Gå til innhold

GET ellet Canal Digital fiber løsning

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Det har oppstått krig i regionen mellom 2 aktører som har tilbudt pakketilbud på installering av fiber...Telenor / Canal Digital og  annen aktør som har GET...

Det har ofte synt seg at det er bakdeler og fordeler med det meste om tekniske løsninger......Telenor / Canal /Digital tilbyr m.a. gratis dekoderboks til kr. 2990,- i sin tilbudspakke ,og det  virker selvsagt attrakttivt......GET tilbyr m.a. gratis leie av GET 2 boks i eit år innbakt i sin tilbudspakke.

Fiber blir lagt til tomtegrense,og ellers må ein sørge for nedgraving til husmur sjølv.......

GET levrandør legg opptil at coax-kabler  blir erstattet med Fiber,også innomhus .....Telenor /Canal Digital kan  ein beholde coax-kabler innomhus.....Undres på hva som er fordelen med fiber,når den blir lagt  kun til husveggen,slik Canal / Digital og ikkje fortsettelse innomhus slik GET legg opptil ?

GET og Canal /Digital har  begge hatt eit vist antall analog kanaler,og det har vet praktisk på den måten at ein kunna fått koblet fleire TV-er på uten dekoder........ Hos Telenor / Canal Digital vart analog-sending nedlagt i desember 2016,og også hos GET vil analog kanalene forsvinne etterhvert,og kun digital....

Undres på korleis nytte gammel Tv med kun / coax-inngang når ein går over til fiber.?

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Klinke skrev:

Det har oppstått krig i regionen mellom 2 aktører som har tilbudt pakketilbud på installering av fiber...Telenor / Canal Digital og  annen aktør som har GET...

Det har ofte synt seg at det er bakdeler og fordeler med det meste om tekniske løsninger......Telenor / Canal /Digital tilbyr m.a. gratis dekoderboks til kr. 2990,- i sin tilbudspakke ,og det  virker selvsagt attrakttivt......GET tilbyr m.a. gratis leie av GAT 2 boks i eit år innbakt i sin tilbudspakke.

Fiber blir lagt til tomtegrense,og ellers må ein sørge for nedgraving til husmur sjølv.......

GET levrandør legg opptil at coax-kabler  blir erstattet med Fiber,også innomhus .....Telenor /Canal Digital kan ein ein beholde coax-kabler innomhus.....Undres på hva som er fordelen med fiber,når den blir lagt til husveggen,og ikkje fortsettelse innomhus slik Telenor / Canal Digital legg opptil ?

GET og Canal /Digital har  begge hatt eit vist antall analog kanaler,og det har vet praktisk på den måten at ein kunna fått koblet fleire TV-er på uten dekoder........ Hos Telenor / Canal Digital vart analog-sending nedlagt i desember 2016,og også hos GET vil analog kanalene forsvinne etterhvert,og kun digital....

Undres på korleis nytte gammel Tv med kun / coax-inngang når ein går over til fiber.?

Du bruker ikke coax når du har fått inn fiber. Det jeg kjenner til som Viken Fiber leverer, ar at du får en boks innomhus hvor både tv og internett kommer. Den fungerer også som router for trådløst nett. Du får en egen dekoder, som kobles til nevnte boksen med en nettverkskabel, og så er det HDMI fra dekoder og til tv'n. (mulig det er andre løsninger nå altså)

Selv har jeg fiber via caoxkabel, den som vi hadde kabeltv gjennom før. Der har jeg 35mps i nedlasting på internett, og det er GET som leverer TVbildene

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
52 minutter siden, tdm900 skrev:

Du bruker ikke coax når du har fått inn fiber. Det jeg kjenner til som Viken Fiber leverer, ar at du får en boks innomhus hvor både tv og internett kommer. Den fungerer også som router for trådløst nett. Du får en egen dekoder, som kobles til nevnte boksen med en nettverkskabel, og så er det HDMI fra dekoder og til tv'n. (mulig det er andre løsninger nå altså)

Selv har jeg fiber via caoxkabel, den som vi hadde kabeltv gjennom før. Der har jeg 35mps i nedlasting på internett, og det er GET som leverer TVbildene

Har idag kabel-tilknyttning og det er coax-kabel både utenomhus og innomhus.,m/ dekoder og HDMI tilkoblet TV.og får digital ....Dei øvrige TV-er kun tilknyttet coax-kabel/antenne....Men er tvil om hvilke løysning eg må ha dersom eg skal kunne få nytte desse eldre TV-ene med "KUN" coax-koblin/antenne inngang......Kanskje må desse TV-ene som tross funker heilt fint få in plass i conteinere saman med DAB.radioene...... 

....GET -Aktøren legg ein type fiber utendørs,og fiber innomhus.....Slik eg forstår så blir coax-kabler dermed byttet ut m/ Fiber....

Telenor /Canal Digital tilbyr  Fiber "Til hus" men kan fortsatt beholde coax.kabler innomhus....Har idag GET kabel og de har fremdeles tilgang på noen analoge kanaler,og slipper flere dekodere,og veldi praktisk når ein har TV på flere rom...Noen av desse TV-ene har kun coax-inngang og ikkje HDMI.....Trodde det var slik at når ein skiftet til fiber,så måtte ein skifte til fiber over hele huset for å få optimale forhold ..

Skrevet

Er fornøyd med Get service. Det ett poeng at de fikser ting kjapt. Vi har coax, Alt er ikke helt smerte fritt, men er fornøyd.

Anonymkode: acea0...ad8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...