Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med å finne igjen dette tegneserieheftet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var liten hadde vi hjemme et tegneseriehefte.

I heftet var det tre historier. (Tror jeg, mulig det bare var to).

Settingen i alle historiene var i norrøn tid.

Den ene historien som jeg husker best er omtrent slik: En mann blir jaget av ulver, så faller han ned i et hull. Han kommer til dødsriket og er der omringet av nydelige, unge jenter. Jentene forteller at de er over hundre år gammel, men at de ikke blir eldre. Mannen finner ut at han kan klare å finne en vei ut av dødsriket og bestemmer seg for å ta med en av de unge jentene som han har forelsket seg i. Veien ut av dødsriket er lang og farefull, men de klarer det til slutt. De er tilbake til den vanlige verden og jenta sovner i fanget til mannen. Da han vokner opp neste morgen ser han bare et mumifisert lik av en eldgammel kvinne i fanget sitt.

Ringer denne fortellingen noen bjeller hos noen? Jeg er desperat etter å få lest disse fortellingene igjen.

Anonymkode: 1ea78...cb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke en tegneserie for barn, forresten (selv om jeg leste den som barn :P), det er ganske detaljerte skildringer av blod, slåssing osv. Og det er ikke en humoristisk tegneserie, det er alvor. Og tegningene er veldig detaljerte og naturtro.

Tegneserien må være gitt ut før 2002, sannsynligvis lenge før det også.

Noen som vet hvor jeg kan lete? Hvem jeg kan spørre?

Skrevet

Ville spurt på Outland hvis du har det i nærheten. De har rimelig peiling på tegneserier.

Anonymkode: 0faf1...d4b

Skrevet

Det kan ikke ha vært et Valhall-hefte?

Anonymkode: 88ac9...8c6

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet (endret)

.

Endret av Den Lille Heksa
Skrevet

Jeg husker historien, vi hadde det heftet da jeg var i tenårene, men husker ikke hva heftet het. Det var på 80-tallet en gang,

Skrevet

Prøv Serieteket (tegneseriebiblioteket) på Deichmanske bibliotek på Grünerløkka. Der kan de sikkert hjelpe deg og har gode søkemuligheter i databasen :)

Skrevet (endret)

Mener jeg husker en scene fra en annen historie i heftet. Var det ikke i dette heftet at en mann ble lenket fast til en stein hvor havet ville drukne han når floa kom inn? Husker ikke hvordan han ble reddet.

Endret av asterix
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Var det Thorgal altså? Trodde jeg tok feil så jeg slettet kommentaren min :P 

Skrevet
58 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Var det Thorgal altså? Trodde jeg tok feil så jeg slettet kommentaren min :P 

Jeg skulle til å spørre hvorfor du slettet det riktige svaret litt tidligere. :P 

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle til å spørre hvorfor du slettet det riktige svaret litt tidligere. :P 

Angst for å ta feil :P 

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
3 timer siden, asterix skrev:

Mener jeg husker en scene fra en annen historie i heftet. Var det ikke i dette heftet at en mann ble lenket fast til en stein hvor havet ville drukne han når floa kom inn? Husker ikke hvordan han ble reddet.

Tror det er også fra Thorgal, mener han ble reddet av en litt sånn skurkeaktig dame fordi hun ville han skulle gjøre henne en tjeneste til gjengjeld.

Skrevet

Det var Thorgal ja! Tusen takk! Har lurt på dette i flere år, prøvd å Google uten hell, løsningen var altså å spørre her. :P Når må jeg bare få skaffet dette heftet

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var Thorgal ja! Tusen takk! Har lurt på dette i flere år, prøvd å Google uten hell, løsningen var altså å spørre her. :P Når må jeg bare få skaffet dette heftet

Historien finnes her, i Thorgal Magnum 01 http://www.tronsmo.no/thorgal

Hefte nr 22 med bare den historien ser ut som det er utsolgt. Ser at det heftet er til salgs brukt på en Dansk side for kr 400 :sjokkbla:

Hender disse albumene finnes brukt på eBay og finn også, og Serieantikvariatet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...