AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #1 Skrevet 10. februar 2017 Jeg føler så mange fremmede jeg møter i løpet av dagen er så fjern, så tom, og nesten uhøflig i måten de snakker til meg. Jeg bruker ofte være den som hilser på butikkansatte, bussjåføren osv. Det er ikke alltid de svarer meg, de er bare helt stum og det virker ikke som om folk er tilstede. Jeg synes det er trist, og det at folk avviser meg på den måten får meg til å føle meg både rar og annerledes, og de siste dagene har jeg tenkt tilbake til barndommen og da jeg i perioder ble utstøtt av klassen. Er det flere av dere som opplever dette? Er jeg for lite Norsk? Anonymkode: c0bf2...5f3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #2 Skrevet 11. februar 2017 Innimellom er det omsorg i å hilse på fremmede, smile og se noen inn i øynene. At det er vennlighet for deg, er ikke nødvendigvis vennlighet all over. Å kunne lese mennesklig språk med forståelse, DET er vennlighet og høflighet. Å ikke trampe over beskyttelsesmuren til andre mennesker midt i hverdagen, DET er vennlighet. Å respektere at mennesker på butikken kan være i sin egen boble; man ANER ikke hva de går igjennom eller hva de tenker på. Det er vennlighet. Innimellom er det omsorg og vennlighet å smile. Men hvis man gjør det for å få et smil tilbake og etterpå undre seg over at man ikke fikk det av en fremmed, er ikke vennlig. Anonymkode: 7246e...064
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #3 Skrevet 11. februar 2017 Nordmenn er ganske innadvendte, de har kanskje mindre energi til å hilse på alle de møter i forhold til de som bor i mer solfylte land. Det kan også være stressende å bo i by med mye mennesker, så da må man kanskje stenge seg inn i en boble for å redusere sanseinntrykk og dempe stress. I tillegg så er det jo noen av disse menneskene som kan ha fått dårlige nyheter; kanskje de er på vei hjem fra legen etter å ha fått kreft, kanskje døde moren deres i går kveld osv. Som en regel burde man ikke tråkke inn i intimsonen til fremmende med mindre de er servicepersonell. Om du hilser på fremmende vil de tenke at du er rar fordi du bryter sosiale normer. Mange er også vant til at de som bryter sosiale normer ofte er tilbakestående eller har andre tunge mentale problemer, og at man burde unngå snakke med dem Anonymkode: 801eb...718
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #4 Skrevet 11. februar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn er ganske innadvendte, de har kanskje mindre energi til å hilse på alle de møter i forhold til de som bor i mer solfylte land. Det kan også være stressende å bo i by med mye mennesker, så da må man kanskje stenge seg inn i en boble for å redusere sanseinntrykk og dempe stress. I tillegg så er det jo noen av disse menneskene som kan ha fått dårlige nyheter; kanskje de er på vei hjem fra legen etter å ha fått kreft, kanskje døde moren deres i går kveld osv. Som en regel burde man ikke tråkke inn i intimsonen til fremmende med mindre de er servicepersonell. Om du hilser på fremmende vil de tenke at du er rar fordi du bryter sosiale normer. Mange er også vant til at de som bryter sosiale normer ofte er tilbakestående eller har andre tunge mentale problemer, og at man burde unngå snakke med dem Anonymkode: 801eb...718 I noen land er de i tillegg flinkere til å vise følelser utad. Er man i dårlig humør så kan man være det utad, er man lei seg for noe kan man vise det. I Norge kan man ikke vise det...så mange har mange innestengte følelser. Sånt krever energi av deg, å bære på masken. Anonymkode: 7246e...064
Eirams Skrevet 22. februar 2017 #5 Skrevet 22. februar 2017 Trist å høre at du føler deg rar og annderledes, og du er desverre ikke alene om dette. Men dette er ikke en sannhet, men noe underbevisstheten vår noen ganger forteller oss. Når vi blir møtt med slike holdninger gir det vonde følelser, men du skal vite at det ikke er deg det er noe galt med. Det du skriver om sier noe om både deg og dem, og det er utvilsomt du som gjør det rette. jeg blir glad av å lese at du er en av de "snille", og du må vite at det heldigvis er mange av oss også, selv om det ikke alltid virker slik. Det er synd på dem som ikke forstår dette, og grunnen til at de er slik har ikke noe med oss å gjøre. Jeg synes du burde være stolt over at du er slik som du er. "Be the change" :-)
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #6 Skrevet 22. februar 2017 8 minutter siden, Eirams skrev: Trist å høre at du føler deg rar og annderledes, og du er desverre ikke alene om dette. Men dette er ikke en sannhet, men noe underbevisstheten vår noen ganger forteller oss. Når vi blir møtt med slike holdninger gir det vonde følelser, men du skal vite at det ikke er deg det er noe galt med. Det du skriver om sier noe om både deg og dem, og det er utvilsomt du som gjør det rette. jeg blir glad av å lese at du er en av de "snille", og du må vite at det heldigvis er mange av oss også, selv om det ikke alltid virker slik. Det er synd på dem som ikke forstår dette, og grunnen til at de er slik har ikke noe med oss å gjøre. Jeg synes du burde være stolt over at du er slik som du er. "Be the change" :-) Skjønner at du bare vil være snill, men alltid skal noen si"det er ikke deg det er noe galt med", "vær stolt av den du er". Annerledes folk bir fortalt dette litt vel ofte synes jeg..hvorfor skal man være så stolt av den man er, når den man er ødelegger for det man vil oppleve? Anonymkode: b16b6...641
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå