AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #1 Skrevet 10. februar 2017 Også var det dette med omega 3... Spiser ikke fisk. Prøver å få i meg sunt fett, og riktig balanse. Spiser omtrent 100 kalorier av knuste linfrø og 100 kalorier av valnøtter om dagen. Bruker rapsolje til å steke i (men sjelden, liker bedre å koke, bake eller spise rått). Burde dette holde? Har dere andre løsninger? Anonymkode: 4e2a1...2e5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #2 Skrevet 10. februar 2017 Jeg regner med at du vet at marint omega-3 ikke er essensielt, men at du kan spise alle omega-3-fettsyrer. Altså MÅ man ikke spise fisk for å få å dekke behovet av omega-3. Jeg har ikke spist sjømat på 24 år, og til tross for advarsler fra foreldrene mine så har jeg enda ikke fått noen mangelsykdommer. Spiser du fett kjøtt eller innmat? Fett kjøtt og innmat har omega-3, og økologisk har bedre forhold mellom omega-3 og omega-6. Ola Nordmann får i seg nok omega-3, men altfor mye omega-6. Plantekilder har ofte for mye omega-6 i forhold til omega-3. Så du vil sannsynligvis forbedre omega-3 til -6 forholdet mer med å senke omega-6-inntaket enn å øke omega-3-inntaket. Omega-3 er betennelsesdempende mens omega-6 er betennelsesfremmende. Men vi trenger litt omega-6 likevel. Men hvis du skal få i deg omega-3-tilskudd som ikke kommer fra fisk, så kan du kjøpe Udo's Choice på helsekostforretninger. Anonymkode: b8a0f...43e 3
Copycats Skrevet 10. februar 2017 #3 Skrevet 10. februar 2017 Chiafrø, hempfrø, bønner. Evt plantebasert tilskudd fra apotek. 1
Gjest Bifftomat Skrevet 14. februar 2017 #5 Skrevet 14. februar 2017 chiafrø, udo's choise, hempfrø/olje, linfrø, walnøtter.
Gjest Bifftomat Skrevet 14. februar 2017 #6 Skrevet 14. februar 2017 Akkurat nå, Bifftomat skrev: chiafrø, udo's choise, hempfrø/olje, linfrø, walnøtter. Glemte avocado
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå