Gå til innhold

Betalt samme regning to ganger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg har klart å betale samme regning for time på poliklinikk to ganger. Jeg har jevnlig time og har nå fått frikort.

Jeg betalte samme regning to ganger, i stedet for den jeg egentlig skulle betale. Spørsmålet er da om jeg trenger å betale den jeg egentlig skulle betale? Hva gjør jeg? Får jeg tilbake de 350 kr jeg betalte for mye? Vet jo at man automatisk får tilbake det man har betalt for mye fra Helfo, men gjelder det og når man har betalt samme regning to ganger?

Det ble litt rotete dette her, men håper noen skjønner :P

Jeg betalte regningen for 1.02 to ganger, i stedet for å betale regningen for 05.02. Trenger jeg da å betale regningen for 05.02? Det er samme poliklinikk og time til samme person.

Anonymkode: 3e67f...f67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring poliklinikken og spør, og be de om å ordne opp i det (tilbakeføre penger til deg), og at du betaler den nye regningen.

Anonymkode: 2b115...367

• Liker 2
Skrevet

Nei, det trenger du ikke. De ser i sitt system at du har dobbeltbetalt den ene og ikke betalt den andre og regner det mot hverandre. Du kan eventuelt ringe dem for å være på den sikre siden, men du trenger ikke betale noe mer for disse to timene.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!
Jeg har klart å betale samme regning for time på poliklinikk to ganger. Jeg har jevnlig time og har nå fått frikort.

Jeg betalte samme regning to ganger, i stedet for den jeg egentlig skulle betale. Spørsmålet er da om jeg trenger å betale den jeg egentlig skulle betale? Hva gjør jeg? Får jeg tilbake de 350 kr jeg betalte for mye? Vet jo at man automatisk får tilbake det man har betalt for mye fra Helfo, men gjelder det og når man har betalt samme regning to ganger?

Det ble litt rotete dette her, men håper noen skjønner :P

Jeg betalte regningen for 1.02 to ganger, i stedet for å betale regningen for 05.02. Trenger jeg da å betale regningen for 05.02? Det er samme poliklinikk og time til samme person.

Anonymkode: 3e67f...f67

Mest sannsynlig slipper du og det ordner seg slik, men jeg ville tatt en telefon å forhørt meg. Det er jo ulike KID osv kanskje på regningene. 

Anonymkode: 76012...5d6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...