Gå til innhold

Flyet var forsinket i 3 timer..- Flyselskapet nekter å betale erstatning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så frustrert..er student og har dårlig råd. Reiste på en strekning under 1500km og fikk beskjed om (mens vi satt p flyet!!) at vi måtte vente i 2 timer og 55 minutter fordi det var forsinkelse. Ved tre timer får man kompensasjon...

Problemet mitt var at jeg ble nødt til å ta taxi (1400 kr) fra flyplassen da TOG og buss ikke gikk lenger..

har jeg ingen rettigheter?

Vi fikk ikke engang mat..fikk servert gratis drikke.

Har lest på forbrukerrådets sider om at grensen er på 3 timer..men altså 2 timer og 55 (egentlig 57-58)min faller altså under!!!:(

synes det er vanskelig å se om jeg faktisk har rett til å få taxi dekket? Flyselskapet var ikke noe behjelpelige med svar.

Anonymkode: 65bae...3a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 timer er tre timer, punktum. Loven kan ikke tøyes til din fordel. 

Har du reiseforsikring eller har betalt mer enn 50 % av reisen med kredittkort, så kan du muligens ha rettigheter der mht. Taxiregningen. 

Anonymkode: eb560...3f6

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du ha gratis mat? Mat må man ha uansett hva man gjør eller hvor man er. Når 3 timer er regelen kommen du ingen vei med å ha vært forsiket i 2 t og 55 min.

Anonymkode: dea53...e5a

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner det, synes bare det er sleipt at det reiste noen minutter før. Vi burde hvertfall fått tilbud om noe å spise. Og det er jo veldig kjipt når det kommer til transport da det var så sent på kvelden. Er litt uklart om de skal dekke transport eller ikke når det gjelder slike situasjoner..

Jeg betalte dessverre ikke med kredittkort, men har egen reiseforsikring.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden skal du ha gratis mat? Mat må man ha uansett hva man gjør eller hvor man er. Når 3 timer er regelen kommen du ingen vei med å ha vært forsiket i 2 t og 55 min.

det står på forbrukerrådets sider at man har krav på matbong når flyet er forsinket i over to timer og opptill 1500km.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

det står på forbrukerrådets sider at man har krav på matbong når flyet er forsinket i over to timer og opptill 1500km.

hmm..det var en meningsløs regel.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hmm..det var en meningsløs regel.

fordi?? Synes den regelen er passende. Da har man vært på flyplassen i ganske mange unødvendige timer. Man kunne vært hjemme og spist ett måltid der. Tre timer EKSTRA  er ganske lenge sittende på ett flysete når man egentlig har regnet med 1,5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...