AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #1 Skrevet 10. februar 2017 Jeg skulle logge meg inn på hotmailen min en dag, og fikk beskjed om at noen andre hadde fått tilgang til kontoen min og at jeg må gjenopprette kontoen for å få tilgang. Da måtte jeg få tilsendt et nytt passord/kode til en annen adresse, taste inn dette og svare på en del spørsmål. Etter å ha tastet kode, så jeg på første side at jeg skulle bl.a. taste inn navn og personnummer. Det hele så legitimt ut, med riktig norsk og microsoft sin logo. Men jeg stusser på at de vil ha personnummeret mitt. Jeg tastet ikke inn disse opplysningene, da jeg ble veldig usikker. Kan dette være et svindelforsøk? Eller er det flere her som har fått denne meldingen? Jeg får jo ikke tilgang til eposten min sånn som det er nå, så skulle gjerne løst dette. Noen som vet? Anonymkode: 9912a...898
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #2 Skrevet 10. februar 2017 100% svindelforsøk ja. Anonymkode: f86d0...fe8 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #3 Skrevet 10. februar 2017 IKKE oppgi personnummeret ditt. Jeg ville heller prøvd å ringe Microsoft og spørre dem. De har kontaktinfo her: https://www.microsoftstore.com/store/mseea/no_NO/DisplayHelpContactUsPage/ Anonymkode: e98f0...438 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 10. februar 2017 #4 Skrevet 10. februar 2017 Garantert svindel . Microsoft ville aldri ha spurt om navn og personnummer.
JackIost Skrevet 10. februar 2017 #5 Skrevet 10. februar 2017 Denne tråden gjør at man forstår hvorfor denne svindelmetoden eksisterer, de fleste vil nok umiddelbart skjønne at det er tull/svindel, men ikke alle Samme opplegg er det med Nigeriabrev og lignende
applestories Skrevet 10. februar 2017 #6 Skrevet 10. februar 2017 5 minutter siden, JackIost skrev: Denne tråden gjør at man forstår hvorfor denne svindelmetoden eksisterer, de fleste vil nok umiddelbart skjønne at det er tull/svindel, men ikke alle Samme opplegg er det med Nigeriabrev og lignende Forskjellen her er vel at TS faktisk var inne på de ekte hotmail-sidene. Dersom det var tilfelle, jeg trodde ikke hotmail eksisterte lenger, jeg..
JackIost Skrevet 10. februar 2017 #7 Skrevet 10. februar 2017 7 minutter siden, applestories skrev: Forskjellen her er vel at TS faktisk var inne på de ekte hotmail-sidene. Dersom det var tilfelle, jeg trodde ikke hotmail eksisterte lenger, jeg.. Jeg har Hotmail, hatt samme konto siden 1998
applestories Skrevet 10. februar 2017 #8 Skrevet 10. februar 2017 1 minutt siden, JackIost skrev: Jeg har Hotmail, hatt samme konto siden 1998 Ja, det er jo forsåvidt hotmail selv om de kaller det "Outlook mail" nå. Se der, 149 nye eposter. Da vet du kanskje om det finnes noen muligheter for å finne igjen MSN-kontaktene mine som forsvant nærmest over natten da MSN la ned, gikk over til et eller annet som ble Skype og hvem vet hva de gjør i dag. Mistet folk jeg hadde "kjent" i ti år da MSN forsvant...
JackIost Skrevet 10. februar 2017 #9 Skrevet 10. februar 2017 10 minutter siden, applestories skrev: Ja, det er jo forsåvidt hotmail selv om de kaller det "Outlook mail" nå. Se der, 149 nye eposter. Da vet du kanskje om det finnes noen muligheter for å finne igjen MSN-kontaktene mine som forsvant nærmest over natten da MSN la ned, gikk over til et eller annet som ble Skype og hvem vet hva de gjør i dag. Mistet folk jeg hadde "kjent" i ti år da MSN forsvant... Nei, dessverre, men går nok an, sikkert noe man kan finne ut gjennom litt googling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå