kflu Skrevet 11. februar 2017 #1 Skrevet 11. februar 2017 Det er veldig få retter som min samboer og jeg begge liker. Jeg elsker å stå timesvis på kjøkken å lage mat, men er så vanskelig då det går i de samme rettene hele tiden. Jeg mister helt inspirasjon og klarer ikke å finne på noen retter å servere. Han liker ikke: wook (grønnsaker generelt), kinamat, kjøttkaker, ikke så glad i suppe. Dette var bare LITT av rettene som han ikke spiser. Hva er deres favorittmat? Gjerne kom med flere, alle forslag tas opp med han og prøves! Deeeesperat på utkikk etter noe nytt! Takk
brownbrown Skrevet 11. februar 2017 #2 Skrevet 11. februar 2017 taco.....pepperbiff og ovnsbakte poteter.....løvbiff og de der pommfriene som er runde namnam.........hjemmelaget pizza.......nachos med karbonadedeig og ost blandet og smeltet
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #3 Skrevet 11. februar 2017 Taco i forskjellige varianter, både med og uten kjøtt, hjemmelagde lakseburgere i hjemmebakt brød med kålsalat, kylling bakt i ovn med sitron og honning, pasta med avokado og ostesaus, chiligryte i slowcookeren... Anonymkode: ef619...098
kflu Skrevet 11. februar 2017 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2017 5 minutter siden, brownbrown skrev: taco.....pepperbiff og ovnsbakte poteter.....løvbiff og de der pommfriene som er runde namnam.........hjemmelaget pizza.......nachos med karbonadedeig og ost blandet og smeltet De pomfriballene er så god! Takk skal du ha! Nachos er favoritten hans !
kflu Skrevet 11. februar 2017 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Taco i forskjellige varianter, både med og uten kjøtt, hjemmelagde lakseburgere i hjemmebakt brød med kålsalat, kylling bakt i ovn med sitron og honning, pasta med avokado og ostesaus, chiligryte i slowcookeren... Anonymkode: ef619...098 Gode tips! Er notert ned! Takk skal du ha :-D
Gjest Skrevet 11. februar 2017 #6 Skrevet 11. februar 2017 Jeg er veldig glad i mat. Men taco, nei... Favorittmaten min er sashimi av laks og kamskjell. Lettstekt tuna med sesamfrø. Blåskjell. Kreps. En vidunderlig mørnet entrecote som er stekt rå og hvilt i 30 minutter. Servert med bakt potet og asparges Ravioli med sopp og spinat. Masse parmesan og førsteklasses olivenolje. Og selvsagt urter! Brandade. Potetmos og klippfisk. Comfort food. Sticky asian chicken. Servert med ris.
Anoia Skrevet 11. februar 2017 #7 Skrevet 11. februar 2017 Nøtter i middagsmat er undervurdert! Stekt kylling med hakkede cashew- og peanøtter og kanskje litt tranebær, f.eks. Mmmm Og nå om dagen oppfordres det veldig til å kjøpe og spise høne. Hønsefrikassé er snadder! Både oksehalegryte og viltskavgryte er også blant mine favoritter. Evt grønnsaker kan raspes i stedet for å hakkes. Da blir bitene bittesmå og setter god smak uten å være overveldende og ha rar konsistens.
kflu Skrevet 11. februar 2017 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2017 8 minutter siden, Surfrukt skrev: Jeg er veldig glad i mat. Men taco, nei... Favorittmaten min er sashimi av laks og kamskjell. Lettstekt tuna med sesamfrø. Blåskjell. Kreps. En vidunderlig mørnet entrecote som er stekt rå og hvilt i 30 minutter. Servert med bakt potet og asparges Ravioli med sopp og spinat. Masse parmesan og førsteklasses olivenolje. Og selvsagt urter! Brandade. Potetmos og klippfisk. Comfort food. Sticky asian chicken. Servert med ris. Åh! Kjenner jeg blir suuuulten! Takk for tips :-)
kflu Skrevet 11. februar 2017 Forfatter #9 Skrevet 11. februar 2017 8 minutter siden, Anoia skrev: Nøtter i middagsmat er undervurdert! Stekt kylling med hakkede cashew- og peanøtter og kanskje litt tranebær, f.eks. Mmmm Og nå om dagen oppfordres det veldig til å kjøpe og spise høne. Hønsefrikassé er snadder! Både oksehalegryte og viltskavgryte er også blant mine favoritter. Evt grønnsaker kan raspes i stedet for å hakkes. Da blir bitene bittesmå og setter god smak uten å være overveldende og ha rar konsistens. Fantastisk! Takker for tips er helt enig, nøtter er undervurdert!
Gjest Skrevet 11. februar 2017 #10 Skrevet 11. februar 2017 9 minutter siden, kflu skrev: Åh! Kjenner jeg blir suuuulten! Takk for tips :-) Glad for å hjelpe
Gjest Supersol Skrevet 11. februar 2017 #11 Skrevet 11. februar 2017 Tikka masala og butter chiken med nanbrød fra Mother India. Pepperbiff med bearnaisesaus ifra Toro, bakt potet og frisk salat med olivenolje og presset sitron. Taco med sterk salsa, guacamole og rømme. Ordentelig Coca Cola med sukker i ved siden av.
Gjest Supersol Skrevet 11. februar 2017 #12 Skrevet 11. februar 2017 Tikka masala og butter chiken med nanbrød fra Mother India. Pepperbiff med bearnaisesaus ifra Toro, bakt potet og frisk salat med olivenolje og presset sitron. Taco med sterk salsa, guacamole og rømme. Ordentelig Coca Cola med sukker i ved siden av. * butter chicken* skulle det stå.
Miklo Velka Skrevet 11. februar 2017 #13 Skrevet 11. februar 2017 -Grillet laks med hvitvin og lime, servert med mangosalat og potet. -Helstekt ytrefilet av okse, skjært i skiver, og servert med ovnsstekte potetskiver stekt i muffinsform, med blomkålpuré, en halv maiskolbe, og hjemmelaget pepper- eller rødvinssaus. -Langtidsstekt lammelår, med hjemmelaget lammesaus, gulrøtter og poteter som er stekt sammens med lammelåret. -Hjemmelaget tradisjonelle kjøttkaker, med brunsaus, erterstuing og potet. -Reinsdyrskav, med hjemmelaget viltsaus, potetmos, gulrøtter og erter. -Helstekt reinsdyrstek, med hjemmelaget vilt-/brunsaus, rosenkål, gulrøtter, ovnsstekte poteter, kastanjepuré -Kjøttkaker av elg og rein, med hjemmelaget viltsaus, gulrøtter, rosenkål. -Taco. -Kalkun med rosenkål, gulrøtter og hjemmelaget fløtesaus. -Pinnekjøtt med hjemmelaget kålrabistappe. -Ribbe med julepølse, medisterkake, brunsaus og potet. -Hjemmelaget hamburger av lam. -Hjemmelaget hamburger av rein. -Lammeboggryte med brun-/provencesaus, gulrøtter, broccoli, blomkål og potet. Og til dessert: -Hjemmelaget vaniljeis, med friske bær. -Hjemmelaget karamellpudding. -Mandelkjernepudding med bringebærsaus og friske bær. -Friske bær med hjemmelaget vaniljesaus Og mye av alt dette har jeg i kjøleskap eller fryser akkurat nå. Mangler bare noen å lage det for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå