Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg påførte en tykk krem uten parfyme i ansiktet på de tørre plassene. Et lite område på kinnet, vedsiden av øyebrynet og noen små områder til. Det begynte å svi(brenne følelse) på de plassene og jeg blir helt rød! Hvorfor og er dette farlig? Kremen heter DECUBAL basic kjøpt reseptfritt på apoteket. 

Jeg bruker kremen egentlig til vanlig på hendene og det fungerer veldig bra. 

Jeg prøvde en gang en ansiktskrem i ansiktet med tanke på de tørre områdene. Den var med parfyme og gjorde det bare verre. 

Har jeg veldig ømfintlig hud? Feks om jeg har svart bukse på meg så er det masse hvite små prikker altså flass på innsiden an buksebeina. Har ekstremt tørr hud? Huden tåler ikke særlig med parfyme og bruker ikke noe krem på kroppen i det hele tatt utenom hendene og ansiktet i dag. 

Noen som vet og har noen tips? Er der kanskje normalt det jeg opplever?

Tenkte det var lurt å ta tak i dette nå. 

Hilsen jente 26. :-)

Anonymkode: 70e26...7d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var rart, jeg har samme krem og jeg bruker den over alt. Men du vasker den selvsagt av fortest mulig der det svir!

Det er vanlig å bli veldig tørr i huden på tjukkeste vinteren. Spesielt på leggene. Anbefaler en kroppskrubb når du dusjer, og så er rød Apobase veldig effektiv på tørre legger etter dusjen. Fåes på apotek den også.

Skrevet

Varte dette helt til du fillesaker det av eller var det bare et par minutter? 

Anonymkode: a9b47...218

• Liker 1
Skrevet

Fikk vasket det av *

Anonymkode: a9b47...218

• Liker 1
Skrevet

Decubal svir når huden er ekstremt tørr. Den svir på mine legger, om det er til noen trøst. Der er huden ekstremt tørr. 

Decubal skal du være forsiktig med å bruke i ansiktet, fordi den inneholder stoffer som ikke skal i øynene. Det mener jeg står på pakningsvedlegget. Vasker du av ansiktet nå, og sviingen kommer av tørr og sensibil hud, så vil du svi enda mer. 

Snakk enten med fastlegen eller få apoteket til å anbefale en annen krem til ansiktet. Du bør og smøre deg minst en gang dagligmog helst få smøre-skole-opplæring. 

Anonymkode: 33271...d40

Skrevet

Det er ekstremt tørt og kaldt ute nå. Huden min er rød, flassete, svir og klør. Nå er jeg i en Obagi kur, så det forsterker det hele for meg, men hudpleieren min sa at hudreaksjoner forverres når været er sånn som nå. Vet ikke helt hvor du er i landet, men her hos meg er det -10 og tørt. 

Anonymkode: e96f9...e28

Skrevet

Jeg er i Bergen. 6- her. Det svidde kanskje i 30 minutter før det gikk over til en varm følelse. Tror ikke jeg vet hva jeg holder på med så kanskje en slik opplæring i krem hadde vært lurt. Takk for tips skal ta de med meg :)

Anonymkode: 70e26...7d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...