AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #1 Skrevet 9. februar 2017 Drikker dere alkohol etter baby / barn har lagt seg , i helgen? Feks et glass eller to..? Hvor mye /lite er greit ? Drikker dere begge to eller bare en av dere ? Jeg mener man aldri skal være beruset mens men tar det av et barn , og dersom noe skulle skje , så bør den ene feks være helt edru til å eventuelt kjøre bil.. Hva tenker dere andre ? Kan man feks dele en flaske vin en kveld , er det greit ..? Anonymkode: b87a8...b3d
Arkana Skrevet 9. februar 2017 #2 Skrevet 9. februar 2017 Jeg synes ikke man skal være beruset når man har ansvar for barn. Hvorvidt man er i kjørbar stand eller ikke synes jeg er uvesentlig all den tid det finnes nok av folk som ikke har lappen eller bil og det ikke er et kriterium for å kunne ta seg av barn. Men generelt synes jeg man skal være tilregnelig og svært forsiktig med alkohol når det er barn til stede/man har ansvar for barn. 13
Glød Skrevet 9. februar 2017 #3 Skrevet 9. februar 2017 24 minutter siden, Arkana skrev: Jeg synes ikke man skal være beruset når man har ansvar for barn. Hvorvidt man er i kjørbar stand eller ikke synes jeg er uvesentlig all den tid det finnes nok av folk som ikke har lappen eller bil og det ikke er et kriterium for å kunne ta seg av barn. Men generelt synes jeg man skal være tilregnelig og svært forsiktig med alkohol når det er barn til stede/man har ansvar for barn. Dette. Jeg kan ta en cider eller et glass vin om kvelden, men blir aldri beruset når jeg har ansvaret for barn. 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #4 Skrevet 9. februar 2017 Ta litt ansvar og ikke spør om alkis er bra når du har ansvar for barn. Du vet svaret selv så kjemp mot lystene dine. At det går an! Anonymkode: 17ebb...d98
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #5 Skrevet 10. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta litt ansvar og ikke spør om alkis er bra når du har ansvar for barn. Du vet svaret selv så kjemp mot lystene dine. At det går an! Anonymkode: 17ebb...d98 Det er da vanlig å ta seg et glass vin eller en øl av og til når barna sover. Dette blir for hysterisk. Anonymkode: 50fff...6f5 43
moroklompen Skrevet 10. februar 2017 #6 Skrevet 10. februar 2017 Ingenting galt i å ta seg ett glass vin eller to selv om det er barn i hus så lenge man ikke blir beruset ! 7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #7 Skrevet 10. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan man feks dele en flaske vin en kveld , er det greit ..? Anonymkode: b87a8...b3d Det synes jeg er helt greit. Leste nettopp på FB om en mor og datter som koste seg meg vin i kveld når barn/barnebarn sov. Anonymkode: 61a6a...f37 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #8 Skrevet 10. februar 2017 Jeg drikker aldri i tilfelle noe skjer. Jeg drikker mye clausthaler da, men det er jo fullstendig alkoholfritt. Anonymkode: 8d5b5...05c
Epiphany Skrevet 10. februar 2017 #9 Skrevet 10. februar 2017 Drikker aldri alkohol med barn til stedet, da de merker små forandringer lenge før alle andre merker det, og dette kan gjøre dem utrygge. Etter de har lagt seg drikker jeg heller ikke, da jeg ikke har noe behov for det, men tenker at et glass vin er greit så lenge en kjenner sine grenser og ikke lar seg bli beruset. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #10 Skrevet 10. februar 2017 Nei, det skjer ikke. Alkohol og barn hører ikke sammen. Anonymkode: dc26e...0f1 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #11 Skrevet 10. februar 2017 Ja vi koser oss gjerne med et glass vin/øl på lørdagskvelden. Men vi blir selvsagt aldri fulle! Anonymkode: 7cdb3...571 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #12 Skrevet 10. februar 2017 Enig med det en over sier - det kjørebil-argumentet er rart. Vokste opp på bygda, med milevis til legevakt, mor uten førerkort. Hun drakk aldri noe som helst, men kunne uansett ikke kjørt oss noe sted.Tror ingen bekymret srg over det.... Jeg bor i en større by uten bil. Finnes alltids taxi om det haster. Å drikke et glass vin/øl ser jeg på som helt uproblematisk, både før og etter leggetid for barn, men det skjer kanskje fire-fem ganger i året.....en av dem nyttårsaften. Et glass til maten påvirker ikke min store kropp i nevneverdig grad, mulig det er annerledes for 48 kilos salatpirkere. Har snakket med barna om alkohol (som om alt annet), for å finne ut om dette føles utrygt på noen måte. Men siden de knapt har sett berusede mennesker i sitt liv, bortsett fra en sjelden gang på gaten, har de ikke mer uro knyttet til vinglasset enn til kaffekoppen. Som sagt er det også veldig sjelden, normen er et glass brus til meg også.... Anonymkode: fd53f...f63 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #13 Skrevet 10. februar 2017 Jeg er vokst opp med foreldre som som regel tok seg et glass vin eller en øl hver dag. Har aldri opplevdes som ubehagelig for meg, jeg forbant det med kos. De forandret aldri personlighet av det heller. Anonymkode: df7b0...0a8 10
Gjest Sisti Skrevet 10. februar 2017 #14 Skrevet 10. februar 2017 Tar meg gjerne et glass vin en fredag eller lørdagskveld. Men å dele en hel flaske vin har vi funnet ut blir "for mye" etter vi fikk barn, jeg føler meg ikke komfortabel med å drikke mer enn ett glass. Synd det er så lite utvalg av mindre flasker.
MissStiles Skrevet 10. februar 2017 #15 Skrevet 10. februar 2017 Etter å ha fått barn, kan jeg faktisk ikke huske at jeg har tatt et glass vin hjemme. Kun hvis jeg er ute og spiser middag med venner eller samboeren. Jeg har liksom ikke hatt behov for noe mer enn det.
Gjest Magnifiq Skrevet 10. februar 2017 #16 Skrevet 10. februar 2017 (endret) Vi deler gjerne en flaske vin til maten, eller tar en øl selv om ungene er våkne eller sover. mener du at man må ha lappen for å bli foreldre? Skjer det noe akutt, så ringer vi 113. Endret 10. februar 2017 av Magnifiq
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #17 Skrevet 10. februar 2017 Ja vi deler gjerne en flaske vin, både når barna er våkne og når de har lagt seg. Jeg er selv oppvokst med foreldre som drakk litt vin i helger, forbandt det bare med noe hyggelig... Anonymkode: 3aa58...496 11
Minlillesky Skrevet 10. februar 2017 #18 Skrevet 10. februar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Drikker dere alkohol etter baby / barn har lagt seg , i helgen? Feks et glass eller to..? Hvor mye /lite er greit ? Drikker dere begge to eller bare en av dere ? Jeg mener man aldri skal være beruset mens men tar det av et barn , og dersom noe skulle skje , så bør den ene feks være helt edru til å eventuelt kjøre bil.. Hva tenker dere andre ? Kan man feks dele en flaske vin en kveld , er det greit ..? Anonymkode: b87a8...b3d Det er sjeldent. Men det har skjedd at jeg tok meg en cider eller ett glass vin til en god mat på en fredag/lørdags kveld. Etter barnets leggetid. Skjer det noe akutt, ringer man uansett 113.. Men jeg holder meg bare til den mengden jeg tåler. Jeg blir ikke beruset og full når barnet er i samme hus. Del en flaske vin og kos dere 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #19 Skrevet 10. februar 2017 Nei nei, som flere skriver her , blir "man" og heller ikke vi fulle !! Her er det snakk om et glass eller to over flere timer til feks TV serie eller middag i helgen. Vi har hele tiden valgt å ha en av oss helt edru mens den andre kan ta seg et glass eller to. Jeg var nysgjerrig på hvordan andre gjør dette da vi kun har et barn og han er ikke så stor enda , altså lite erfaring på dette området . Leser at andre ber meg skjerpe meg osv, jeg har ikke gjort noe galt , var bare ute etter synspunktene til alle her inne.. Må si noen blir veldig hysteriske og går fort til angrep .. Huff! Nei, alkohol og barn hører ikke sammen , men her er det snakk om et koseglsss mens barnet sover, og ingen som drikker seg fulle..! Anonymkode: b87a8...b3d 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #20 Skrevet 10. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei nei, som flere skriver her , blir "man" og heller ikke vi fulle !! Her er det snakk om et glass eller to over flere timer til feks TV serie eller middag i helgen. Vi har hele tiden valgt å ha en av oss helt edru mens den andre kan ta seg et glass eller to. Jeg var nysgjerrig på hvordan andre gjør dette da vi kun har et barn og han er ikke så stor enda , altså lite erfaring på dette området . Leser at andre ber meg skjerpe meg osv, jeg har ikke gjort noe galt , var bare ute etter synspunktene til alle her inne.. Må si noen blir veldig hysteriske og går fort til angrep .. Huff! Nei, alkohol og barn hører ikke sammen , men her er det snakk om et koseglsss mens barnet sover, og ingen som drikker seg fulle..! Anonymkode: b87a8...b3d Hilsen TS Anonymkode: b87a8...b3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå