Gå til innhold

Nazistiske flygeblad i postkasse, hvordan stoppe det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vår blokk er det postkasser innendørs, noe som betyr at noen i bygget leverer de nazistiske flygebladene i postkassene. Hva kan gjøres for å stoppe denne propagandaen? 

Anonymkode: e268c...9f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med styret

• Liker 4
Skrevet
57 minutter siden, Honey Dew skrev:

Ta kontakt med styret

Hva kan styret gjøre?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I vår blokk er det postkasser innendørs, noe som betyr at noen i bygget leverer de nazistiske flygebladene i postkassene. Hva kan gjøres for å stoppe denne propagandaen? 

Politiet er interessert i den typen flygeblader. Ellers kan noen i huset låse de som legger dette i postkassen inn i blokka. Har andre fått tilsvarende eller er det noen som har funnet deg til passende mottaker? 

Anonymkode: 67a9f...3ae

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Politiet er interessert i den typen flygeblader. Ellers kan noen i huset låse de som legger dette i postkassen inn i blokka. Har andre fått tilsvarende eller er det noen som har funnet deg til passende mottaker? 

Anonymkode: 67a9f...3ae

Det er flere naboer som har fått dette, pluss at det skal ha vært en bunke like ved siden av. Tipper det er levert i alle postkasser med norske navn.

Skal jeg levere det til politiet?

Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Ta kontakt med styret

Veldig mange forveksler styret i borettslag med "mamma". Dette er en sak hvor andelseier kan handle selv; ta kontakt med politiet, TS.

Anonymkode: 45c7b...bd4

• Liker 6
Skrevet

Det er spørsmål om det er ekte nazistiske propoganda eller du er svart libersle og tåler ingenting som kommer fra de til høyre av deg. 

Anonymkode: d4e36...9c9

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Veldig mange forveksler styret i borettslag med "mamma". Dette er en sak hvor andelseier kan handle selv; ta kontakt med politiet, TS.

Jeg har sendt tips til politiet, får se om jeg får svar derfra.

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan styret gjøre?

Ta kontakt med vedkommende og gi klar beskjed om at de ikke vil at slikt skal havne i postkassene til beboerne 

Endret av Honey Dew
Skrevet

Har vært i en lignende situasjon med at jeg fikk Tjen folket i postkassen min i en periode. Endte med at jeg kontaktet styret, politiet gadd ikke, blokkerte brevsprekken og forklarte posten hvorfor. Postmannen måtte uansett låse opp postkassestativet for å legge posten oppi så det var ikke et problem sånn sett. Vi fant jo ut hvem synderen var til slutt....

Anonymkode: bc5c1...512

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde tatt det opp med styret og kontaktet politiet.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er spørsmål om det er ekte nazistiske propoganda eller du er svart libersle og tåler ingenting som kommer fra de til høyre av deg. 

Anonymkode: d4e36...9c9

Det er ingen tvil om at det er ekte nazisme.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har vært i en lignende situasjon med at jeg fikk Tjen folket i postkassen min i en periode. Endte med at jeg kontaktet styret, politiet gadd ikke, blokkerte brevsprekken og forklarte posten hvorfor. Postmannen måtte uansett låse opp postkassestativet for å legge posten oppi så det var ikke et problem sånn sett. Vi fant jo ut hvem synderen var til slutt....

Smart. Det skal jeg prøve.

Skrevet

Smart. Det skal jeg prøve.

Hos oss viste det seg at personen som delte ut Tjen Folket effekter ikke bodde i blokken, men det var en radikal lokal som gikk rundt på dagtid fra blokk til blokk og delte ut effekter mens folk var på jobb. Det viste seg hos oss at det var pensjonistene som slapp han inn på dagtid "da det var så koselig med besøk på dagtid samt ekstra lesestoff." :sprettoy:. Styret fikk jo greie på det til slutt og tok det opp med at uvedkommende skulle ikke slippes inn. 

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke politiet vil prioritere en slik sak, er nok bare noe man må leve med :)

Skrevet

Hvordan kan dere vite om det er noen fra samme blokk, som leverer ut dette?      

Kanskje det er noen uvedkomne som har klart å snike seg inn i blokken, i det noen som bor der er på vei ut? 

Anonymkode: 6a1d6...280

Skrevet
9 timer siden, Honey Dew skrev:

Ta kontakt med vedkommende og gi klar beskjed om at de ikke vil at slikt skal havne i postkassene til beboerne 

Og dette kan ikke andelseiere klare selv fordi?

Hilsen styreleder som er drittlei tøysete henvendelser.

Skrevet

Og dette kan ikke andelseiere klare selv fordi?

Hilsen styreleder som er drittlei tøysete henvendelser.

Da bør du kanskje tenke på å slutte som styreleder? Å putte slikt i postkassene til folk, er trakassering

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Da bør du kanskje tenke på å slutte som styreleder? Å putte slikt i postkassene til folk, er trakassering

Hva folk får i postkassene sine har ingenting med styret å gjøre.

Og nei, hvorfor skulle jeg det? Min oppgave er å ta vare på bygningmassen og dens verdi, ikke andelseiere sine følelser (dersom de føler seg trakassert (?)). Du bør sette seg inn i hva et styre i et borettslag har som ansvarsområde.

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan styret gjøre?

Hvis dere vet hvem som gjør dette, er det bare å putte det tilbake i nazistens postkasse. Evt putte disse brosjyrene i en konvolutt og sende dem tilbake til han.

Husk å ikke skriv avsender og betal ikke porto. Da vil det snart blis slutt på omdelingen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...