Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Registrerte kortet mitt for 2 dager siden og har brukt det en gang, fikk da rabatt på alle 9 produktene. Hadde 1 plass ledig og valgte i dag å kjøpe noe jeg trengte for å få 20% rabatt på den. Neida, ingen rabatt når jeg bruker kortet, selv om Æ appen sier at den er den 10. og nyeste produktet på listen.

Hva har skjedd?

Endret av FruSmith
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel kjøpe 10 ting samtidig hvis du skal få rett på rabatt på det 10. produktet, regner jeg med

Anonymkode: 3aa8c...86f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må vel kjøpe 10 ting samtidig hvis du skal få rett på rabatt på det 10. produktet, regner jeg med

Anonymkode: 3aa8c...86f

Åhh, trodde det var sånn at man fikk rabatt på de 10 mest kjøpte varene uansett om du velger å kjøpe 1 av de eller 10 på engang.

Anonymkode: 619aa...8ed

Skrevet

Du må kjøpe mer enn en av et produkt for at det skal komme på listen. Unntaket er den første handleturen etter du har registrert deg. 

Anonymkode: c99f1...1e7

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må kjøpe mer enn en av et produkt for at det skal komme på listen. Unntaket er den første handleturen etter du har registrert deg. 

Jeg hadde 1 ledig plass på listen, altså hadde jeg ikke kjøpt mer enn 9 produkter før jeg handlet dette ene produktet.

Skrevet

Det har vært en del ekstrarabatter i det siste men greia er vel at vanligvis får man ikke avslag første gang man kjøper et produkt. Det registreres i appen og så får man rabatt på det nesten gang man kjøper det.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Ardwinna skrev:

Det har vært en del ekstrarabatter i det siste men greia er vel at vanligvis får man ikke avslag første gang man kjøper et produkt. Det registreres i appen og så får man rabatt på det nesten gang man kjøper det.

ok, så da får man ikke rabatt før neste gang da :P ja greit å vite

Anonymkode: 619aa...8ed

Skrevet
2 minutter siden, FruSmith skrev:

Jeg hadde 1 ledig plass på listen, altså hadde jeg ikke kjøpt mer enn 9 produkter før jeg handlet dette ene produktet.

Den første handleturen blir alt registrert, hadde du handlet mer enn 10 varer, hadde de 10 du brukte mest penger på havnet på lista. Neste gang man handler må man kjøpe minst 2 av et produkt for å få det på lista. Kjøper du samme produkt senere, vil det komme på lista etter det.

Skrevet

Får inntrykk av at man må handle ganske mye og ofte på Rema for at dette skal lønne seg mer enn med Trumf/Coop-kort. 

• Liker 5
Skrevet

Åsså er det jo en del man ikke får rabatt på. For eks ulike typer innpakka grønnsaker.

Anonymkode: 92c6e...1c7

Skrevet
23 minutter siden, Meadow skrev:

Får inntrykk av at man må handle ganske mye og ofte på Rema for at dette skal lønne seg mer enn med Trumf/Coop-kort. 

Nja, trikset er vell bare å kjøpe de aller dyreste produktene på rema? F.eks kjøper mange mye melk, 10% rabatt på 12 kr er ikke så mye, men f.eks varer til 100 kr stykket blir litt bedre rabatt. Så om du kjøper 10 varer til tilsammen 1000 kr på rema vil du få 100 kr i rabatt, men kjøper du en korg med mange varer til 1000 kr på rema vil du bare få rabatt på de ti du har kjøpt mest av. Om dette er billige varer som melk, paprika osv med en snittpris på 10 kr per stykk får man bare 10 kr i total rabatt (nå har jeg ikke tatt med grønnsaksrabatten i regnestykket). Så trikset med æ er å velge seg ut 10 dyre varer man kjøper ofte, og bare kjøpe dem, ingenting annet hos rema. 
Trumf og coop er sånn sett enklere, de gir deg 1% (trumf, trippeltrumf/trumkredittkort gir 3%) eller 1-7% (coop, kommer an på hvilket samvirkelag du er medlem i) på hele vogna uansett. Her har jeg heller ikke tatt regnskap for kupongene du får hos coop og meny eller fruktbonus.

En annen ting er at hos rema får du rabatt med en gang, trumf må du logge inn på nettsiden for å føre pengene tilbake til deg selv, coop samler det opp på en konto hvor du får ta det ut neste år. coop krever også ett innskudd for at du skal bli medlem. Hos trumf og æ kan du legge inn bankkortet så det blir registrert automatisk, coop må du ha app eller kort og huske å scanne.

så om du skal være ordentlig utspekulert så har du alle appene/kortene, handler dine ti dyre varer hos rema, tilpasser grønt etter pris og hvor mye du får, og kjøper resten hos kiwi/extra. og så har du alltids sunnhetsbonus hos meny (fisk, kjøtt og grønt = 7%?)

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åsså er det jo en del man ikke får rabatt på. For eks ulike typer innpakka grønnsaker.

Anonymkode: 92c6e...1c7

En del? Alkohol, spill, medisiner og ferdigvaskede grønnsaker i pose. Ikke akkurat "en del".

• Liker 2
Skrevet

Ja de har gjort det MYE enklere for folk..😂😂😂😂

Fjas hele apen.  Så du må kjøpe ti ting for å få rabatt? De ti tingene du kjøper mest av😂😂😂

Kuttet ut rema for flere år siden. Bruker kiwi.  Like billig uten app.tjener opp poeng hver gang. Bruker det til påske og jul. Handlet til jul og brukte 1500 kr. Betalte ikke noe. Neste gang blir til påske. Er registrert på visaen, så slipper å tenke på kiwikort

Anonymkode: ef434...51b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har da spart alt fra 20-40 kroner på hver handletur, og det er ikke så komplisert akkurat. Kan ikke se at det står noe om at man må kjøpe 10 ting hver gang man handler. Det har ikke jeg gjort, og har fått rabatt på ting som er på lista og frukt og grønt. Kun første gang at den tok med alt. Det er 10 ting på lista som du får rabatt på, men det vil jo ta litt tid før appen finner ut av alt du handler mest av. Synes det er en veldig grei app jeg.

Du må heller ikke kjøpe mer enn en av hvert produkt pr. handletur, men du må kjøpe det flere ganger for at det skal holde seg på lista. Har ikke brukt appen så lenge, så det er kun noen få produkter som er aktuelle egentlig. Det jevner seg vel ut etter hvert.

Synes folk egentlig er overdrevet negative til appen.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 3
Skrevet
7 timer siden, Meadow skrev:

På trumf har jeg spart opp 1000 kr. Dette er over flere År!  Med Æ har jeg handlet for 2000 kr siden det kom og har spart 300 kr. Litt vanskelig å se hvordan man sparer mer på trumf.

Nå har jeg med vilje handlet de samme tingene med vilje på REMA for å få rabatt. Feks Jarlsbergost koster jo mye, med 20% som det er på Æ nå så er den billigere enn noe tilbud jeg har sett på Jarlsberg i hvertfall.

Handler også på kiwi, men handler 10 på 10 varene mine hos REMA, og det er de dyreste varene jeg handler som er på den lista 

Anonymkode: a567e...191

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fjas hele apen.  Så du må kjøpe ti ting for å få rabatt? De ti tingene du kjøper mest av😂😂😂

Hva med det?

Skrevet

Jeg føler meg litt delt angående Rema sin Æ-app. Det er selvsagt veldig greit å få avslag på det jeg handler ofte, men appen "oppdaterer" seg for hver handletur, og noen ganger faller varer jeg gjerne skulle hatt der ut. Så da har jeg forstått det slik at jeg først må handle den varen en (eller to?) gang til for å få den inn igjen, og deretter få rabatt på den ? Jeg har gitt litt opp. Noen ting handler jeg flere ganger i måneden/uken (rundstykker, lettrømme, roastbiff og laks), så det holder seg stabilt. Så får jeg heller forundre meg over at frosne grønnsaker fortsatt er der til prisen av 12,90, fordi om jeg har handlet det kun to ganger, og det går lang tid imellom.....

Skrevet

Jeg har handlet for cirka 1800 kroner og fått cirka 250 i rabatt med Æ. Det er sannsynligvis ikke noe billigere enn andre butikker, men i og med at REMA er nærbutikken min, vil det være ganske dumt å si nei takk til rabatten når jeg likevel handler der.

Anonymkode: 140f6...75d

• Liker 1
Gjest Sugemerke
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

På trumf har jeg spart opp 1000 kr. Dette er over flere År!  Med Æ har jeg handlet for 2000 kr siden det kom og har spart 300 kr. Litt vanskelig å se hvordan man sparer mer på trumf.

Nå har jeg med vilje handlet de samme tingene med vilje på REMA for å få rabatt. Feks Jarlsbergost koster jo mye, med 20% som det er på Æ nå så er den billigere enn noe tilbud jeg har sett på Jarlsberg i hvertfall.

Handler også på kiwi, men handler 10 på 10 varene mine hos REMA, og det er de dyreste varene jeg handler som er på den lista 

Anonymkode: a567e...191

Nå kjører de jo ville kampanjepriser eller hva man skal kalle det, men med den normale 1% til Trumf har jeg spart 2500 kr de siste årene ser jeg. Det blir vanskelig å sammenligne når Rema kjører rabatten opp til 20% for å vinne kunder og kundene da handler etter rabatt, men vil ikke si at Trumf har vært en dårlig ordning.

Det blir spennende å se når alt roer deg hvilken av rabattordningene man faktisk sparer på. Det blir nok normaltilstander snart.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja de har gjort det MYE enklere for folk..😂😂😂😂

Kuttet ut rema for flere år siden. Bruker kiwi.  Like billig uten app.tjener opp poeng hver gang. Bruker det til påske og jul. Handlet til jul og brukte 1500 kr. Betalte ikke noe. Neste gang blir til påske. Er registrert på visaen, så slipper å tenke på kiwikort

Nei, det må du ikke. Det er ikke avansert, men man må sikkert ha over 20 i IQ for å skjønne det. Om man har en ting på 10-på-10-lista så får man rabatt om man kun kjøper den ene tingen. Det du kjøper på første handletur kommer på lista. Det du kjøper etter første handletur må du kjøpe to ganger før det kommer på lista. 

9 timer siden, MorTil2 skrev:

Jeg føler meg litt delt angående Rema sin Æ-app. Det er selvsagt veldig greit å få avslag på det jeg handler ofte, men appen "oppdaterer" seg for hver handletur, og noen ganger faller varer jeg gjerne skulle hatt der ut. Så da har jeg forstått det slik at jeg først må handle den varen en (eller to?) gang til for å få den inn igjen, og deretter få rabatt på den ? Jeg har gitt litt opp. Noen ting handler jeg flere ganger i måneden/uken (rundstykker, lettrømme, roastbiff og laks), så det holder seg stabilt. Så får jeg heller forundre meg over at frosne grønnsaker fortsatt er der til prisen av 12,90, fordi om jeg har handlet det kun to ganger, og det går lang tid imellom.....

Nei, jeg tror det er sånn at hvis en ting du har kjøpt f.eks. 2 ganger faller ut av lista, så vil den dukke opp igjen om du kjøper den en gang til og totalsummen på de 10 siste handleturene er mer enn varen som er nederst på lista. Hvis du ikke har kjøpt den på 10 handleturer, så vet jeg ikke hva som skjer. Enten så må du kjøpe den to ganger eller så kommer den på lista når summen på varen overskrider nederste vare på lista.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...