Gå til innhold

Hvordan få seg en kompis/mannlig venn når man selv er kvinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg en guttevenn! Hvorfor? Fordi man aldri får nok venner, og jeg tror han har noe annet å tilføye enn mine kvinnelige venner.  Så, hvordan finner man seg en slik venn? Når man bare har kvinnelige venner, mest kvinner i familien og jobber i et kvinnedominert yrke? Ikke har jeg noen typiske maskuline interesser heller, om det er noe som heter det. Jeg har lite erfaring med å være kompis for en mann, og vet rett og slett ikke hvordan jeg kan danne dette vennskapet. Det funker vel ikke å bli kjent med noen på byen? Vil jo ikke villede en fyr til å tro at jeg legger an på han heller.. Er selv en god og lojal venn for mine venninner, og er ganske sikker på at jeg har noe å tilføye andre veien også. Så, Kvinneguiden, hvordan skal jeg gå frem for å skaffe meg dette vennskapet? 

Anonymkode: 0c72b...210

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager vil du ha det? Du vet at alle menn, uten unntak, før eller siden vil prøve å stikke den skitne penisen sin inn i deg.

Det går ikke. Bare hør på alle de bitre erfaringene kvinner overalt forteller om.  Mannen de aldri trodde skulle finne på noe sånt, han som var så annerledes. Nei surprise surprise, også han prøvde seg før eller siden.

Anonymkode: c3ac5...49a

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker meg en guttevenn! Hvorfor? Fordi man aldri får nok venner, og jeg tror han har noe annet å tilføye enn mine kvinnelige venner.  Så, hvordan finner man seg en slik venn? Når man bare har kvinnelige venner, mest kvinner i familien og jobber i et kvinnedominert yrke? Ikke har jeg noen typiske maskuline interesser heller, om det er noe som heter det. Jeg har lite erfaring med å være kompis for en mann, og vet rett og slett ikke hvordan jeg kan danne dette vennskapet. Det funker vel ikke å bli kjent med noen på byen? Vil jo ikke villede en fyr til å tro at jeg legger an på han heller.. Er selv en god og lojal venn for mine venninner, og er ganske sikker på at jeg har noe å tilføye andre veien også. Så, Kvinneguiden, hvordan skal jeg gå frem for å skaffe meg dette vennskapet? 

Anonymkode: 0c72b...210

Gå på bar for homoseksuelle og få en homofil mannlig venn? :)

Anonymkode: 108ef...7ba

• Liker 2
Skrevet

Jeg har blitt kjent med mine kvinnelige venner via interesser, og det er kun der jeg har funnet ekte vennskap som ikke har basert seg på noe mer fra start av (eller senere). Så det er mitt tips. 

De som en av oss har hatt mer enn vennskap i tankene har jeg kuttet ut da. Slike vennskap har jeg dårlig erfaring med, så viktig å være ærlig fra start og finne de som takler venner av begge kjønn (og har evt en kjæreste som godtar det). Jeg gidder ikke ha damer rundt meg som håper på noe som aldri kan skje, eller være den som henger rundt noen jeg liker som ikke har interesse av meg. 

Anonymkode: 751b5...7e1

Skrevet

Jeg har bare guttevenner fordi jeg vet hvordan jeg oppfører meg blant dem. Det er flaut til tider, men å streve med å få innpass hos jenter når jeg er for ulik ser jeg ikke poenget med. Selvsagt håper jo jeg at jeg kan bli kjent med ei jente som jeg faktisk kan bli god venn med, men å lete gidder jeg ikke.

Beklager at innleggetmitt virker veldig steriotypisk, men det er min erfaring.

Anonymkode: 63058...260

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv, men min erfaring er at alle menn (bortsett fra de homofile) kun er ute etter en ting når de inngår et vennskap med en kvinne, men jeg kan jo ha vært uheldig :P 

Skrevet

Jeg har møtt mine mannlige kompiser gjennom jobb. De jeg har møtt gjennom trening osv blir langt mer perifere, og da prates vi kun når vi møtes på treningsstudioet.

Ellers forstår jeg ikke helt hvorfor du ønsker en mannlig venn, om du ikke tenker at du har noen interesser som en mannlig venn vil dele med deg?

Det jeg deler med mine mannlige venner er en nerdeinteresse rundt jobben vi var, og så er vi aktive i bedriftsidrettslaget. Vi snakker om trening, damer og alskens, men det er de felles interessene som er grunnlaget for vennskapet.

Skrevet

Jeg har fått mine mannlige venner, da vi har datet, og funnet ut, at vi har det veldig gøy sammen, men vi har ikke kjemi. Men, ingen av de vennskapene har holdt. For jo nærmere vi kommer hverandre, jo mer vil de pule. Og det er bare pule de vil og. For en av de falt jeg for, og ja han ville gjerne pule meg, men ville ikke bli kjæresten min. Så selv om jeg kommer best overens med menn, så har jeg dårlig erfaring med å være venner med de.

Anonymkode: ae875...00c

Skrevet

Det kan selvfølgelig være at en mannlig venn har noe annet å tilføye deg, enn kvinnelige venner, men det er ikke sikkert at du får så mye ut av det allikevel. Dersom du ikke allerede typisk har god kjemi med menn, så ser det jo litt dårlig ut. Jeg er selv den jenta som alltid har vært del av en kompisgjeng, og flere av mine nærmeste venner er menn. Det faller meg ganske naturlig, fordi jeg er litt maskulin i oppførselen selv, og har interesser som musikk, gaming, bil, båt osv. Kommer alltid i snakk med flere menn på fest, enn jenter, mye fordi mennene har andre baktanker, men vi ender alltid opp med interessante samtaler for det om. Så jeg har klart å skaffe meg kompiser på fest. Men jeg anbefaler nok mest å prøve å finne en kompis gjennom felles interesse, eller et sted hvor man blir kjent i en ganske ''chill'' setting, som sammen med felles venner eller på arbeid.  

Når det kommer til diskusjonen om hvorvidt menn og kvinner ''bare'' kan være venner, så orker jeg ikke debattere noe mer ut over det enn at du må være påpasselig med hvordan du legger deg selv frem for en fremmed mann. Jeg sier rett ut at jeg har kjæreste, slik at det ikke blir misforståelser. 

Anonymkode: 57ad2...e82

Skrevet

dra på homse bar!:D haha beste ideen faktisk, eller få deg en hobby og gjennom der kan man få venner, gjerne noe kreativt. kreative folk opplever jeg som  mindre dømmende og mer laid back, men hvor gammel er du? litt viktig de og:D  

• Liker 1
Skrevet
På 11.2.2017 den 1.24, KillerKitty skrev:

Jeg kan bare snakke for meg selv, men min erfaring er at alle menn (bortsett fra de homofile) kun er ute etter en ting når de inngår et vennskap med en kvinne, men jeg kan jo ha vært uheldig :P 

Det stemmer nok at hvis man er en noenlunde attraktiv kvinne i det minste, så vil de mannlige vennene med all sannsynlighet ønske å pule. De vil nok ikke gjøre det så tydelig, men hvis man tilbyr så vil de svare ja.

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, jabx skrev:

Det stemmer nok at hvis man er en noenlunde attraktiv kvinne i det minste, så vil de mannlige vennene med all sannsynlighet ønske å pule. De vil nok ikke gjøre det så tydelig, men hvis man tilbyr så vil de svare ja.

Men hvorfor liksom? Er det verdt å ødelegge et vennskap, kun for å ligge med noen? Jeg er så lei av at ingen menn jeg kjenner kan behandle meg som et vanlig individ. Jeg er mer enn bare en jente. Jeg er en person og 

Skrevet

Mine mannlige venner (godt gifte sådan de fleste av dem) har jeg møtt i jobb.

Lik humor og det å jobbe sammen, både på positive hendelser og gjennom hendelser som ikke er positive, har vel gitt oss en felles plattform som vi alle står stødig på. Vi liker hverandre som mennesker og har utviklet vennskapsforhold som er bunn solide og trygge. Så trygge at vi bokstavelig talt går gjennom ild og vann sammen.

Anonymkode: 73b53...500

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, KillerKitty skrev:

Men hvorfor liksom? Er det verdt å ødelegge et vennskap, kun for å ligge med noen? Jeg er så lei av at ingen menn jeg kjenner kan behandle meg som et vanlig individ. Jeg er mer enn bare en jente. Jeg er en person og 

Dette problemet her forsvinner helt når du bikker trettifem år. Slapp av. Det varer ikke evig denne forbannelsen her.

Skrevet
12 minutter siden, waco skrev:

Dette problemet her forsvinner helt når du bikker trettifem år. Slapp av. Det varer ikke evig denne forbannelsen her.

12 år med ensomhet igjen da 

Skrevet
4 timer siden, KillerKitty skrev:

Det er jo ikke fordi menn har lyst til å være slik. Det er bare slik menn er.

Og så ille er det jo ikke. Selv om man ikke hadde sagt nei til å pule noen så betyr jo ikke det at man ikke kan behandle dem skikkelig og som et vanlig individ.

Men hvis du virkelig vil unngå dette så gjør du deg bare mindre attraktiv.

Skrevet
2 timer siden, waco skrev:

Dette problemet her forsvinner helt når du bikker trettifem år.

Det er slett ikke sikkert. En attraktiv 35-åring vil være i samme situasjon.

Skrevet

At man kunne tenke seg å pule noen utelukker jo ikke at man kan se på noen som en person og et individ.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...