Gå til innhold

Gravid og brun utflod - redd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg fant ut i går kveld at jeg er gravid (etter 4 veldig positive tester). Hadde en spontanabort i uke 8-9 i August, og har ikke stabilisert syklusen min, så aner ikke hvor langt jeg er på vei. 

Ved den forrige graviditeten fant jeg ut av det ved at jeg hadde mye brun utflod, men mensen kom aldri, i tillegg kvalm og ømme puppe, fant det ut i ca uke 6, og tre uker senere mistet jeg...

Saken er den at jeg nettopp var på do, og der kom det, brun utflod! Jeg er veldig redd for at det blir det samme som sist, at brun utflod er starten på en abort denne gangen også!

Er det noen her inne med erfaring? Orker ikke at denne graviditeten skal være som den andre, da jeg gikk og ventet på abort pga. utfloden hver dag... Er det vanlig? 

Anonymkode: 7883f...120

Skrevet

Det er helt vanlig,jeg hadde samme som det første gang og mistet uke 9, så ble naturligvis redd som du på forsøk nr 2, hadde da også brun utflod de første 3 mnd også ga det seg,nå mistet jeg også nr 2 i 5 mnd men da kom det friskt blod og veldig mye,3 forsøk hadde jeg også brun utflod de tre første månedene det ga seg og nå er jeg mor til en liten på 2, så det er ikke farlig,men om det kommer friskt blod, det er da faren er der.

Så masse lykke til det går nok bra skal du se:)

Skrevet

Jeg er nå 14 uker på vei og har ved tidlig UL sett hjerteslag og mye liv for et par uker siden - jeg hadde brunlig utflod i starten, rundt uke 6-7, men det har gått fint hittil :) legen sa det var ganske normalt å ha litt blod/brunlig utflod i starten. 

Lykke til!

Skrevet

Hadde brun utflod og bittelitt friskt blod stadig vekk de første fire mnd med nr to. Helt vanlig :) 

Skrevet

Hør med fastlegen din om du kan få henvisning til ultralyd på grunn av bekymring? Jeg fikk det da jeg hadde brun utflod i uke 10, og det var veldig fint å få tatt en sjekk. Alt stod bra til 

• Liker 2
Skrevet

Hadde litt brun utflod før jeg mistet i 11.uke første gang. Neste graviditet fikk jeg det samme fra uke åtte, men nå har jeg ei lita jente! Så det kan være begge deler. Ta en privat ul hos en jormor, koster fra ca 500 kr, og er så verdt det. Er ikke noe kjekt å bekymre seg. Ring idag, er du heldig så får du time i ettermiddag! Lykke til !

Anonymkode: 1b2d4...a67

Skrevet

Jeg hadde masse brun utflod, trudde det var mensen på vei, men var gravid. Hadde ukentlig brun utflod og større blødninger fram til uke 20. Nå sitter jeg med en nydelig baby i armene:)

Anonymkode: f72e8...858

Skrevet

Jeg hadde brun utflod i uke 6, to dager på rad. Har en liten gutt nå :)

Anonymkode: e4ac4...d53

Skrevet

For de fleste er det ufarlig. For meg var det MA. Begynte med brun utflod allerede to DPO. Hadde litt friskt blod rundt 5-6 dpo, noe jeg tror var festeblødning. Brun utflod fortsatte imidlertid. Hadde tidlig UL begynnelsen av uke syv, og da fant de ikke hjerteslag. Embryoet var imidlertid på omtrent riktig størrelse. Ventet en uke til for å sjekke om det likevel var liv, noe det dessverre ikke var. Gyn sa at det så ut som om det hadde vært en blødning rundt feste til embryo slik at det ikke hadde fått næring. Hun kalte det uflaks. Synes dette er veldig tungt, særlig med tanke på at vi har forsøkt utrolig lenge.

håper det går bedre med deg.

Anonymkode: eea44...1ad

Skrevet

Hadde både brun utflod, og blødde friskt helt fram til uke 13-14. Alt har gått fint🙂 Ifølge min fastlege er det veldig vanlig med blødninger i begynnelsen.

Anonymkode: b901a...390

Skrevet

Brun utflod og litt frisk blødning i uke 6, 7 og 8, har en liten baby på 2 mnd nå😊

Anonymkode: 30e4a...898

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...