FrittgåendeBurugle Skrevet 10. februar 2017 #1 Skrevet 10. februar 2017 Menn, ville dere brukt dette om det kommer på markedet (og dermed selvsagt er nok testet)? https://www.nrk.no/viten/nytt-prevensjonsmiddel-for-menn-virker-pa-aper-1.13366809
ajarRun Skrevet 11. februar 2017 #2 Skrevet 11. februar 2017 Selvsagt ville jeg det, det ville alle menn. Vi har ingen effektiv prevensjon, og konsekvensene ved å få et barn er enorme, både sosialt og økonomisk. Psykososialt er det også en enorm belastning at man har barn man nesten aldri får se som må leve med et kvinnemenneske vi ikke nødvendigvis vil se med lyset på. Menn er i posisjonen kvinner var i før hormonprevensjon kom til kvinner. Der vi kan tape enormt mye på en uønsket graviditet, og ikke har noen måte å hindre det på. Det er helt absurd at disse folkene ikke er finansiert med milliarder av kroner, dette er jo et av vår tids største utfordringer for likestilling. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #3 Skrevet 11. februar 2017 Alle menn ville ikke det wubwub. Undersøkelser viser at flertallet ikke vil pga helsefaren. Den helsefaren som for kvinner er 4 ganger større på hormonell prevensjon enn for menn på hormonell prevensjon. Menns helse settes foran kvinners også i forskning siden gravide ammende og menstruerende kvinner ikke får være med på undersøkelser og dermed blir utelatt av statistikken. Men fint at du vil bruke mannlige p piller da, du får promotere det til kompisengjengen din også. Jeg syns ihvertfall det er mer riktig at menn skal bruke det enn kvinner, spesielt med tanke på helserisikoen som nevnt over men også fordi det er jo helt høl i huet at majoriteten av kvinner skal fucke med den mest naturlige syklusen i menneskelig funksjon og nødvendigheten for liv . Tenk om man skulle fucke med sol eller planet syklusen. Ikke rart det er krig og forvridd verden her på jorda. Anonymkode: ebf06...b72 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #4 Skrevet 11. februar 2017 Tror ikke jeg ville få sprøytet inn gelé og måtte suge det ut igjen dagen jeg vil ha barn. For meg personlig høres det ut som en for stor risiko at det kan bli komplikasjoner ved reversering av prosessen da jeg har lyst på barn. P-piller kunne jeg ha gått på hadde det vært en mulighet. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle menn ville ikke det wubwub. Undersøkelser viser at flertallet ikke vil pga helsefaren. Den helsefaren som for kvinner er 4 ganger større på hormonell prevensjon enn for menn på hormonell prevensjon. Menns helse settes foran kvinners også i forskning siden gravide ammende og menstruerende kvinner ikke får være med på undersøkelser og dermed blir utelatt av statistikken. Men fint at du vil bruke mannlige p piller da, du får promotere det til kompisengjengen din også. Jeg syns ihvertfall det er mer riktig at menn skal bruke det enn kvinner, spesielt med tanke på helserisikoen som nevnt over men også fordi det er jo helt høl i huet at majoriteten av kvinner skal fucke med den mest naturlige syklusen i menneskelig funksjon og nødvendigheten for liv . Tenk om man skulle fucke med sol eller planet syklusen. Ikke rart det er krig og forvridd verden her på jorda. Anonymkode: ebf06...b72 Det er jo ingen som trykker p-piller ned i halsen på deg eller andre jenter. Slutter jenter å knaske p-piller må majoriteten av menn tre på kondomet. Jeg har tilgode å treffe en jente som ikke er på pilla og hadde de ikke gått på pilla hadde jeg ikke nektet å bruke kondom. Anonymkode: d90df...3f5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #5 Skrevet 11. februar 2017 Jeg har aldri brukt p-piller eller annen hormonprevensjon (frarådet av leger på grunn av blod- og hjerteproblemer i familien) og har heller ikke spiral. Ønsker heller ikke barn, så har bare kondom å ty til nå. Hadde virkelig vært positivt med prevensjonsmiddel for menn, som i tillegg har lite eller ingen bivirkninger. Anonymkode: b450b...e6f 2
Gjest Jonasmann Skrevet 11. februar 2017 #6 Skrevet 11. februar 2017 (endret) Ikke det de sikter til der i alle fall. Når det eksisterer kondomer, så bruker jeg det isteden. Da slipper jeg også HIV, klamydia, HPV osv. Jeg tror heller ingen kvinne i verden hadde stolt på en mann hun ikke er i samoberskap eller gift med som sa "jeg tar prevansjonspille, eller er steril". Det er noen menn som puler på kvinner barn med vilje, fordi de tenner på det eller noe. Endret 11. februar 2017 av Jonasmann
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #7 Skrevet 11. februar 2017 Det er totalt uaktuelt å gå inn kirurgisk og klippe av eller injisere noe gele i disse "sædlederne". Men jeg kunne gjerne tatt piller om det fantes! Anonymkode: 2ee62...115
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #8 Skrevet 11. februar 2017 7 timer siden, amativeReflection skrev: Selvsagt ville jeg det, det ville alle menn. Vi har ingen effektiv prevensjon, og konsekvensene ved å få et barn er enorme, både sosialt og økonomisk. Psykososialt er det også en enorm belastning at man har barn man nesten aldri får se som må leve med et kvinnemenneske vi ikke nødvendigvis vil se med lyset på. Menn er i posisjonen kvinner var i før hormonprevensjon kom til kvinner. Der vi kan tape enormt mye på en uønsket graviditet, og ikke har noen måte å hindre det på. Det er helt absurd at disse folkene ikke er finansiert med milliarder av kroner, dette er jo et av vår tids største utfordringer for likestilling. Men ha sex med henne kunne du. Anonymkode: d95da...f2c 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #9 Skrevet 11. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke jeg ville få sprøytet inn gelé og måtte suge det ut igjen dagen jeg vil ha barn. For meg personlig høres det ut som en for stor risiko at det kan bli komplikasjoner ved reversering av prosessen da jeg har lyst på barn. P-piller kunne jeg ha gått på hadde det vært en mulighet. Det er jo ingen som trykker p-piller ned i halsen på deg eller andre jenter. Slutter jenter å knaske p-piller må majoriteten av menn tre på kondomet. Jeg har tilgode å treffe en jente som ikke er på pilla og hadde de ikke gått på pilla hadde jeg ikke nektet å bruke kondom. Anonymkode: d90df...3f5 Jeg nekter å ta hormoner, så mannen min har brukt kondomer i åresvis Anonymkode: bef30...60d 1 1
Gjest Jonasmann Skrevet 11. februar 2017 #10 Skrevet 11. februar 2017 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg nekter å ta hormoner, så mannen min har brukt kondomer i åresvis Anonymkode: bef30...60d Og hvor mange barn hare dere? De færreste menn liker å bruke kondom, men gjør det naturligvis når de ikke er i parforhold. Tipper det blir litt slurv i ekteskap og samboerskap. Endret 11. februar 2017 av Jonasmann
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #11 Skrevet 12. februar 2017 13 timer siden, Jonasmann skrev: Og hvor mange barn hare dere? De færreste menn liker å bruke kondom, men gjør det naturligvis når de ikke er i parforhold. Tipper det blir litt slurv i ekteskap og samboerskap. Jeg er på pillen, men krever kondom i tillegg. Tar ikke sjansen på et uhell. Vil ikke bli gravid og måtte ta abort. Helt korrket at de færreste menn vil bruke kondom, men da spør jeg de "vil du bli far?" nei nettopp, få på kondomet. Anonymkode: 2aa8e...58e 1
ajarRun Skrevet 12. februar 2017 #12 Skrevet 12. februar 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Men ha sex med henne kunne du. Anonymkode: d95da...f2c Sex er et grunnleggende menneskelig behov. Mener du at vi burde forby p-piller og annen prevensjon også? Hvorfor i allverden er kvinner i mot effektiv prevensjon for menn? Jeg synes det er mildt sagt absurd at folk kan bli sinte fordi vi ønsker likestilling, i flere tiår har kvinner hatt mulighet til å hindre uønsket graviditet. Jeg kan ærlig talt ikke finne et eneste argument mot prevensjon for menn, hvis vi ser bort fra de samme argumentene brukt mot at kvinner skulle få prevensjon. 14 timer siden, Jonasmann skrev: Og hvor mange barn hare dere? De færreste menn liker å bruke kondom, men gjør det naturligvis når de ikke er i parforhold. Tipper det blir litt slurv i ekteskap og samboerskap. Vi vet at bruk av kondom er ineffektivt som prevensjonsmiddel, nettopp fordi man ofte ikke bruker det hver gang, eller ikke bruker det under hele samleiet. Dette har vi visst i flere tiår, og ingen har funnet en god løsning på dette problemet. Å forebygge kjønnssykdommer er et mindre viktig felt, og et vi ikke kan løse med kondomer alene. Hvor mange tester seg før de bytter partner? Eller regelmessig? Husk at dine argumenter ble brukt mot hormonell prevensjon for kvinner, og at vi har erfaring fra det som viser at det ikke ble et ragnarok av kjønnssykdommer og sosiale problemer. Langvarig prevensjon er utelukkende positivt, og bør være tilgjengelig for ethvert menneske.
Gjest Newroz Skrevet 12. februar 2017 #13 Skrevet 12. februar 2017 Det står at det vil være lettere å sterilisere enn å benytte seg av denne formen for prevensjon. – Dette er et mye større inngrep enn mannlig sterilisering, sier Beisland. Hos apene går de kirurgisk inn i lysken og setter middelet inn i sædlederne. Vanlig sterilisering er et enklere inngrep i pungen. Beisland er også usikker på hvor trygge de kan være på at metoden er fullt ut reversibel, fordi pluggen kan skape et trykk som kan endre forholdene for produksjonen av sædceller. Dette er ikke noe jeg ville latt mannen min bruke. Hvis jeg ikke skulle gått på noe ville jeg heller at vi skulle brukt kondom enn å bruke denne formen for prevensjon, i hvert fall før vi har fått de barna som vi ønsker.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #14 Skrevet 12. februar 2017 22 timer siden, amativeReflection skrev: Selvsagt ville jeg det, det ville alle menn. Vi har ingen effektiv prevensjon, og konsekvensene ved å få et barn er enorme, både sosialt og økonomisk. Psykososialt er det også en enorm belastning at man har barn man nesten aldri får se som må leve med et kvinnemenneske vi ikke nødvendigvis vil se med lyset på. Menn er i posisjonen kvinner var i før hormonprevensjon kom til kvinner. Der vi kan tape enormt mye på en uønsket graviditet, og ikke har noen måte å hindre det på. Det er helt absurd at disse folkene ikke er finansiert med milliarder av kroner, dette er jo et av vår tids største utfordringer for likestilling. Håper i alle fall de damene du syns er så stygg at du ikke kan vedkjennes dem, men bruker til sex, har vett nok til å "miste" en jernsteikepanne på foten din. Anonymkode: 58a8a...a00
ajarRun Skrevet 12. februar 2017 #15 Skrevet 12. februar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper i alle fall de damene du syns er så stygg at du ikke kan vedkjennes dem, men bruker til sex, har vett nok til å "miste" en jernsteikepanne på foten din. Anonymkode: 58a8a...a00 Jeg elsker en god støpjernspanne og vil nok foretrekke at den treffer mitt legeme enn min fantastiske parkett.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #16 Skrevet 12. februar 2017 3 minutter siden, amativeReflection skrev: Jeg elsker en god støpjernspanne og vil nok foretrekke at den treffer mitt legeme enn min fantastiske parkett. Skader på inventar er sjeldnere en "ulykker i hjemmet". Anonymkode: 58a8a...a00
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå