugerør og glorete harryparaply. Stor suksess - og resultatet var rolige gutter som lekte hyggelig sammen. Veldig trivelig! Siden jeg verken er fundamentalist på den ene eller den andre måten fikk de julebrus til kaken som ble servert til slutt i selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, sukker er skikkelig speed. Bare se på toget og alle foreldrene som stapper gotterier i barna i løpet av en lang togtur, for at de skal "sitte stille". :hoho:

Et tips til barnebursdag er også å levere ut kammer og mellomleggspapir, så kan alle velge hver sin sang som dere kan spille. (Da ble de rolige i 4-årsdagen også, selv om det var litt vel vanskelig for den alderen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en hvit papir duk og noen fargestifte å la barna dekkorere den selv, det husker jag et var veldig gøy da jeg var liten.

Ellers så er jeg helt enig i at juice er et mye bedre alternativ til barn nesten uansett når det er, barnebursdag ingen untak!

Har ikke helt skjønt hva de driver med i barnehagen, der er det jo saft og kaker og vafler nesten hver uke. Selv på småbarnsavdelingen. Hadde syntes det var bedre om jeg fikk velge når det skal serveres!

Ellers er et godt tips til å ta med i barnehagen til bursdag; frukt med hjemmelaget vannile saus. Smaker godt og til ca 1,3 liter trenger du ikke mer en 1 dl sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...