Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #1 Del Skrevet 8. desember 2004 Ingen ansetter arbeidsledige, heter det jo. Hvordan i helvete kommer man seg da ut av arbeidsledigheten? Har vært ledig i 6 måneder, søker bredt, men er overkvalifisert for noen, og ikke nok kvalifisert for resten. Har bachelorgrad i språk. Ikke ped., så kan ikke jobbe som lærer. (vil heller ikke) Jeg har spredt ordet ti lvenner, familie, vikarbyråer.. Ingen har noe. Maser på manpower, adecco, aetat hver uke, men de "finner ingenting som passer". Vil jeg noengang komme meg inn på arbeidsmarkedet? Jeg vurderer helt ny utdannelse, for denne bachelorgraden hjelper meg ingen verdens ting. 200 000 bortkastet i studielån... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 9. desember 2004 #2 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg tror det er mange som kjenner seg igjen, det er jo et utrolig vanskelig arbeidsmarked for tida. Mange blir nok nødt til å ta en jobb de er "overkvalifisert" for, rett og slett for å få inn en fot noe sted ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tålamod Skrevet 9. desember 2004 #3 Del Skrevet 9. desember 2004 Det er bare å søke og søke og søke, og vente og vente og vente..... dessverre. Og kanskje ta en jobb du er overkvalifisert til mens du venter på drømmejobben. En dag vil du lykkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #4 Del Skrevet 9. desember 2004 Man må være aktiv selv. orent ikke noe av a-etat. Om du vet om firmaer, send søknader uansett om de ikke trenger folk. Ring med hyppige mellomrom slik at de ikke glemmer deg. I dag kan man ikke sitte å vente på jobben man er utdannet til. i mellomtiden får man ta noe annet som gir mulighet for inntekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. desember 2004 #5 Del Skrevet 10. desember 2004 Det der er faktisk et problem. Jeg tok meg bevisst et friår og slet skikkelig med å komme inn i markedet igjen. Jeg bel utrolig skuffet - ingen arbeidstakere er vel mer motiverte enn de som har hatt litt fri og prøvd på det og er virkelig ivrig etter å begynne å jobbe igjen. Også vikarbyråene sliter med å plassere folk som "kan begynne på dagen". Jeg takket ja til en drittkjedelig punchejobb og etter noen måneder satt den faste jobben i postkassen. Ikke drømmejobben, men det er en jobb jeg er svært fornøyd med og som jeg helt sikkert kommer til å bli i i mange år. Det viktige nå, som nevnes her, er å være aktiv selv. Søk jobber, ring og gå på intervjuer hos vikarbyråene - hører du ikke noe, ring og spør. Manpower fx har jeg registrert meg hos i flere perioder av livet mitt, også sist da jeg behøvde det - hørte aldri noe. Skulle ha ringt og spurt, jeg har en god utdannelse og variert bakgrunn. Men altså - ring, skriv mail "hei, jeg er her og trenger fortsatt jobb" osv. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå