AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #1 Skrevet 10. februar 2017 Jeg mistet min kjære mor året før dette bryllupet , noe som selvfølgelig er svært tungt. Det at hun ikke får deltatt i bryllupet er også veldig trist , og jeg har tenkt på mange ting jeg kan ha eller gjøre den dagen som vil minne henne på en fin måte , men som ikke blir for trist . Hva tenker dere om at jeg bruker hennes gamle giftering som min giftering ? Er det rart , eller en fin ting..? Hadde dere smeltet den om eller fjernet graveringen og gravert nytt i den gamle ringen ? Andre tips ?? Da har jeg på meg noe som hun hadde mange år av sitt liv, og dette er helt greit for min kommende mann.. Anonymkode: 76189...8a4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #2 Skrevet 10. februar 2017 Synes det var en fin og rørende ting å bruke hennes giftering. Jeg hadde fjernet graveringen og gravert nytt for å beholde ringen som den er, men det er jo meg da. Lykke til med bryllup😊 Anonymkode: 3ee44...55b 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #3 Skrevet 10. februar 2017 Synes det høres kjempefint ut! Jeg ville beholdt den som den er, og evt gravert i tillegg til det som er der nå, om det er plass. Anonymkode: ec90e...2f2 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #4 Skrevet 10. februar 2017 Jeg hadde fjernet gravering og hatt i egen om jeg skulle brukt som min egen giftering, for jeg vil ha min manns navn i ringen, ikke min fars. Og min egen dato. Men om graveringen er viktig for deg, ville jeg satt en sten i og brukt den som en pyntering og fått ny giftering til meg selv. Anonymkode: da4a7...8b9 4
Outlander Skrevet 10. februar 2017 #5 Skrevet 10. februar 2017 Vil bare si klem til deg- blir en veldig emosjonelle dag ja.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #6 Skrevet 10. februar 2017 Det syns jeg var en veldig fin ting å gjøre, bare ta å graver den på nytt Anonymkode: eca3b...b30
Pikeliten Skrevet 10. februar 2017 #8 Skrevet 10. februar 2017 Kondolerer med din mor. Jeg ville smeltet ringen om til et smykke eller som en del av øredobber du kunne hatt på deg på dagen. Synes gifteringen liksom skal være noe mellom deg og mannen og ikke noe mellom deg og din mor. Synes tipset om å sette i en sten og bruke den som vanlig ring var en fin tanke Se andre tips her for å hedre foreldre i bryllup. http://byquella.com/5-ways-to-honour-your-parents-on-your-wedding-day/ http://boards.weddingbee.com/topic/looking-for-some-ideas-on-how-to-honor-deceased-father-at-wedding/ http://www.huffingtonpost.com/entry/sentimental-ways-to-honor-lost-loved-ones-on-your-wedding-day_us_56bba21ce4b0c3c5504fe150 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #9 Skrevet 11. februar 2017 På 10.2.2017 den 12.44, Pikeliten skrev: Kondolerer med din mor. Jeg ville smeltet ringen om til et smykke eller som en del av øredobber du kunne hatt på deg på dagen. Synes gifteringen liksom skal være noe mellom deg og mannen og ikke noe mellom deg og din mor. Synes tipset om å sette i en sten og bruke den som vanlig ring var en fin tanke Se andre tips her for å hedre foreldre i bryllup. http://byquella.com/5-ways-to-honour-your-parents-on-your-wedding-day/ http://boards.weddingbee.com/topic/looking-for-some-ideas-on-how-to-honor-deceased-father-at-wedding/ http://www.huffingtonpost.com/entry/sentimental-ways-to-honor-lost-loved-ones-on-your-wedding-day_us_56bba21ce4b0c3c5504fe150 Men da blir den jo bare et hvilket som helst annet smykke, uten noe av det som gjorde den spesiell. Du får nemlig ikke igjen det samme gullet du leverer til omsmelting, det går i den store potten, og da hadde ringen føltes "tapt" for meg i alle fall. Da hadde jeg mye heller satt en sten i den og brukt den som en annen ring, med inskripsjonen intakt. Anonymkode: 5ac38...166 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #10 Skrevet 18. februar 2017 Jeg bærer min fars giftering, sammen med den nye.jeg fikk den sisselert. Den er mye smalere også. (Noen år siden vi giftet oss) Ringen har en historie. Når mine foreldre skulle gifte seg, var gull dyrt.Min far fikk ringen av sin bestemor. Hennes giftering. Altså min oldemor. De fikk delt ringen i to,så de fikk ring til begge. Nå er han død, men bærer på en måte familien på fingeren Anonymkode: 13876...452 1
Karamelltopp Skrevet 18. februar 2017 #11 Skrevet 18. februar 2017 Jeg skal bruke min avdøde bestemors giftering når jeg gifter meg om noen uker. Jeg har beholdt graveringen som var i ringen, fordi jeg følte det var mest riktig (for meg) og så har jeg lagt til vår bryllupsdato 😊
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #12 Skrevet 18. februar 2017 På Friday, February 10, 2017 den 11.22, AnonymBruker skrev: Jeg mistet min kjære mor året før dette bryllupet , noe som selvfølgelig er svært tungt. Det at hun ikke får deltatt i bryllupet er også veldig trist , og jeg har tenkt på mange ting jeg kan ha eller gjøre den dagen som vil minne henne på en fin måte , men som ikke blir for trist . Hva tenker dere om at jeg bruker hennes gamle giftering som min giftering ? Er det rart , eller en fin ting..? Hadde dere smeltet den om eller fjernet graveringen og gravert nytt i den gamle ringen ? Andre tips ?? Da har jeg på meg noe som hun hadde mange år av sitt liv, og dette er helt greit for min kommende mann.. Anonymkode: 76189...8a4 Ville aldri endret en slik giftering. Se affeksjonsverdien av den, enten for deg selv eller dine etterkommere. Anonymkode: 39ee6...3ea
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #13 Skrevet 3. mars 2017 Jeg skal bruke min mormors giftering, hun ga den til meg på dødsleiet. Beholder graveringen og legger til min egen. Anonymkode: 5b9e6...d1e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #14 Skrevet 3. mars 2017 På 11.02.2017 den 20.35, AnonymBruker skrev: Men da blir den jo bare et hvilket som helst annet smykke, uten noe av det som gjorde den spesiell. Du får nemlig ikke igjen det samme gullet du leverer til omsmelting, det går i den store potten, og da hadde ringen føltes "tapt" for meg i alle fall. Da hadde jeg mye heller satt en sten i den og brukt den som en annen ring, med inskripsjonen intakt. Anonymkode: 5ac38...166 Det går helt fint å gå til en gullsmed som har verksted og be om å få smeltet om ringen og få laget et nytt smykke av samme gullet. Og det er absolutt ikke sikkert at en giftering som har vært brukt i årevis egner seg til å 'bare' sette stein i, den kan være for tynn til det. Anonymkode: 59b87...496
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #15 Skrevet 3. mars 2017 Da min bestefar døde, arvet mamma gifteringen hans. Hun fikk laget sin egen ring ut av den og pappa gav henne en diamant på en eller annen bursdag som hun fikk satt i den. Når mamma døde arvet jeg den ringen. Jeg fikk endret på den hos en gullsmed slik at den passet meg og min smak og nå er det min giftering. Gifteringene etter mamma og pappa smeltet jeg om til en rund liten plate og fikk satt inn barnas initialer med diamanter i den og satt den på et kjede. Det er ikke som hvilket som helst av mine smykker. Jeg syns det det er en fin ting å bruke din mors ring men at du gjør den til din egen. Anonymkode: d228c...3b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå