monja Skrevet 9. desember 2004 #1 Skrevet 9. desember 2004 Hørte på nyhetene i morges at Lidl ansatte må jobbe helt til klokka 17 på julaften :o Trodde det var vanlig at butikkene stengte klokka 13 den dagen jeg. Og er det noen ute og handler mat klokka 17? :klø:
LilleBille Skrevet 9. desember 2004 #2 Skrevet 9. desember 2004 Butikkene skal være stengt fra kl. 1600 .. og det gjør Lidl.. det er bare det at de ansatte ikke får gå før kl. 1700.. Kan vel ikke si at dette forundret så veldig mye.. med tankte på "mens"pannebånd og andre morsomme utspill.
Gjest gjest1 Skrevet 9. desember 2004 #3 Skrevet 9. desember 2004 Synes det er ganske unødvendig. Synes igrunn de kunne stenge kl 13 som de fleste andre, og om de på død og liv "må" holde åpent til kl 16 så burde de ansatte i det minste få komme seg avgårde så fort som mulig etter stengetid. Hva i all verden skal de gjøre mellom kl 16 og 17? Blir helt tullete om folk blir satt til å rydde hyller o.l. på en slik dag.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #4 Skrevet 9. desember 2004 Lidl tror antagelig at de kan tjene endel på å være de eneste som har åpent så lenge, noe vi kan motbevise med å ikke handle der etter 1300. Det er også første året de er her i landet, slik at hvis inntjeningen går dårlig så blir antagelig ikke dette å skje neste jul (de ansatte er jo også dyrere etter kl.12 denne dagen).
Gjest Valhalla Skrevet 9. desember 2004 #5 Skrevet 9. desember 2004 Jeg kunne godt tenke meg å jobbe litt lenger siden jeg ikke feirer jul, og det er mange med meg.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #6 Skrevet 9. desember 2004 Jeg kunne godt tenke meg å jobbe litt lenger siden jeg ikke feirer jul, og det er mange med meg. Det virker praktisk å leie inn slike som deg for de 2-3 siste timene på juleaften.
Furstina Skrevet 9. desember 2004 #7 Skrevet 9. desember 2004 Jag läste om ett svenskt städföretag som sökte nya medarbetare. De såg gärna anställda med utländsk bakgrund eftersom erfarenheten visat att till exempel muslimerna (eller jehovas vittnen) inte firade jul och påsk och att det underlättade för företagets planering att ha en mångkultruell personal. Olika seder - olika önskemål och krav på ledighet och lättare för företaget att göra sina kunder och anställda nöjda.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #8 Skrevet 9. desember 2004 Hvis Hitler hadde drevet en dagligvarekjede ville han sannsynligvis drevet den på samme måte som Lidl gjør. Snakk om å skyte seg selv i foten.
Arkana Skrevet 9. desember 2004 #10 Skrevet 9. desember 2004 Jeg skjønner ikke hva de sutrer for. Alle som jobber innen helsevesenet, politi, brann osv må da jobbe ike bare til kl 17 men hele julaften. Det er jo aldeles grusomt av en matbutikk å holde åpent 3 timer lengre enn de andre butikkene.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #11 Skrevet 9. desember 2004 Jeg skjønner ikke hva de sutrer for. Alle som jobber innen helsevesenet' date= politi, brann osv må da jobbe ike bare til kl 17 men hele julaften. Det er jo aldeles grusomt av en matbutikk å holde åpent 3 timer lengre enn de andre butikkene. Der sa du det. Folk må da forstå at åpne butikker er minst like viktig som helsevesen og brannvesen på vakt.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #13 Skrevet 9. desember 2004 Jeg skjønner ikke hva de sutrer for. Alle som jobber innen helsevesenet' date= politi, brann osv må da jobbe ike bare til kl 17 men hele julaften. Det er jo aldeles grusomt av en matbutikk å holde åpent 3 timer lengre enn de andre butikkene. Elendig sammenligningsgrunnlag Arkana
Arkana Skrevet 9. desember 2004 #14 Skrevet 9. desember 2004 Det var ikke ment som en sammenligning mellom sykehus og butikker. De fikk det til å høres ut som de er de eneste som må jobbe til 17 (som ikke er spesielt sent) på en julaften, som om det er verdens undergang. Greit nok at det er fint å få gå tidlig på julaften, jeg ville nok heller ikke likt å jobbe til 17, men jeg synes de har overdrevet hvor fælt dette er.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #15 Skrevet 9. desember 2004 Nå må de jo ikke jobbe til 17.00 da. Men til 14.00...
Gjest Ninakanin Skrevet 9. desember 2004 #16 Skrevet 9. desember 2004 Jeg jobber i kiosk, vi skal ha DØGNÅPENT!!!!! Stakar tulling som må jobbe på kvelden og natten på JULAFTEN!! Dritt.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #17 Skrevet 9. desember 2004 Det er veldig sent å måtte jobbe til kl. 17 på Julaften.
Gjest gjest1 Skrevet 9. desember 2004 #18 Skrevet 9. desember 2004 Jeg synes det er helt greit at de reagerer jeg. Jobber en på sykehus/politistasjon ol. vet en at en må jobbe om kvelden julaften ved X antall års mellomrom. Dette er noe en ikke regner med når en jobber i butikk. Skulle jeg ha gått glipp av julemiddagen skulle det nå hvertfall vært fordi jeg måtte gjøre en viktig jobb. Ikke å sitte å glo i veggen på Lidl. Kan aldri tenke meg at det er spesielt mange kunder der om ettermiddagen på julaften. Det blir så utrolig meningsløst
Gjest Valhalla Skrevet 9. desember 2004 #19 Skrevet 9. desember 2004 Det er oppsiktsvekkende hvordan rema, rimi og de andre kjedene har lykkes med å sverte Lidl. Så mange som går rett på og nærmest hater kjeden. Media slenger seg også på mens eierne av de andre kjeden gnir seg i hendene. Kjøp mat der det er billig, ikke la dere lede.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #20 Skrevet 9. desember 2004 Skulle jeg ha gått glipp av julemiddagen skulle det nå hvertfall vært fordi jeg måtte gjøre en viktig jobb. Ikke å sitte å glo i veggen på Lidl. Kan aldri tenke meg at det er spesielt mange kunder der om ettermiddagen på julaften. Det blir så utrolig meningsløst Jeg er helt enig. Jeg har jobbet på Julaften mange ganger men det er fordi jobben har vært viktig. Å sitte i kassa på en helt tom matbutikk er meningsløst. Hvis folk har glemt å kjøpe fløte eller andre småting som må skaffes i all hast kan de dra til en bensinstasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå