AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #1 Skrevet 10. februar 2017 Har begynt nå å få fakturaer for nedbetaling av studiegjelden, og skulle gjerne ha betalt den så fort som mulig. Dessverre tjener jeg nesten ingenting i måneden, og alt går som regel til husleie. Jeg har en ekstrahjelp stilling med ganske så dårlig betalt, pluss ringevakt hos barnehage, så jeg tar alle muligheter jeg kan for å jobbe, men det blir nesten aldri mer enn 5k i måneden. ser etter stilling med mer prosent nå som jeg har mer erfaring, men dette tar jo sin tid. Det jeg lurer på er om jeg har rett til rentefritak? Jeg har lest en del på sidene deres, og var usikker på om jeg går under lav inntekt. Jeg vet at jeg kan få betalingsutsettelse, men er redd for å bruke de i tilfelle det blir krise senere. Anonymkode: 427d9...cc6
Tahini Skrevet 10. februar 2017 #2 Skrevet 10. februar 2017 Studielånet burde du betale ned så sakte som overhodet mulig. Er du under inntektsgrensen får du rentefritak. Du kan også utsette innbetalinger så lenge du har lav inntekt.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #3 Skrevet 10. februar 2017 takk for svar! Dette er sikkert et dumt spørsmål... men med rentefritak må du fortsatt betale en viss del i måneden? og hvordan tar jeg det så sakte som mulig? jeg kan vel ikke endre beløpet jeg betaler inn pr måned? Jeg høres sikkert utrolig dum ut, men jeg har ikke hatt noe med lån å gjøre før dette.. Anonymkode: 427d9...cc6
Ny Bruker Skrevet 10. februar 2017 #4 Skrevet 10. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: takk for svar! Dette er sikkert et dumt spørsmål... men med rentefritak må du fortsatt betale en viss del i måneden? og hvordan tar jeg det så sakte som mulig? jeg kan vel ikke endre beløpet jeg betaler inn pr måned? Jeg høres sikkert utrolig dum ut, men jeg har ikke hatt noe med lån å gjøre før dette.. Anonymkode: 427d9...cc6 Med rentefritak betaler du ikke rentene, men bare hovedstolen. Hvor mye dette utgjør i akkurat din sak er umulig å si. Vil tro det står i nedbetalingsplanen eller trekket for hver mnd. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå