Gå til innhold

Omega 3 uten fisk eller fiskeolje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Også var det dette med omega 3... Spiser ikke fisk. Prøver å få i meg sunt fett, og riktig balanse. Spiser omtrent 100 kalorier av knuste linfrø og 100 kalorier av valnøtter om dagen. Bruker rapsolje til å steke i (men sjelden, liker bedre å koke, bake eller spise rått). Burde dette holde? Har dere andre løsninger?

Anonymkode: 4e2a1...2e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med at du vet at marint omega-3 ikke er essensielt, men at du kan spise alle omega-3-fettsyrer. Altså MÅ man ikke spise fisk for å få å dekke behovet av omega-3. Jeg har ikke spist sjømat på 24 år, og til tross for advarsler fra foreldrene mine så har jeg enda ikke fått noen mangelsykdommer. :P

Spiser du fett kjøtt eller innmat? Fett kjøtt og innmat har omega-3, og økologisk har bedre forhold mellom omega-3 og omega-6. Ola Nordmann får i seg nok omega-3, men altfor mye omega-6. Plantekilder har ofte for mye omega-6 i forhold til omega-3. Så du vil sannsynligvis forbedre omega-3 til -6 forholdet mer med å senke omega-6-inntaket enn å øke omega-3-inntaket. Omega-3 er betennelsesdempende mens omega-6 er betennelsesfremmende. Men vi trenger litt omega-6 likevel.

Men hvis du skal få i deg omega-3-tilskudd som ikke kommer fra fisk, så kan du kjøpe Udo's Choice på helsekostforretninger.

Anonymkode: b8a0f...43e

• Liker 3
Skrevet

Chiafrø, hempfrø, bønner.  Evt plantebasert tilskudd fra apotek.

• Liker 1
Gjest Bifftomat
Skrevet

chiafrø, udo's choise, hempfrø/olje, linfrø, walnøtter. 

Gjest Bifftomat
Skrevet
Akkurat nå, Bifftomat skrev:

chiafrø, udo's choise, hempfrø/olje, linfrø, walnøtter. 

Glemte avocado

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...