Commander Skrevet 10. februar 2017 #21 Skrevet 10. februar 2017 45 minutter siden, tussi84 skrev: Da er du ikke lett overvektig men veldig. De fleste selskap opererer med 30 til 33 som grense i bmi. Noen selskap fører opp til 30 i normal pris for forsiktig og øker prisen med 50 til 100 prosent hvis du er mellom 30 og 35 i bmi. Er du større enn det får du garantert ikke. Ergo slank deg minst 10 til 15 kg Om du skal være sikker. 6 kg er bare minimum. Det er ikke uhørt men ren fornuft. Møt herr Olympia 2016. BMI 41.1. Som betyr fedme, klasse III (ekstrem fedme) Poenget er at BMI formelen passer overhodet ikke til alle. 1
Gjest Coolaid Skrevet 10. februar 2017 #22 Skrevet 10. februar 2017 (endret) 1 time siden, Million skrev: Det er ikke "teit". Det er ren og skjær statistisk fakta at overvektige løper en større helsemessig risiko enn mennesker med normal vekt. Og et sted må de (forsikringsselskapene) sette grensen, og den grensen er da satt 6 kg under det du veier. For din egen del bør du gå ned betraktelig mer enn de 6 påkrevde kiloene. Merk at jeg sier "for din egen del". Det er en svært stor helsemessig belastning å gå rundt med så mange kilo for mye - så mye at forsikringsselskapene ikke vil forsikre deg en gang. Hallo! Det rådet har du faktisk ikke grunnlag for å gi. Du vet ikke hva vedkommende faktisk veier, høyde eller forholdet mellom muskler og fett. Å be hun gå ned mer enn 6 kilo er uforsvarlig av det. Du bør faktisk ikke be henne gå ned noe som helst. Makan! ! ! Endret 10. februar 2017 av Coolaid
Gjest Coolaid Skrevet 10. februar 2017 #23 Skrevet 10. februar 2017 2 minutter siden, Commander skrev: Møt herr Olympia 2016. BMI 41.1. Som betyr fedme, klasse III (ekstrem fedme) Poenget er at BMI formelen passer overhodet ikke til alle. Forstår poenget ditt men her ser du et bilde på en livsfarlig livsstil.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #24 Skrevet 10. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror nok du må lese deg litt opp på sannsynlighet... At person A har større sannsynlighet enn person B for å få en sykdom, betyr ikke at person A MÅ få sykdommen, mens person B ALDRI kommer til å få den. At DU ikke har fått plager endrer overhodet ikke det faktum at du hadde høyere sannsynlighet for å få plager. Min grandtante røykte som en skorstein fra hun var tenåring til hun var noen og nitti, helt uten å få verken lungekreft eller KOLS. Det endrer likevel ikke det faktum at røyking drastisk øker faren for å få disse sykdommene. Du blander tydeligvis også et forsikringsselskap sammen med en veldedig organisasjon. Forsikringsselskap skal tjene penger. De selger ikke produkter for å være snille, de selger for å tjene penger. Du kan se på det som at de inngår et veddemål. Om du blir syk, vil de betale deg 100 000 kr. Om du derimot IKKE blir syk, skal du betale dem 100 000 kr. Du ser vel selv at om sannsynligheten for at du blir syk er unormalt høy, så er det dårlig business for dem å inngå dette veddemålet? Ville du selv inngått et slikt veddemål? Om du hadde haugevis av folk som ikke hadde unormalt stor sannsynlighet for å bli syke, ville du da inngått veddemålet med dem, eller med en person som røykte, aldri trente, hoppet i fallskjerm, og hadde mistet omtrent hele familien til en arvelig sykdom...? Forøvrig er kreft og arvelige sykdommer, tidligere skader, osv også ting som kan gjøre at de ikke vil forsikre deg, eller at du får drastisk mindre igjen på forsikringen om noe skulle skje. Igjen: Forsikring er ikke veldedighet. Det er forretning. Anonymkode: 25a56...8db En kynisk og grådig en... Får frysninger av dette her. Alle burde ha rett på forsikring... Jeg har en haug andre venner som også er overvektige, som ikke har fått noen sykdommer heller. Jeg nevnte kun han ene som hadde fått astma, men som likevel jobbet fulltid. Anonymkode: 1e53e...d52
tussi84 Skrevet 10. februar 2017 #25 Skrevet 10. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: En kynisk og grådig en... Får frysninger av dette her. Alle burde ha rett på forsikring... Jeg har en haug andre venner som også er overvektige, som ikke har fått noen sykdommer heller. Jeg nevnte kun han ene som hadde fått astma, men som likevel jobbet fulltid. Anonymkode: 1e53e...d52 Men det spiller ingen rolle. Forsikring selskapet skal tjene penger..
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #26 Skrevet 10. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En kynisk og grådig en... Får frysninger av dette her. Alle burde ha rett på forsikring... Jeg har en haug andre venner som også er overvektige, som ikke har fått noen sykdommer heller. Jeg nevnte kun han ene som hadde fått astma, men som likevel jobbet fulltid. Anonymkode: 1e53e...d52 Hvem mener du skulle betalt ut forsikringen da, når alle selskapene gikk konkurs og måtte gi alle folkene sine sparken...? Forsikringsselskapene er private bedrifter, som må tjene penger. Det er ikke staten som betaler ut forsikringene, det er ikke skattebetalerne som betaler den. Forsikringsselskapet er avhengig av å få inn mer penger enn de må betale ut. Da kan de ikke gi forsikring til folk i høyrisikogrupper. Det er ikke mer kynisk å ikke ville inngå et veddemål med folk i høyrisikogrupper enn det er av bankene å ikke ville gi lån til folk som er i en gruppe som har høyere sannsynlighet for å ikke kunne betale tilgake, eller det er av flyselskaper å ikke ville ta med berusede passasjerer, eller av sykehus for å ikke ville gi donororganer til folk som bruker narkotika, etc, etc. Jeg kjenner forøvrig mange overvektige, og omtrent samtlige har plager direkte forbundet med dette. Min far har høyt blodtrykk og har vært en del sykemeldt pga dette. Han er veldig overvektig, høyt blodtrykk er en av sykdommene som ofte følger av overvekt. Min tante har urinsyregikt, og har måttet fjerne galleblæren, i tillegg til at hun har måttet skifte begge hofteleddene pga slitasje. Overvekt øker risikoen for alle disse plagene. Min søster har hatt keisersnitt ved begge sine fødsler. Begge ganger av overvektrelaterte årsaker, som at riene ble absorbert av fettet, og at ungen ikke hadde plass til å snu seg ordentlig. En venninne av meg måtte ta keisersnitt av samme grunn, og fikk i tillegg svangerskapsdiabetes, noe overvekt øker faren for å få. Og jeg kan fortsette og fortsette. Tror du virkelig tusenvis av forskere verden over tar så feil når de påviser økt sannsynlighet for diverse sykdommer og skader relatert til overvekt? Anonymkode: 25a56...8db 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #27 Skrevet 10. februar 2017 1 minutt siden, tussi84 skrev: Men det spiller ingen rolle. Forsikring selskapet skal tjene penger.. Men de skal likevel være en trygghet for folket, noe som de jo ikke er. Til og med når man har krav på å få dekket noe av forsikring, prøver de å vri seg unna. De har også smutthuller rundt omkring. Ja, jeg har selv vært offer for det. For begge deler. Det er ikke alle bedrifter/selskaper som er så kyniske og grådige som forsikringsselskaper.... Om du ikke leste det, er jeg heller ikke ts. Anonymkode: 1e53e...d52
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #28 Skrevet 10. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en haug andre venner som også er overvektige, som ikke har fått noen sykdommer heller. Jeg nevnte kun han ene som hadde fått astma, men som likevel jobbet fulltid. Anonymkode: 1e53e...d52 Og rundt halvparten av de som røyker får ikke noen relaterte følger. Når det er sagt har ca 90% av lungekreftpasienter en bakgrunn med røyking. Det er en klar sammenheng mellom røyking og lungekreft, og også andre luftveisplager som KOLS. Samtidig vil det ikke si at alle som røyker er dømt til å få KOLS og lungekreft. Det vil heller ikke si at de som ikke røyker ikke vil utvikle lungekreft, siden det skjer også. Det samme gjelder overvekt. Som overvektig er man mer disponert for en rekke sykdommer enn normalvektige er. Anonymkode: 72c2a...c78 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #29 Skrevet 10. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men de skal likevel være en trygghet for folket, noe som de jo ikke er. Til og med når man har krav på å få dekket noe av forsikring, prøver de å vri seg unna. De har også smutthuller rundt omkring. Ja, jeg har selv vært offer for det. For begge deler. Det er ikke alle bedrifter/selskaper som er så kyniske og grådige som forsikringsselskaper.... Om du ikke leste det, er jeg heller ikke ts. Anonymkode: 1e53e...d52 Nei. De skal tjene penger. De er private selskaper, som tilbyr et produkt. Staten skal gi folket trygghet, blant annet ved å gi folk uførepenger, medisiner på blå resept, rett på behandling hos leger og sykehus, etc. Forsikringsselskapet har ikke plikt til noe som helst. Om du ikke liker forsikringsselskapene kan du jo la være å ha forsikring, da... Anonymkode: 25a56...8db 2
*Stjerne*støv* Skrevet 10. februar 2017 #30 Skrevet 10. februar 2017 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: En kynisk og grådig en... Får frysninger av dette her. Alle burde ha rett på forsikring... Jeg har en haug andre venner som også er overvektige, som ikke har fått noen sykdommer heller. Jeg nevnte kun han ene som hadde fått astma, men som likevel jobbet fulltid. Anonymkode: 1e53e...d52 Nei? Alle har faktisk ikke rett på forsikring. Min mor har hjerteproblemer, hatt slag + livstilsykdommer. SELFØLGELIG for ikke hun den type forsikring. Min katt er over 10 år, han for heller ikke lengre beholde forsikringen (pga alder, og sykdommer relatert med alder på katter) Jeg forstår ikke hva dette har med astma å gjøre? Har aldri hørt om noen som ikke kan jobbe 100% pga astma?! (Jobber likevel, hørtes tåpelig ut, selfølgelig gjør han det. Alle med kun astma gjør det) jeg er født med astma allergi men har forsikring, med det er forståelig at jeg hadde fått avslag med før høy bmi. forsikringselskaper er ikke veldedighet.. Endret 10. februar 2017 av *Stjerne*støv* Skrivefeil skriver fra tlf. 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #31 Skrevet 10. februar 2017 2 minutter siden, *Stjerne*støv* skrev: Nei? Alle har faktisk ikke rett på forsikring. Min mor har hjerteproblemer, hatt slag + livstilsykdommer. SELFØLGELIG for ikke hun den type forsikring. Min katt er over 10 år, han for heller ikke lengre beholde forsikringen (pga alder, og sykdommer relatert med alder på katter) Jeg forstår ikke hva dette har med astma å gjøre? Har aldri hørt om noen som ikke kan jobbe 100% pga astma?! (Jobber likevel, hørtes tåpelig ut, selfølgelig gjør han det. Alle med kun astma gjør det) jeg er født med astma allergi men har forsikring, med det er forståelig at jeg hadde fått avslag med før høy bmi. forsikringselskaper er ikke veldedighet.. Jeg melder meg ut av denne debatten Ikke fordi jeg ikke kan svare for meg, men fordi jeg blir utmattet pga. min sykdom. Jeg svarer deg fordi jeg sa at av ALLE de jeg kjenner, inkludert meg, er det INGEN som har fått sykdommer relatert til deres overvekt utenom han som fikk astma. Men han jobber likevel fulltid. Anonymkode: 1e53e...d52
penny_ Skrevet 10. februar 2017 #32 Skrevet 10. februar 2017 1 time siden, Commander skrev: Møt herr Olympia 2016. BMI 41.1. Som betyr fedme, klasse III (ekstrem fedme) Poenget er at BMI formelen passer overhodet ikke til alle. Folk som doper seg strykes vel også fra listene til forsikringsselskapene. 1
Commander Skrevet 10. februar 2017 #33 Skrevet 10. februar 2017 1 time siden, penny_ skrev: Folk som doper seg strykes vel også fra listene til forsikringsselskapene. Hehe. Doping er ikke bevist!
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #34 Skrevet 10. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En kynisk og grådig en... Får frysninger av dette her. Alle burde ha rett på forsikring... Jeg har en haug andre venner som også er overvektige, som ikke har fått noen sykdommer heller. Jeg nevnte kun han ene som hadde fått astma, men som likevel jobbet fulltid. Anonymkode: 1e53e...d52 Altså om ikke de i din vennegjeng har fått sykdommer relatert til overvekt ENDA betyr ikke at de ikke kommer til å få de eller at det har noen som helst relevans i forhold til risiko for forsikring. Om det er så urettferdig så "kan de bare" gå ned i vekt så får de forsikring. Jeg selv er overvektig med ca 33 i bmi og ha følgesykdommer pga overvekten, eller så har jeg overvekten på grunn av sykdommen ( det er ikke godt å vite) uansett har det lite å si, jeg har såpass mye større sjans for å få andre følgesykdommer av den første sykdommen at det er faktisk er alt for stor risiko for et forsikringsselskap. Jeg bærer ikke noe nag til de for det, det er jeg som må ta ansvar for mitt eget liv. Jeg vil også kommentere at forbausende mange overvektige jeg kjenner har som følge av overvekten fått små og store plager. Det er ikke noe som kommer fram først, før man har kommet inn på noen. Anonymkode: 9a596...197 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #35 Skrevet 10. februar 2017 Jeg er tynn som en strek, men har en mild form for leddgikt. Jeg får heller ikke forsikring noe faktisk jeg skjønner godt da dette er en form for leddgikt mange med tid og stunder blir uføre av. Jeg står nå selv i fare for å bli ufør av HELT andre grunner enn denne leddgikten. Så klart kjedelig for meg, men en plass må de sette en grense. Denne grensen faller dessverre tungt for både deg og meg TS, men sånn er det bare. Anonymkode: 4bca1...c25 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #36 Skrevet 10. februar 2017 Kan ikke basere seg bare på bmi. Hva om Marit Bjørgen søker? Bmi hennes vil sprenge skalaen. Hun ha så mye muskler at hun veier mye. Anonymkode: 78ba7...b7e
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #37 Skrevet 10. februar 2017 9 timer siden, *Stjerne*støv* skrev: Nei? Alle har faktisk ikke rett på forsikring. Min mor har hjerteproblemer, hatt slag + livstilsykdommer. SELFØLGELIG for ikke hun den type forsikring. Min katt er over 10 år, han for heller ikke lengre beholde forsikringen (pga alder, og sykdommer relatert med alder på katter) Jeg forstår ikke hva dette har med astma å gjøre? Har aldri hørt om noen som ikke kan jobbe 100% pga astma?! (Jobber likevel, hørtes tåpelig ut, selfølgelig gjør han det. Alle med kun astma gjør det) jeg er født med astma allergi men har forsikring, med det er forståelig at jeg hadde fått avslag med før høy bmi. forsikringselskaper er ikke veldedighet.. Har du ikke hørt om det? Da vet du ikke hva virkelig hard astma er. Anonymkode: 78ba7...b7e
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #38 Skrevet 10. februar 2017 Dere som syns forsikringsselskapenes vurderinger er feil bør heller sette dere inn i hvordan de opererer. Det er i utgangspunktet en fin margin mellom profitt og tap, og som private selskaper vil de selvfølgelig tjene på dette og baserer seg derfor på tall og statistikker, de driver ikke med veldedighet. Skjønner forøvrig at det kan føles grusomt å bli nektet forsikring. Er ikke overvektig selv, men pga. diverse andre faktorer var jeg redd for å bli avvist at forsikringsselskapet. Ble overrasket over hvor stressende det var å gå og vente på svaret, bare tanken på å bli nektet forsikring nå som man endelig har bestemt seg for å bli flink og ansvarlig var ganske tung. Så har absolutt sympati for de som ikke får forsikring, selv om jeg rasjonelt sett skjønner at rettferdighet ikke har noe med saken å gjøre. Anonymkode: 5da13...766
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå