super-s Skrevet 10. februar 2017 #1 Skrevet 10. februar 2017 Jeg spør av ren nysgjerrighet. Jeg har ikke barn selv, og har selv aldri hatt noe modellpotensiale. Jeg så en dokumentar om supermodeller i går, og begynte å tenke på hva jeg ville gjort dersom min datter på 15 hadde blitt "oppdaget" og fått tilbud om modelljobb. Jeg tenker at å ta en utdannelse, i alle fall vgs, er viktigere enn alt annet, men samtidig er jeg for å følge drømmer og ta muligheter. Hadde hun hatt en drøm om det så hadde hun vel også begynt å hate meg, hehe. Hva ville du gjort?
omvendt Skrevet 10. februar 2017 #2 Skrevet 10. februar 2017 Ikke etter alt jeg har hørt fra modellvenninnen min og også mtp at så og si alle i slekta har hatt anoreksi eller annen sf. Men samtidig ville jeg ikke ønsket å sabotere mulige opplevelser. Så jeg vet ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #3 Skrevet 10. februar 2017 Ikke latt henne følge den iallfall. Jeg har sett på nært hold hva "modellkarriere" kan gjøre med ungdommer. Vanvittig mye useriøst der ute som kan knekke tenåringer helt. Utdanning først. Om hun virkelig ville følge drømmen når hun ble 18 fikk hun heller jobbe på siden av studiene med det. Det er ekstremt vannvittig få som slår igjennom å kan livnære seg på det, så hun hadde nok fort gått lei. Anonymkode: e07e8...e83 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #4 Skrevet 10. februar 2017 Nei nei nei!. Modellbransjen er ekstremt mysogynistisk. Seksuelt misbruk og utilbørlig seksuelt press og voldtekt florerer. "Fester" er ikke annet en sexorgier for priviligerte menn som vet hva de kan forlange og ta for seg. Bare det faktum at de fleste beslutningstakere i bransjen er menn, mens "varen" er unge jenter bør få alle varsellamper til lyse blodrødt. I tillegg kommer kroppspress, dårlig betaling og ensomhet og beinhard "konkurranse", eller sosial dumping som det også heter, på toppen. Anonymkode: af068...f8a
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #5 Skrevet 10. februar 2017 Spør hvordan 15-16 åringen min er. Har hun bena på jorden eller en drømmer, er hun fornuftig eller lar hun seg lede, har hun integritet og selvsikkerhet eller er HiN usikker og utrygg, disiplinert og glad i skolearbeid eller udisiplinert og ikke troendes til å ta utdanning senere osv. Det har jo gått bra m flere norske modeller som Iselin Steiro, Sunniva Stor..., Anette Stai. Koda, de har nok hatt tøffe perioder, men det kan man søren ha på norske skoler og i utelivet her også. Men jeg hadde gjort grundig research på hennes arbeidsgiver og kontakter og holdt tett kontakt. Avtalen ville jo være at hun tok utdannelse siden. Anonymkode: b9f2d...5af
Gjest Axl Rose Skrevet 10. februar 2017 #6 Skrevet 10. februar 2017 Kommer an på. Er det bare vanlig klesmodell så vær så god. Men er det undertøysmodell, eller være syltynn modell så nei ikke faen om hun hadde fått lov.
Gjest GoldenLioness Skrevet 10. februar 2017 #7 Skrevet 10. februar 2017 Om hun hadde sterkt ønske om det og det var snakk om et seriøst byrå med stort potensiale for at det kunne bli et levebrød. Ja. Men jeg hadde sørget for at jeg var manageren og alltid var tilstede og med på alt. Hun skulle blitt beskyttet. Og hun skulle også hatt privatlærer slik at hun fikk en utdannelse selv om hun var på reisefot. Hadde også sørget for at hun hadde blitt fulgt opp av psykolog, men mer som en terapeut som kunne hjelpe henne å sortere tanker og der hun kunne lufte alt av ting og tang siden modellbransjen er tøff. Da er det godt at en proffesjonell kunne veiledet og gitt henne verktøy slik at hun kunne taklet presset på en god måte. Hun skulle selvsagt også i utgangspunktet vært en jente med beina godt plassert på jorden med et godt hode. Hadde jeg sett antydning til spiseforstyrrelser eller andre faretegn så hadde jeg ikke latt henne fortsatte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå