Gå til innhold

Kunne du vert med en mann uten utdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har støtt på et stort problem. Valgt yrkesfag for noen år siden, og fullførte for ikke lenge siden. Det er fryktelig vanskelig å få seg en læreplass for tiden og jeg har ikke gode nok karakterer for å komme meg inn på påbygg til generell studiekompetanse. Jeg må eventuelt ut med sånn 20 000 kroner (2000 per fag) for å ta opp fag (der siste karakterer blir gjeldende), noe som er gamling. Så jeg kan ikke få en utdanning akkurat nå :( Jeg føler meg då jævlig dum!

Hadde du kunne vert med en mann uten utdanning. 

Anonymkode: 35c4e...a67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Jeg har vært sammen i fire år med en som av psykiske årsaker ikke hadde fått fullført videregående. Rett etterpå ble jeg sammen med en som har doktorgrad.

Gjett hva? Jeg merker ikke forskjell, jeg blir sammen med folk jeg har kjemi med og liker, og kunne ikke gitt meg en bedre faen i utdanning. Jeg kunne derimot aldri vært sammen med noen jeg synes er dum! Jeg veit at smarte folk også kan ende opp lavt utdannet av diverse årsaker. 

• Liker 17
Skrevet
9 minutter siden, artigsjokk skrev:

Ja! Jeg har vært sammen i fire år med en som av psykiske årsaker ikke hadde fått fullført videregående. Rett etterpå ble jeg sammen med en som har doktorgrad.

Gjett hva? Jeg merker ikke forskjell, jeg blir sammen med folk jeg har kjemi med og liker, og kunne ikke gitt meg en bedre faen i utdanning. Jeg kunne derimot aldri vært sammen med noen jeg synes er dum! Jeg veit at smarte folk også kan ende opp lavt utdannet av diverse årsaker. 

enig. kj'resten min har kunn tatt vgs og jobber n[ i klesbutikk . hun er den beste kj'resten jeg har hatt . utrolig snill, søt og deilig:hjertesmil:

Skrevet

Heller en mann uten utdanning enn en kvinne som ikke kan stave "vært". 

• Liker 18
Gjest Jonasmann
Skrevet

Det er fordi du er mann brownbrown. Menn er ute etter fertilitet og moderlige egenskaper, kvinner er i stor grad ute etter sterke menn med resurser.

Til deg TS, ikke gi opp. Det er helt fryktelig hvordan utdanningssektoren i Norge er lagt opp, og du er offeret for det. Etter EØS ble det for få læreplasser og staten nekter å forandre på systemet. Du derimot må bare lete og flytte hvor som helst.

Skrevet

Selvfølgelig. Du er jo gang! Det som betyr noe for meg. Ambisjon er alfa omega. Hadde du vært en tafatt mann som ikke ønsket utdannelse hadde jeg ikke vært interessert.

Anonymkode: 26620...71d

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig kunne jeg det. Ser ikke problemet her. 

• Liker 1
Skrevet

Om du har fullført læretiden tiden din, har du jo rett på og ta påbygging til generell studiekompetanse... Du kan jo også ta Voksenopplæring om du er gammel nok, det er gratis og tilbys gjerne på din nærmeste vgs. Anbefaler deg at du finner ut hvilke tilbud som finnes der du bor.

Anonymkode: f3eea...b9b

• Liker 1
Skrevet

En mann uten utdanning er ingen mann.

Anonymkode: 41dc5...809

• Liker 1
Skrevet

En mann uten minst 5 i snitt på VGS er som kvinne å regne

Anonymkode: 5796f...219

Skrevet

Jeg har vanskelig for å se for meg at jeg ville vært kompatibel med noen som ikke i det minste har vært innom universitetet. Og omvendt! Men jeg er sær, så ikke hør på meg. Det er nok av jenter som ikke bryr seg. 

Anonymkode: 80a7a...b95

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har støtt på et stort problem. Valgt yrkesfag for noen år siden, og fullførte for ikke lenge siden. Det er fryktelig vanskelig å få seg en læreplass for tiden og jeg har ikke gode nok karakterer for å komme meg inn på påbygg til generell studiekompetanse. Jeg må eventuelt ut med sånn 20 000 kroner (2000 per fag) for å ta opp fag (der siste karakterer blir gjeldende), noe som er gamling. Så jeg kan ikke få en utdanning akkurat nå :( Jeg føler meg då jævlig dum!

Hadde du kunne vert med en mann uten utdanning. 

Anonymkode: 35c4e...a67

Voksenopplæringen er gratis. Og har du ikke voksenrett så gir de ledige plasser til de som ikke har rett. Jeg var voksen før jeg fikk studiekompetanse. 

Når det gjelder det å finne seg en partner så er det aller beste å være seg selv - da treffer du en jente/kvinne som liker deg som du er. Utdannelse og jobb er ikke alt i livet. De kvinnen som ikke liker deg som du er, er heller ikke verdt å satse på.

Skrevet

Så lenge den mannen har ordnet økonomi og kjemien stemmer så ser ikke jeg problem med det.

Ang økonomi så mener jeg at han har en jobb og ikke lever på kreditt. Jeg er ikke ute etter en mann som skal spandere på meg ting og tang, men en som klarer seg uten hjelp fra "luksusfellen"

• Liker 8
Skrevet (endret)
6 timer siden, amativeReflection skrev:

Heller en mann uten utdanning enn en kvinne som ikke kan stave "vært". 

En mann uten utdanning som ikke kan stave "vært" er mer aktuell for deg enn en kvinne med som ikke heller kan det, er det sånn man skal tolke deg? Skjønte ikke den der helt, jeg. 

Edit - en kvinne med eller uten utdanning skulle det stå. 

Endret av antbug
Gjest Coolaid
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vanskelig for å se for meg at jeg ville vært kompatibel med noen som ikke i det minste har vært innom universitetet. Og omvendt! Men jeg er sær, så ikke hør på meg. Det er nok av jenter som ikke bryr seg. 

Anonymkode: 80a7a...b95

Oki. Vi vil ikke høre på deg. Dette var sært. Sorry.

Men av ren nysgjerrighet - hvorfor?

Skrevet

Nei det kunne jeg ikke. Ser på butikk-kafe- og bensinstasjonjobber som studentjobber.

• Liker 2
Skrevet

Ja, klart det. Jeg har vært det, og det gikk jo helt fint det. Kommer nok an på hva man ser etter og hva som er viktig for en.

• Liker 1
Skrevet

Nei. Beklager, men jeg sliter rumpa av meg for å få en bra utdanning som gir bra lønn. Jeg nekter å gå ut med noen som ikke engang har klart å fullføre vgs. Det hadde bare vært altfor slitsomt. Når en mann ikke engang har klart å fullføre vgs, hvordan kan han da leve med kone, evt barn? Livet i familie er ikke lett liksom... Økonomisk hadde det bare blitt krise!

Altså er det helt uaktuelt. 

Anonymkode: 0dd4f...333

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg hadde vel helt ærlig vært litt skeptisk til arbeidsmoralen og stå på-viljen til en som ikke hadde fullført videregående. Når man ser etter en partner vil man jo gjerne ha en som kan stille opp og være sterk når en selv er svak, og motsatt. Jeg hadde ikke orket å være den sterke hele tiden. 

Endret av Sheltay Retrac
  • Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Nøste~ skrev:

Nei det kunne jeg ikke. Ser på butikk-kafe- og bensinstasjonjobber som studentjobber.

Hva har du selv av utdanning?

Anonymkode: b7edf...8b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...