AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #1 Skrevet 9. februar 2017 Jeg har en person jeg har en relasjon i virkeligheten, noe som gjør det naturlig at vi har kontakt på sosiale medier (som f.eks. facebook, snapchat, instagram osv). Denne personen har et sentralt verv i et lokalt politisk parti, noe som ofte kommer fram på vedkommendes facebookprofil (og det er en profil som brukes av personen som privatperson, og ikke en egen profil for vervet eller partiet). En ting jeg reagerer på er at personen svært ofte deler nyhetsartikler/blogginnlegg og lignende som setter andre politiske partier i dårlig lys, samtidig som det blir lagt ved en kommentar om hvor teit partiet/personen i partiet er. Vedkommende deler også mye annet, f.eks ting som gjør han provosert, som en bil som har parkert feil eller et eller annet sted, at skolen/nav/jobben etc. har gjort feil, eller et halvrasistisk blogginnlegg som han støtter fullt ut. Personen er også aktiv i kommentarfeltet i de store nettavisene med facebookprofilen sin, og skriver gjerne der for å provosere. For min del tenker jeg at dette er en uheldig kombinasjon, og jeg synes det setter både personen og ikke minst det aktuelle partiet i et dårlig lys. Min mening er at når man tar på seg et offentlig verv, så bør man tenke litt ekstra over hvordan man fremstiller seg selv. Hva mener du? Har man et ekstra ansvar som privatperson når man tar på seg et verv, eller bør man få lov til å gjøre som man vil på sin egen private facebookvegg? Anonymkode: 88a6f...645 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #2 Skrevet 10. februar 2017 Høres ut som en helt vanlig politiker. Anonymkode: 627b3...f48 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #3 Skrevet 10. februar 2017 Politikeren i min omgangskrets er prikk lik. De liker oppmerksomhet og føler deres meninger er så viktige at de må ta et ståsted for alt mellom himmel og jord, og da blir det sånn. Hvordan folk velger å framstille seg selv bryr jeg meg lite om, men er vel uheldig om det går på tvers av partiets budskap. Anonymkode: 0af53...8b5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #4 Skrevet 10. februar 2017 Jeg har faktisk aldri tenkt over før at dette er vanlig politikeroppførsel, men jammen tror jeg dere har helt rett. Sikkert derfor jeg aldri kunne blitt politiker selv Ser jo ofte at vedkommende er tagget på kurs og samlinger og lignende, er jo godt mulig at oppførsel i sosiale medier er tema på noen av kursene Anonymkode: 88a6f...645
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #5 Skrevet 10. februar 2017 Man kan alltids gjøre som man vil, men folk vil jo tenke sitt. Anonymkode: ed179...420
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #6 Skrevet 10. februar 2017 Jeg har en nær relasjon til en politiker. Han er veldig bevisst på hvordan han fremstiller seg selv i sosiale media og skriver aldri ting som han ikke kan stå for politisk om han hadde blitt konfrontert med det. Jeg tror de aller fleste politikere tenker slik, men de som på død og liv må mene noe om alt vil være de mest synlige. Etter min mening representerer man partiet sitt, og eventuelt de stedene en har verv, også på privaten. Det er ikke sånn at det er tette skott mellom når en er politiker og når en ikke er det. Anonymkode: 90272...43c
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #7 Skrevet 10. februar 2017 Jeg blir overrasket over hvor vanlig det er med lokalpolitikere som på død og liv må mene noe høyt og offentlig om alt 🙈 kanskje mer flau enn overrasket. Anonymkode: 59bf5...efe
Ananas. Skrevet 10. februar 2017 #8 Skrevet 10. februar 2017 De fleste politikere jeg kjenner tenker over hvordan de oppfører seg i sosiale medier, og er litt "strenge" med seg selv grunnet sin rolle. Andre er ekstra aktive i sosiale medier og deler sine meninger på godt og vondt, fordi de mener at det er lurt å gjøre som politikere, og enkelte eier bare ikke bevisthet rundt hva de driver med (de to siste gruppene kan romme sånne du beskriver). Jeg tenker at man bør oppføre seg, samtidig tenker jeg det er synd hvis politikerne blir såpass polerte og korrekte i sosiale medier at vi ikke egentlig aner hva de mener om ting, men like gjerne kan lese partiprogrammet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå