AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #1 Skrevet 10. februar 2017 Igår kl 18 ca, idag kl 06.30 og i kveld kl 19.30-20.15 har det stått en bil rett utfor parkeringsplassen min. De to første gangene en hvit varebil og nå en sølvgrå stasjonsvogn. Alle gangene en mann som sitter inni. Bilen har stått der alt fra 30-45 minutter på tomgang.. nå istad rygget han inn p-plassen min og kjørte tilbake mot byen (vi bor mer landlig til) så snart en person gikk forbi bilen hans.. nå er jeg engstelig og redd!! Er alene med mine barn... bilen har stilt seg på nøyaktig samme plass, så tror ikke det er tilfeldig.... redd jeg har en stalker eller innbruddstyver på fare! Men ville han ha stjålet ville han jo gjort det mens vi var ute av huset? Anonymkode: 8c234...8e5
Gjest Bossa Nova Skrevet 10. februar 2017 #2 Skrevet 10. februar 2017 Vanskelig å si. Kan du høre med noen naboer?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #3 Skrevet 10. februar 2017 Noter ned skiltnummer, på begge bilene. Kommer en av bilene tilbake i morgen, ring politiet. Det kan være tilfeldig at de har vært der i dag (jeg har selv parkert på litt avsides parkeringsplasser for å sende meldinger/snakke i mobiltelefon). Men det er vel ikke så mange grunner som kan forsvare at en av bilene kommer tilbake i morgen. Anonymkode: 633fb...e15 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #4 Skrevet 10. februar 2017 Den er vanskelig. Har du noen som kan være hos deg? Hvis du er veldig bekymret kan du vel alltids ta kontakt med politiet, høres jo litt mistenksomt ut. Anonymkode: 031d5...406
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #5 Skrevet 10. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Noter ned skiltnummer, på begge bilene. Kommer en av bilene tilbake i morgen, ring politiet. Det kan være tilfeldig at de har vært der i dag (jeg har selv parkert på litt avsides parkeringsplasser for å sende meldinger/snakke i mobiltelefon). Men det er vel ikke så mange grunner som kan forsvare at en av bilene kommer tilbake i morgen. Anonymkode: 633fb...e15 2 av bilene var den samme. Den tredje ikke, men kan også være tilfeldig. Men 45 min på tomgang? På nøyaktig samme plass som igår og idag? Merkelig..mulig jeg er paranoid da Anonymkode: 8c234...8e5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #6 Skrevet 10. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2 av bilene var den samme. Den tredje ikke, men kan også være tilfeldig. Men 45 min på tomgang? På nøyaktig samme plass som igår og idag? Merkelig..mulig jeg er paranoid da Anonymkode: 8c234...8e5 Du har ikke et pokestop i nærheten da? Det er den eneste forklaringen jeg har på det utenom det du skriver. Ring politiet om det fortsetter. Anonymkode: 22a4a...893
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #7 Skrevet 10. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke et pokestop i nærheten da? Det er den eneste forklaringen jeg har på det utenom det du skriver. Ring politiet om det fortsetter. Anonymkode: 22a4a...893 Jo det har jeg😊 men stopper folk i 45 min for et spill på mobil? Anonymkode: 8c234...8e5
omvendt Skrevet 10. februar 2017 #8 Skrevet 10. februar 2017 plot twist: De bilene er undercover politi 2
Macro Skrevet 10. februar 2017 #9 Skrevet 10. februar 2017 Er det noen du frykter TS, eller synes du bare greia var snodig?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #10 Skrevet 10. februar 2017 Det er jo ikke ulovlig eller rart å vente på noen i en bil. Det er ikke din oppkjørsel han står i men bortenfor så du skal ikke ta det personlig og frykte det værste. Man kan ikke ringe politi når det ikke er noe lovbrudd. Tenk om noen skulle ringt politiet fordi de mente du var pedofil og så på barn - fordi du hadde en fast benk i parken du pleide å sitte noen timer på hver dag. Gå ut av huset å spør sjåføren da. Ekke noe værre. Det gjorde jeg når en bil stod på tomgang lenge utafor. Anonymkode: 07c0f...630
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #11 Skrevet 10. februar 2017 43 minutter siden, Macro skrev: Er det noen du frykter TS, eller synes du bare greia var snodig? Hehe. Sletta en fyr på tinder for noen uker siden. Han virket noe sjalu og crazy før han overhode traff meg. Men det er det eneste jeg kommer på, blir jo ren spekulasjon! Egentlig er det mest snodig. Skal såklart ikke anmelde uskyldige personer. I fjor hadde nabodamen en fremmed stalker utfor sitt hus flere ganger i uka, en hun aldri hadde møtt.. Er det da rart jeg blir litt bekymret? Jeg er en liten sårbar kvinne i slutten av tjueårene og jeg er alene med barn. Synes bare det hele er litt creepy. Har alliert meg med naboer i tilfelle det skjer igjen, så jeg klarer meg nok bra😊 Anonymkode: 8c234...8e5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #12 Skrevet 10. februar 2017 54 minutter siden, omvendt skrev: plot twist: De bilene er undercover politi Det kan jo være sant😜 er det meg de er ute etter da? Er ganske lovlydig jeg da😊 Anonymkode: 8c234...8e5
omvendt Skrevet 10. februar 2017 #13 Skrevet 10. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan jo være sant😜 er det meg de er ute etter da? Er ganske lovlydig jeg da😊 Anonymkode: 8c234...8e5 kriminelt lovlydig
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #14 Skrevet 10. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo det har jeg😊 men stopper folk i 45 min for et spill på mobil? Anonymkode: 8c234...8e5 Det gjør de så absolutt. Spesielt på steder hvor det ikke er så lett å se at man spiller Mange som synes det er flaut å spille, kanskje enda mer nå som det har gått flere måneder. Hvis du spiller selv så kan du sjekke om det er en lure på pokestoppet. Er det det, så spiller antakeligvis personen(e) i bilen(e) Pokemon Go og ikke tenker på at det ser mistenkelig ut Anonymkode: 22a4a...893
Gjest Coolaid Skrevet 11. februar 2017 #15 Skrevet 11. februar 2017 Ring politiet og oppgi reg nummer på bilen. Forklar at den virker mistenkelig. Så svinger de innom dersom de skulle finne de vurderer det slik. Det du ikke vet er at det kan være andre som også har ringt til politiet om det samme bil andre steder. Politiet kan se ting i sammenheng eller de allerede har sjekket ut vedkommende. Det er ikke farlig å ringe til politiet, de er det for å hjelpe deg.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #16 Skrevet 11. februar 2017 Du kan nok risikere å bli saksøkt 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke ulovlig eller rart å vente på noen i en bil. Det er ikke din oppkjørsel han står i men bortenfor så du skal ikke ta det personlig og frykte det værste. Man kan ikke ringe politi når det ikke er noe lovbrudd. Tenk om noen skulle ringt politiet fordi de mente du var pedofil og så på barn - fordi du hadde en fast benk i parken du pleide å sitte noen timer på hver dag. Gå ut av huset å spør sjåføren da. Ekke noe værre. Det gjorde jeg når en bil stod på tomgang lenge utafor. Anonymkode: 07c0f...630 Må si meg enig i denne. Hvis personen/personene i bilen hendvender seg til deg er det selvsagt noe annet. Eller det er noen du kjenner ifra før så er det selvsagt noe annet. Det står ofte både random biler og folk utenfor der hvor jeg bor. Jeg bor i en by da. Jeg ringer ikke politiet av den grunn med mindre personene kontakter meg på en eller annen måte. Hvis jeg hadde hatt bil og hatt en fast rasteplass hvor det var hus i nærheten med random personer i og noen der hadde ringt politiet angående det så hadde JEG politianmeldt disse for stalking. Blir jo du som stalker hvis du tar bilnummeret for å finne ut hvem det er, setter ut falske rykter osv... Synes du høres minst like creepy ut. Anonymkode: 92b9f...3a3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #17 Skrevet 11. februar 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe. Sletta en fyr på tinder for noen uker siden. Han virket noe sjalu og crazy før han overhode traff meg. Men det er det eneste jeg kommer på, blir jo ren spekulasjon! Egentlig er det mest snodig. Skal såklart ikke anmelde uskyldige personer. I fjor hadde nabodamen en fremmed stalker utfor sitt hus flere ganger i uka, en hun aldri hadde møtt.. Er det da rart jeg blir litt bekymret? Jeg er en liten sårbar kvinne i slutten av tjueårene og jeg er alene med barn. Synes bare det hele er litt creepy. Har alliert meg med naboer i tilfelle det skjer igjen, så jeg klarer meg nok bra😊 Anonymkode: 8c234...8e5 Hvordan vet du at han stalket henne? Ringte han på? Snakket han til henne eller tok kontakt på noen annen måte? Høres lite troverdig ut at både du og naboen har hatt stalkere på besøk. Synes det er trist med sånne innlegg da dette faktisk kan svekke troverdigheten til folk som virkelig er utsatt for stalking. Anonymkode: 92b9f...3a3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #18 Skrevet 11. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at han stalket henne? Ringte han på? Snakket han til henne eller tok kontakt på noen annen måte? Høres lite troverdig ut at både du og naboen har hatt stalkere på besøk. Synes det er trist med sånne innlegg da dette faktisk kan svekke troverdigheten til folk som virkelig er utsatt for stalking. Anonymkode: 92b9f...3a3 Han kjørte opp til huset hennes daglig og ventet der til hun kom hjem for så å kjøre igjen.. vet ikke hva du kaller det! Men det er ikke normalt akkurat? Anonymkode: 8c234...8e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå