Gå til innhold

Redd... brukt fiktiv ID på chat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i en måned tid brukt et fiktivt navn og "liv" på en chat. Chatta mye med samme mann, og han begynte til slutt å lure på hvem jeg var. Jeg fortalte til slutt mitt riktige navnet og boplass. Da ble han agressiv, og sa jeg var ekkel. Vi har utvekslet div bilder og video som ikke egner seg her... nå er jeg livredd... for at han skal finne meg eller anmelde meg for å beskytte familien sin. Hva skal jeg gjøre. Ligger og skelver her nå. 

Anonymkode: da693...26b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal han beskytte familien sin?

• Liker 1
Skrevet

Han har små barn... og verner veldig om privatlivet sitt

Skrevet

Hva har din ekte indentitet og gjøre med å beskytte privatlivet hans?

Anonymkode: e1561...cb8

• Liker 6
Skrevet

Han har sendt meg en del bilder og jeg tror han er redd jeg skal bruke det mot han på en måte. Har sendt bilder jeg også så ville aldri funnet på å misbruke hans

Skrevet

Nå er jeg bare livredd kan han finne ut hvem jeg er (vet bare fornavn) og politianmelde meg eller spnt

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i en måned tid brukt et fiktivt navn og "liv" på en chat. Chatta mye med samme mann, og han begynte til slutt å lure på hvem jeg var. Jeg fortalte til slutt mitt riktige navnet og boplass. Da ble han agressiv, og sa jeg var ekkel. Vi har utvekslet div bilder og video som ikke egner seg her... nå er jeg livredd... for at han skal finne meg eller anmelde meg for å beskytte familien sin. Hva skal jeg gjøre. Ligger og skelver her nå. 

Har du hans ordentlige navn og bostedsadresse da?

Anonymkode: 686ca...fe2

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg bare livredd kan han finne ut hvem jeg er (vet bare fornavn) og politianmelde meg eller spnt

Ok. Han vet kun fornavnet ditt og ikke adressen?

Ikke fortell han noe mer om deg.

• Liker 3
Skrevet

Avbryt kontakten med han.

Om han skriver til deg: Ikke svar, men ta vare på det som han skriver i tilfelle han kommer med trusler m.m., slik at du kan vise det til Politiet.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skulle han politianmelde deg for?

Har du gjort noe straffbart?

• Liker 8
Skrevet

Nå som du har sett en aggressiv side av han og du er redd for han bør du kutte kontakten med han helt. Det er ikke ulovlig å lyve på nettet om fornavnet sitt eller bosted, og det å bli politianmeldt er heller ikke farlig i seg selv. Når han er så redd for familielivet sitt ville han uansett aldri ha levert anmeldelse på deg (ikke ser jeg hvorfor han skulle gjøre det heller). Har du gjort noe galt da? 

Anonymkode: 0139b...e6c

• Liker 3
Skrevet

Jesus, slapp av litt da! Hvis han skriver at han synes du er ekkel, så er han vel heller ikke interessert mer.

Anonymkode: 6653f...860

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor syntes han du var ekkel?

Anonymkode: 1e809...1e0

Gjest Sugemerke
Skrevet

Kutt kontakten tvert. Logg av nett og stikk hodet ut i frisk luft. La han innse at folk ikke alltid er den de utgir seg for på nett. En lærdom til dere begge dette.

Skrevet

Jeg har logga meg av alle nettsteder vi har hatt kontakt. Før jeg gjorde det så jeg at hab hadde blokert meg der. Jeg vet noe om GAB som få andre vet og tror kanskje det er grunnen. Han vet kun forbanv og by. 

Skrevet

Har jo mitt eget liv. Dette var liksom kitt krydder i hverdagen...

Skrevet

Og jeg har lært en lekse. Det er sikker. Blir litt redd. 

Skrevet

Hva er GAB? :klo: 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jo mitt eget liv. Dette var liksom kitt krydder i hverdagen...

Tips til neste gang: Behold identiteten for deg selv istedenfor å dikte opp en annen. Det er fullt mulig å være helt anonym, og da har du heller ingenting å være redd for, samtidig som du kan fortsette med "krydderet" ditt. Når du spiller skuespill på nett og den andre er ærlig, så vil det skape en reaksjon når spillet blir avslørt, men du har nok ikke noe å være redd for på ordentlig. Antagelig er han sint fordi han er flau og føler seg lurt, ikke fordi han reelt sett er ute etter å ta deg, men hør på de over her - bryt kontakten og ikke si noe mer om deg selv. 

• Liker 1
Skrevet

Skrivefeil GAB er han 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...